Inlägg från: TinkyWinky |Visa alla inlägg
  • TinkyWinky

BF Juni 2015

Vi har redan berättat för alla. Min pappa har cancer o ville han skulle ha ngt att se fram emot o tänka på ngt annat ibland. Han blev jätteglad. :) håller bara tummarna han får va kvar tills bebis föds ?

Jag resonerar så att jag väntar barn ej missfall, o skulle ngt hända så behöver jag iaf inte berätta först att ja va gravid o sen fick missfall.

Grattis ???? till alla nya här :)

Kan vi inte göra en grupp på Facebook.? Jag är med i en grupp då vi väntade barn i januari, februari. 2013. Vi började på familjeliv men gick över till Facebook.

skorstenen skrev 2014-10-06 20:58:54 följande:

Kul med BF lista

Jag kommer lägga till mig efter vul när jag vet ungefär var jag är.

Många som finns i närheten av mig oxå :)

När berättar ni för vänner o familj?

★°☆ Kewin 9/7-09 ★°☆°★ Theo 9/1-13 ☆°★
  • TinkyWinky

Skickar en stor kram till dig JosPhi ♥

Inboxa mig  ni som vill va med i gruppen på facebook, jag gör så den heter maj- juni bebisar 2015.

Inboxa ert namn på facebook.. :)

• TinkyWinky
    TinkyWinky skrev 2014-10-07 20:00:44 följande:

Skickar en stor kram till dig JosPhi

Inboxa mig  ni som vill va med i gruppen på facebook, jag gör så den heter maj- juni bebisar 2015.

Inboxa ert namn på facebook.. :)

jag gör den helt hemlig så den ej är sökbar.. 
  • TinkyWinky
    dstrl skrev 2014-10-07 20:12:12 följande:
    Jag vill gärna vara med här :) har plussat idag i v 4 (3+5). Svårt o greppa, men så underbart!

När kontaktade ni MVC första ggn?

Jag ringde igår o va då i vecka 4+0 

Ang gruppen, så för att jag ska kunna lägga till er där så måste ni bli vän med mig, men sen när ni är tillagda i gruppen så tar jag bort er från min vännerlista.

Jag heter Heidi Römer, har en profilbild på mig som är svartvit. men tror ej det finns så många med mitt namn ;)

★ Kewin 9/7-09 ★ Theo 9/1-13 ★ Bebis BF, 14 Juni 2015 ★
  • TinkyWinky
    Cecilisa skrev 2014-10-07 21:46:55 följande:
    Jag har gjort en sluten facebookgrupp för alla i Skåne om man vill vara med? Men behöver veta mailadress/namn på Facebook för att bjuda in så skicka ett pm i så fall :)
    som jag skrev ovan så finns det även nu en grupp för alla från hela sverige med :) 
  • TinkyWinky
    Cecilisa skrev 2014-10-07 22:01:08 följande:

Är gärna med där oxå men tänkte att det kan vara kul med de som är lite närmre oxå :)

:)
  • TinkyWinky
    Lajsa82 skrev 2014-10-08 17:38:20 följande:
    Hej tjejer gick in i vecka 6 idag och är konstant trött och illamående, hoppas det blir bättre snart. Angående fb -gruppen så undrar jag om den är sluten eller hemlig? Är den hemlig går jag gärna med och vem ska jag lägga till för att bli inbjuden?
    den är hemlig, det är mig du ska lägga till. heidi römer :) 
  • TinkyWinky
    emm84 skrev 2014-10-08 16:07:49 följande:
    En fråga till er, när tänker ni berätta och göra det offentligt? Jag tänker, vänta tills v 12, men vad ska jag gå efter? Appen elr BM? V 12 enligt appen går jag in i 17nov medans enligt BM 24 nov. Är det först när man passerat och gått hela v 12 risken för missfall minskar elr är det i v 12?
    jag berättade direkt. :) Jag känner som så att jag väntar barn eller missfall, o skulle dte nu hända ngt så "slipper"  jag berätta att jag är gravid o sen va som "hänt "
  • TinkyWinky
    VioloLaviose skrev 2014-10-15 06:40:29 följande:
    Jag är så nedrans förkyld och har bara Ipren hemma :( har tagit förut under tidigare graviditeter enstaka gånger och tog en igår men nu vågar jag inte ta idag ändå.... Hinner knte köpa Alvedon heller :( arrhhh

Förresten någon som vet hur det är med nässpray?
    du får ta de flesta nässpray, du får även ta ipren, alvedon o panodil o en även de "enkla" febernedsättande tabletter, det står på förpackningarna. :)
  • TinkyWinky

Det är jag som skapat gruppen men har legat med extremt illamående den senaste tiden o när ja ej gjport det har jag jobbat heltid o ägnat min lediga tid med mina två tokiga pojkar :)

Så ber om ursäkt att jag ej haft tid, men har lagt till de som nu ansökt. Och är dte ngn mer som vill bli medlem så bli vän med mig på facebook så lägger jag till er. heter heidi römer.

