Inlägg från: Lilindski |Visa alla inlägg
  • Lilindski

BF Juni 2015

Diamant skrev 2014-10-16 10:16:07 följande:
    Plus BF-listan Baby

19 maj
    JosPhi, första barnet, 22 år, Västervik 

24 maj
    Hemlig78, första barnet, 36 år 

26 maj 
    Lina881, 26 år, Blekinge 

27 maj
    Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö 
    MaHo89, tredje barnet (har ett änglabarn och ett barn som är 17 månader), 25 år, Västerbotten 

28 maj
    Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år 
    carolinheiner, andra barnet (1 änglabarn), 26 år, Halmstad 

29 maj
    enannanmaria, 36 år, tredje barnet, Götaland 

30 maj/1 juni
    wishing, första barnet, 30 år 
    Sinilam, andra barnet, 24 år

30 maj
    Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala 
    Luttanlej, 30 år, Stockholm 
    Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala 

31 maj
    Summer88, första barnet, 26 år, Malmö 
    Malin, första barnet, 22 år , Stockholm

1 juni
    Manelma, andra barnet, 28 år, Stockholm 
    MalinA­87, 27 år, Linköping 
    saran86, andra barnet, 28 år, Umeå 
    Nolan, andra barnet, 31 år, Kronoberg
    Aakesson, femte barnet, 33 år, Kalmar

1-2 juni
    ÄlskarMina, tredje barnet, 29 år, Småland

2 juni
    Kanien, första barnet, 25 år från Sala 
    banantelefon, tredje barnet, 33 år, Vallåkra 
    Nhv, första barnet, 24 år, utanför Uppsala 
    MinniMouse, tredje barnet

3 juni
    tove78, andra barnet, 36 år, Sigtuna
    Gozzan, första barnet, 27 år, Umeå 
    KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping 
    jemi02, andra barnet, 30 år, Stockholm 
    Iida01, första barnet, 24 år, Karlstad 
    effilant, första barnet, 25 år, Göteborgstrakten 
    FruGnu, första barnet, 31 år, Västsverige 
    Awe83, första barnet, 31 år, Stockholm 
    Wilbes, tredje barnet, 28 år, Västerås 
    MammaCamp, andra barnet, Göteborg

4 juni
    Onilla, första barnet, 25 år, Halland 
    stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping. 
    micra, tredje barnet, 28 år, Västerås 
    lillafii, andra barnet, 27 år, Karlskoga 
    Kessika, första barnet, 40 år, Stockholm 
    knaappeen, första barnet, 24 år, Västerås 
    Snöfrid, första barnet, 32 och 37 år, Flen 
    Kyy, första barnet, 28 år, Lund. 

5 juni
    Malllis, tredje barnet, 30 år, Falköping 
    thuram, första barnet, 23 år, Jämtland
    Amie, första barnet (3:e graviditeten), 27 år, Laholm/Halmstad 
    emm84, första barnet, 30 år, Karlstad
    Malinzzon, första barnet, 25 år, Skåne

6 juni
    dietcoke, andra barnet, 21 år, Stockholm
    Mirella, första barnet, 20 år
    brallanmallan, första barnet, 27 år

7 juni
    Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg
    Isabel­la89, andra barnet, 
    Fröken1987, första barnet 
    Hero77, andra barnet, 24 år,  Jönköpings län

8 juni
    Lg85, första barnet, 29 år, Karlstadstrakten
    MakeitHappen, första barnet, 29 år, Varberg
    avenell, första barnet, 29 år, Uppsala

9 juni
    Cecilisa, första barnet, 28 år, Malmö
    mk86, andra barnet, 28 år, Norrbotten

10 juni
    lyckobubblor, andra barnet, 35 år, Stockholm (Nacka)
    Jag86: första barnet, 28 år, Västmanland.

10/11 juni
    Linda.dahlo, tredje barnet, 35 år, Vallentuna

11 juni
    Sawgni. tredje barnet, 39 år, Härjedalen
    jjj78, andra barnet, 36 år, Malmö
    Ekomy, tredje barnet, 32 år, Småland

12 juni
    Fläderpärlan, första barnet, 26 år, Dalarna
    Emeeli­iee, första barnet, 24 år, Skövdetrakten 

13 juni
    Amfam, andra barnet, 30 år, Stockholm
    emtfb, andra barnet, 25 år, utanför Uppsala

14 juni
    TinkyWinky, tredje barnet, 30 år, Halmstad
    Pyret2015, fjärde barnet, 35 år, Småland
    Lisan26, första barnet, Uppsala
    hemligönskan, första barnet, 25 år, Stockholm
    Lilindski, första barnet, 32 år, Malmö

15 juni
    VioloLaviose, femte barnet, Skåne
    Therese2014, första barnet, 23 år, Värmland

16 juni
    Milie, första barnet, 27 år, Västernorrland
    Carolaj83, ? , ? , ? 

