Inlägg från: Isabella89 |Visa alla inlägg
  • Isabella89

BF Juni 2015

micra skrev 2014-10-03 20:29:50 följande:

Jag märker inte heller av det särskilt mycket. Det som känns är att det värker och drar lite i magen och att jag är lite öm i bröstvårtorna. Men än är det så tidigt så jag är helt säker på att om en vecka eller två kommer illamåendet komma som ett brev på posten.

Tränar ni något tjejer? Vad? Har ju läst att flera av er åker skidor, vad gör ni annars? Hur har ni tänkt kring träningen och graviditeten?

Får äta upp nu ett jag sa att jag inte känt något. Mår illa men 'bara' så att det står upp i halsen. Men fick bli mackor till middag för det var det enda jag kunde tänka mig att äta.

Jag började träna mer regelbundet igen i våras men kom av mig när jag var ledig i sju veckor i somras. Har nu försökt igen men blev sjuk. Har en pt-tid på måndag. Får se hur det går att träna. Vill vara mer i gymmet så jag inte är låst till passen. Men får be pt:n ordna något som funkar även som gravid ???? behöver träna upp bålen mer...
  • Isabella89

Förra graviditeten så körde jag zumba i v30 och det gick förvånansvärt bra även om jag inte kunde köra på som annars. Undvek hoppen bara.

• Isabella89

Till lunch gick det bra idag. Mådde inte illa idag, det gjorde jag igår.

Fick lite pt-tid när jag tecknade medlemskap på gymmet och har min sista tid som ingår då. Blir pilates i veckan med. Det kunde jag köra länge sist. Fick göra annat när det var övningar där man skulle ligga på mage när det blev obekvämt

• Isabella89

Tror att jag mådde illa efter lunchen igår för jag åt för mycket :) var riktigt hungrig men blev visst lite mycket ändå :p

• Isabella89
    Malllis skrev 2014-10-05 20:09:03 följande:

Hur är det med kub/nupp tester, är det olika från landsting till landsting vilka som får göra? Någon som har koll?

Jag har fått frågan vet jag vid mina två tidigare graviditeter men då avböjt.

I Stockholm ska alla erbjudas oavsett ålder. Min BM jag hade sist 'glömde' upplysa mig om detta. Jag insåg det själv för sent. Det gick ju bra men det hade känts bättre. Ska försöka få en annan BM den här gången också... Dock är de lite svåra att få tag på så har inte lyckats få någon kontakt än.
  • Isabella89

Maggan87: jag gick in till min sambo som satt och jobbade inne på 'kontoret' dvs. klädkammaren och visade det digitala test jag gjort :) kunde liksom inte hålla det då vi trodde att vi missat den här månaden.

Fick så ont i svanken med dottern och tyvärr verkar det vara tillbaka redan. Illamående på kvällen med, kommer som en våg helt plötsligt och är där ett tag för att sen försvinna. Har hänt på jobbet med.

Någon mer som fortfarande är svullen?

Köpte en gravidvänlig tunika idag då jag insåg att mina vanliga tajta tröjor är inget jag vill ha nu när jag är så svullen. Har några tunikor men inte tillräckligt. Känns inte värt att köpa gravid-plagg än men skadar inte att köpa sånt som funkar även som gravid :)

• Isabella89

Maggan87: jag har en vän som försökt i snart 1,5 år. Ett mf på vägen så därför har de inte fått hjälp än. Vi skulle följas åt var tanken :/ själv blev jag gravid på andra försöket nu vilket jag såklart är glad för men det är så orättvist.

• Isabella89

effilant: jag är inte heller helt platt i vanliga fall men har sett ut som jag gjorde halvvägs med dottern >.< tack och lov var det aningen bättre nu på morgonen men får se hur det blir när jag ätit frukost (äter på jobbet).

Har haft så svårt att komma upp i tid de senaste dagarna även om jag lägger mig tidigt. Sist kunde jag sova 10 timmar på natten plus två efter skola/praktik. Går inte nu eftersom jag hämtar på förskolan. Zombievarning snart

• Isabella89
    MalinA87 skrev 2014-10-07 11:02:02 följande:

För er som läser och hör att många mår ganska dåligt i den här perioden kan jag berätta att det inte är alla som mår så - jag mår jättebra. Mår inget illa alls - tack gode gud för det! Jag har ömma bröst och är enormt trött och kan kännande en molande värk som mensvärk lite då och då. Men inget annat.. Jag försöker njuta så mkt jag kan och försöker intala mig att alt kommer att gå bra. Och om det, mot förmodan, inte gör det så är det kanske "lika bra" då det förmodligen va något fel på barnet..

Dock har jag en hemsk förkylning med en jobbig hosta och tydligen får man inte ta hostmedicin.. så får stå ut och dricka varmt för att lindra så gott det går..

Jag var sjuk förra graviditeten och kunde ta en typ av hostmedicin som var ok för gravida. Fanns någon till men den tål jag inte :/ så kolla med vården :)
  • Isabella89
    Fläderpärlan skrev 2014-10-08 13:25:46 följande:

Jag är förskollärare, har inte skrivit in mig ännu, eftersom detta är en ivf-graviditet tänker jag vänta till UL som vi ska på i v.8 :) det här första gången som jag är gravid, ni som vet, ska symptomen hålla i sig? Kan de försvinna för att sedan komma tillbaka någon dag senare? Vore tacksam för svar, är en orolig och nervös människa just nu men samtidigt pirrig och förväntansfull, vi väntar barn och inte missfall, eller hur?!??

Min förra graviditet varierade symptomen och de kunde försvinna för att sen komma tillbaka. Då var jag illamående och/eller kräktes V7-12, 15-20 ungefär. Den här gången har illamåendet hittills bara kommit i vågor om kvällarna. Men inte varje kväll. Ibland kommer det på dagen med. Är i V6 nu (5+2/3 beroende på hur man räknar).

Grattis till graviditeten!
Svar på tråden BF Juni 2015