• semne

BF Juni 2015

effilant skrev 2014-10-22 17:39:27 följande:

Visst är det knepigt att det där illamåendet ställer till det så? Jag kan verkligen bara äta det jag är sugen på just för stunden. Min sambo lagade nyss omelett med bacon (som jag brukar älska att äta) men nu gick det knappt ner. Trots att jag inte ens var speciellt illamående. Brukar bara vara lite illamående på morgonen/förmiddagen men känslig för lukter hela dagen. Speciellt sopor!! Klarar verkligen inte av soplukt nu. Eller fisklukt.

Så är det för mig med, är jag inte sugen även om det är något som jag brukar tycka om så kan jag inte äta det, det bara växer i munnen! Så fort jag känner - jo men det där kan jag äta ! Då passar jag på!

Har du prövat Lergigan?
  • semne
    Kattiish skrev 2014-10-24 22:57:56 följande:

Alltså jag måste fråga er, är de konstigt att jag inte ska på mitt första inskrivning/besök hos barnmorskan den 10:e december? Är nu i V.6. De är mitt andra barn men jag minns inte hur de var sist jag var gravid.:p

Jag har mitt inskrivningsamtal när jag är i v 13, fick välja om jag ville gå på hälsosamtalet som de har i v 8, men den är inte som inskrivningsamtalet mest information kost, alkohol/droger rökning osv. Jag har en son på 2 år så jag hoppade den. När man är omföderska så brukar det vara så.
  • semne

Åh jag älskar drömmarna man har som gravid, de är som filmer lixom och hel galna! Jag drömde som exempel i natt att jag kunde förvandla mig och kamouflera mig in i omgivningen så ingen såg att jag var där! Haha!

• semne
    Seniorita skrev 2014-10-26 14:46:27 följande:

Är det ingen här inne som rökt eller snusat? Hur går det för er att sluta?

Jag slutade röka när jag fick pluset. Förutom lite humörsvägningar så har det gått bra. För mig finns det inget alternativ, då är det bara att sluta. Och abstinensen är dryg men inget man dör av, däremot vad rökningen gör mot barnet i magen är långt värre än någon abstinens!
  • semne
    rhoddan skrev 2014-10-26 16:30:44 följande:

Hjälp!! Har fått bruna flytningar idag är i v 7. Har ont i höger ljumske. Orolig men ska jag oroa mig? Tacksam för svar!

Ont ska man inte ha, är det en skarp smärta eller mer molande? :/ Jag skulle ringa 1177 och be att få komma in å få en titt! Det behöver inte vara nånting, jag hade 5 stora blödningar med sonen och han är 2 år nu!
  • semne
    Malllis skrev 2014-10-26 16:59:59 följande:

Ni som vill vara med i gruppen, adda mig Malin Johansson (svartvit bild, glasögon) som vän så bjuder jag in er.

Jag lägger till dig, jag heter Sara!
  • semne
    rhoddan skrev 2014-10-26 16:57:55 följande:

Tack för svar!:) jag har ont i vissa lägen inte hela tiden. Men lästa någonstans att man kan ha ont i ljumskarna för att livmodern växer? Ja jag kanske ska göra det.Har ingen röd blödning än iaf.

Ja det har man, men om smärtan är skarp och kommer i vågor så kan det vara bra att kolla vad det kan vara (kan lika gärna vara en nerv som är kläm till något mer allvarligt). Bra att du inte blöder rött :) det är säkert bara att livmoderna växer och ett blodkärl fick sig en törn!
  • semne
    semne skrev 2014-10-26 18:33:57 följande:

Jag lägger till dig, jag heter Sara!

Har lite svårt att hitta dig? Har du ganska långt hår med lugg?
  • semne

Äsch Mallis/Malin jag heter Sara Rockmyr (finns bara jag) kan du lägga till mig :)Jag la till fel person :/

• semne

Med namn har vi två förslag till både könen! Pojke - Viggo eller Harry, flicka: Isabell eller Lilja. Vi känner inte att vi behöver matcha med sonens namn (Leo) utan våran svårighet är att komma överens! Min namn vill helsy av allt att barnet ska heta Cosmos oavsett kön...inte så jäkla sugen på det haha så det får bli ett mellannamn om det är en pojke!

Svar på tråden BF Juni 2015