17 juni
    dstrl, första barnet, 24 år, Orust 
    Seniorita, 25 år, första barnet, bosatt i Jämtland
    18 juni
    Calabalic, första barnet, 34 år, Östergötland
    19 juni
    Katten, 37 år, första barnet, Eskilstuna
    Skogsviol, , fjärde barnet, 

20 juni
    Carri12, andra barnet, Skåne
    Tack!
  • Lilindski
    Liiinis skrev 2014-10-16 12:36:08 följande:

Jag hoppar gärna in i den här tråden :) har avvaktat lite för jag är rädd att jag ska bli stressad och orolig av allt som kan komma på tal här men nu tänker jag att fördelarna överväger nog nackdelarna :)

Jag är 28 år och gravid i v.8 (7+2) med första barnet. Bf 2/6!

Mår hittills (peppar, peppar) väldigt bra, vågar knappt skriva det eftersom jag har spyfobi och är rädd att illamåendet ska komma men jag hoppas att det håller sig borta. Hade som mensvärk första veckorna men det har avtagit nu och känns bara då och då. Däremot är brösten ömma som sjutton sen några veckor tillbaka. Lite tröttare än vanligt och mer kissnödig på morgonen men annars har jag inte så mycket symtom.

Hur är det med er andra? Märker ni av väl att ni är gravida?

Har tyvärr inte orkat läsa igenom alla 170 sidor som skrivits så ber om ursäkt om jag kommer ta upp saker som ni kanske redan har diskuterat.

Välkommen!

Nej, har inte speciellt många symtom vilket såklart också är en källa till oro när "alla andra" verkar ha alla symtom som är möjliga? Känner av bröstvårtorna, mest var det veckan innan utebliven mens och de två följande veckorna, nu gör det lite ont vid kontakt men inte mer än så. Mådde illa EN dag, och sen inte mer, är täppt i näsan sen strax innan jag plussade och kissar lite mer än vanligt, känner mig inte speciellt trött heller, så nej, har väldigt få och svaga symtom.

Hoppas bara det inte betyder att ngt gått fel.. Usch blir ju så nervös! Ska bli skönt att ha gjort VUL vilket jag kommer göra i v 8 i samband med mitt första besök på MVC.
  • Lilindski
    Liiinis skrev 2014-10-16 17:39:27 följande:
    Tack! :)

Ja visst är det lite oroväckande. Man kan inte riktigt fatta att det kan hända en sån stor förändring i ens kropp utan att man knappt märker av det. Men vi får försöka se det som att vi bara är lyckligt lottade som än så länge mår så pass bra :) och hoppas på det bästa!

Vilken vecka är du i nu?
    Eller hur We are the lucky ones så att säga

Är nu i vecka 6 (5+6) och har VUL (privat) och första besöket hos MVC den 30 okt. Ska bli intressant och se om de ändrar BF då, körde ägglossningstest men helt hundra kan man ju aldrig va .  Vilken vecka är du i?
  • Lilindski
    Gozzan skrev 2014-10-17 01:00:34 följande:

Har tyvärr fått bekräftat nu att det var ett missfall så lämnar er nu med ett stort lycka till. Min tur kommer en annan gång.

Stort lycka till, din tid kommer! Håller tummarna!
  • Lilindski
    Rebuzen skrev 2014-10-29 10:25:18 följande:

Igår var jag och min andra hälft på inskrivning (8+4). Fick en jättebra BM, väldigt skönt.

Dock står vi inför ett val, man får välja om man vill ha UL i vecka 12 eller 18, alltså inte i båda. Jag vill ju veta om de lilla krypet lever, men ändå ser man ju betydligt mer i vecka 18. Vecka 18 känns nu väldigt långt bort. Hur hade ni tänkt?

Har tyvärr inte lyckats hitta någon privat som gör UL här.