Har även lagt till en extra admistratör som kommer hjälpa mig om jag ej orkar / hinner.  

• TinkyWinky
    Manelma skrev 2014-11-04 15:07:20 följande:
    Jo måste dock få ok av ansvariga personer som är admin i FB gruppen att deras namn ska stå synliga i tråden.

Det är jag som är admin för gruppen det är ok att skriva om att det finns en grupp och lägg in mitt namn här på familjeliv och att vill de bli medlemma så får de skriva till mig, men jag tycker vill inte att länken till gruppen ska läggas in då det är en hemlig grupp, och många ej vill att den ska (blottas) 

Du kan ju skriva ngt sånt här:

TinkyWinky har skapat en grupp på facebook med de som väntar barn i maj - juni 2015, är du intresserad av att gå med kontakta henne :)

• TinkyWinky
    aj 378 skrev 2014-11-06 18:15:18 följande:
    Är gruppen på Facebook hemlig eller sluten? För sluten syns bland vänner!
    den är hemlig.,.

kontakta mig om ni vill bli medlemmar där :)
  • TinkyWinky
    emm84 skrev 2014-11-27 15:19:35 följande:
    Hur kommer man med i facebookgruppen? Länken funkar inte
    adda mig på facebook. heidi römer. :) Har en svartvit profilbild på mina 2 pojkar. 
    SÅ ordnar jag resten :)
  • TinkyWinky

Stora heter Kewin o lilla heter Theo, vet ej vad vi väntar nu men har rul om 9 dagar o hoppas kunna se det då om inte kommer vi ta reda på det :)

Jag vill ju helst ha en liten flicka ;) Men har några pojk namn uppskrivna..

Tjejnamn: Freia , Linnéa, Isabella
    Pojknamn: Leander, Nicolas, Elliot.

Tjejnamnen har nästan redan gått bort från att ja blivit gravid så har egentligen inget jag riktigt gillar mkt, pojknamnen gillar ja fortfarande.. 

Svårt med namn .. :)

• TinkyWinky

Det är mig ni ska kontakta ang att bli medlem i facebook gruppen. inboxa mig här så får ni namn o så :) 

• TinkyWinky

ja säger att köpt inte för stora strl heller då jag iaf inte gillar när de sitter för pösiga på bebis,  sen kan du ju köpa 3-4 bodys i 50 o så när bebis är född kan du ju köpa mer, antingen i mindre strl eller samma, eller större om du fått ett stort barn.

Min första som vägde 3380 gr o va 51 cm lång kunde ha 50 ca 1 månad. o sen va det på sommaren som denna bebis med kommer födas o då vill iaf jag ej att det ska va för mkt tyg o för stort.

Andra kunde ha 50 ännu längre , men så föddes han för tidigt..

• TinkyWinky
    thuram skrev 2015-03-07 11:05:35 följande:

Hej.

Någon som har något tips på hur man sover skönt? Jag sover fortfarande hela nätterna men när jag vaknar på morgonen har jag så ont i ryggen..

Jag har som minst två kuddar mellan knäna, o sen ett täcke eller filt från hakan o neråt till fötterna som jag lixom bäddar in halvt under mig.. jag lixom halv ligger på magen.

Har jag ej detta så vaknar jag med hemsk värk i ryggen o sover uruselt..

Har provat en gravidkudde men den fungerade inte alls utan har istället gjort som ja skrev ovan.. Längtar tills bebis är ute o kunna sova "normalt" igen :)

★ Kewin 9/7-09 ★ Theo 9/1-13 ★ Lillebror BF, 22 Juni 2015 ★
  • TinkyWinky
    carolinheiner skrev 2015-10-23 00:41:31 följande:
    Hur har de gått för alla här? :) var ett tag sedan alla bebisar tittade ut :)

här går det bara bra, han e världens snällaste bebis i jämnförelse med mina andra pojkar. haft fullt upp hela sommaren iom vi har flyttar o även skaffat valp o ja bebis förstås.. 

★ Kewin 9/7-09 ★ Theo 9/1-13 ★ Oliwer 2/6-15 ★
Svar på tråden BF Juni 2015