Exakt det valet står vi också inför. Som tur är har vi möjlighet att göra det privat, men det är ändå konstigt, jag menar, i mitt fall så är jag i den ålder där mitt landsting erbjuder kvinnor att göra KUB, så varför ska jag då behöva välja bort RUL?!! Jag har även gjort ett tidigt ultraljud för att konstatera hjärtslag vilket också gjordes privat. 

Idag var det inskrivning (7+4) så nu är nästa milstolpe att passera v. 12 vilket sker i slutet av november, kommer bli lååånga veckor, framförallt efter den "uppmuntrande" filmen om kromosomskador som vi fick se idag på inskrivningen? 
  • Lilindski

Kikade in på gruppen året innan oss, BF Juni 2014, och blev så full i skratt. Just nu ältar vi ämnena "för mycket symtom/för lite symtom", "risk för mf/ma" osv. Det verkar som vi kollektivt spetsat in oss på att i vecka 12 kan vi dra en lättnads suck, men när jag tittar igenom tråden för året innan så verkar det finnas orsaker till att oroa sig igenom HELA graviditeten Skämt åsido, tycker det är jätteskönt att kunna ventilera av mig här eller bara läsa vad ni andra går igenom, men inser att vi kommer nog stöta och blöta även efter vecka 12  

Men en annan grej som var väldigt härlig, var att se hur en efter en till sist fick sina efterlängtade barn och gick över i gruppen junibebisar 2014, tänk när det är vi

• Lilindski

Pyret 85 och MakeitHappen, är så ledsen för eran skull, styrkekramar!

Har nu bokat in privat UL på torsdag nästa vecka (är då 9+4), detta då jag inte längre känner av några symtom (hade inte många eller särskilt starka till att börja med) vilket skrämmer mig. Såg ett hjärta slå i 7+0 men har nu hört lite för många berättelser om hur saker och ting kan ändras väldigt snabbt? känner att jag måste få veta.

Kramar till alla er andra, ta hand om er!

• Lilindski

Milie, vilken insats! Grymt jobbat! Kommer vara betydligt mer lättroddat fortsättningsvis om vi kan lägga den i egen tråd, eller vad tycker ni andra?

• Lilindski

Halloj allihopa! 

Känner ett plötsligt behov av att pyssla, sett så fina babynests och lakan till spjälsäng och tänker att jag skulle vilja ge mig på ett sådant projekt, inte minst för att få exakt de färger och tyger som jag vill ha. Jag undrar nu om någon av er har stött på en ritning/beskrivning på babynest med urtagbar madrass/stoppning för att lättare och separat kunna tvätta den vid behov?

Många påstår att man kan tvätta de med insydd vadd men de jag känner som sytt sådana säger att de ändå ofta blir knöliga och osköna vid tvätt, dessutom blir svårare att torka. Vill därför inte chansa. 

Så hojta till om ni sett någon bra beskrivning! Även tacksam för tips om hur man syr babypåslakan etc. Har aldrig sytt så pedagogiskt material är extra uppskattat

Någon annan av er som fått en plötslig pysselmani?

• Lilindski
    Isabella89 skrev 2014-11-26 16:32:49 följande:
    Jag har också fått kli i fingrarna för att pyssla. Hojta till om du hittar en beskrivning :)

Jag ska sy en hel del till bebis i april då jag åker på syläger igen då, var på ett nu i oktober och sydde ett par byxor med mudd. Dottern fick likadana fast leggings.
    Vad kul! 

Jag tror (efter intensivt googlande) att lösningen för mig blir ett nest utan fyllning i botten men med en extra lös madrass att lägga i. 

Tänkte nog använda mig av detta grundmönster tillvaron.se/emma/babynest
    För det känns rejält med ordentlig höjd på kanterna. Men sen tänkte jag istället för vadd eller att försöka sy in en madrass (verkar så krångligt och jag är verkligen newbie på det här), köra på en avtagbar madrass enligt denna instruktion: littlemissfixit.blogg.se/2012/july/diy-babynest.html

Tyckte det kändes praktiskt med extra mellanskydd av plastad frotté. 

Nu ska jag bara hitta en ok och prisvärd symaskin (har vid ett fåtal tillfällen lånat min mammas men vi är inte vänner), skulle vilja ha en sån man använde i syslöjden i skolan; pålitlig, digital, enkel? 

Ser framemot mitt projekt och lyckönskar dig i dina! Håll mig gärna uppdaterad! Tur man har lite tid kvar, finns en risk att jag tagit mig vatten över huvudet här
Svar på tråden BF Juni 2015