Inlägg från: Pyssilullan |Visa alla inlägg
  • Pyssilullan

BF Juni 2015

Staffelove skrev 2015-01-07 13:20:32 följande:

Ni som varit på ultraljud nyligen vilken vecka har ni varit i då? När jag har ul kommer jag vara i vecka 18+0 och fått höra att det e för tidigt för ul då men varför har min Bm bokat in mig då, någon som varit på ul i den veckan?

Vi var på Rul i vecka 17 (16+0)

Såg allt tydligt o även kön! Olika hur tidigt man får
  • Pyssilullan

Vecka 20 här, men 21 på tisdag :)

Mår bra, men känner mig plufsig i ansikte o runt höfter... Svårt att känna mig bekväm just nu.

Köpt skötbord o bilstol o en del kläder men vill fynda mer när det blir super rea ;)

Vagn är svårt... Vet inte riktigt hur mkt pengar vi vill lägga o vilken modell som lockar mest!

Sladdis är efterlängtad iaf, har två tjejer på 11 o 8 sedan tidigare!

• Pyssilullan
    Hilda07 skrev 2015-01-11 20:57:22 följande:
    Kul att se att fler har många år mellan barnen :) Vår dotter kommer vara 7 1/2 år när vår lilla kommer. Hon har verkligen längtat många år efter ett syskon så hon ser fram emot det jättemycket. Hur tar dina barn det att de ska få en liten till?
    Min dotter kommer också vara 7 ½ :) Hon fyllde nyss 7 kan man säga ( i okt)
    Så hon blir 7 år och 8 mån.
    Hon tycker det ska bli jättekul! Däremot är 10 åringen lite putt o inte alls lika intresserad, (känslig ålder?)

• Pyssilullan

Ja det är ju svårt med rum,
    Vi som har fyra barn redan har rätt fullt vi med, Vi har bara 3 sovrum, och barnen är jätteduktiga och delar rum två och två..
    När bebis kommer finns 1 alt, o de är en liten smal Skrubb innanför vårt sovrum där vi nu har julsaker/kläder o onödigt strunt. - Ska man göra om det till ett rum eller blir det inge bra tror ni?

• Pyssilullan

Var på mitt tredje BM besök idag (v 21) o så tråkigt det var!
    Herregud, har ju längtat o längtat o drömt om allt spännande som att Lyssna på hjärtljud, Men jag fick inte göra Någonting alls!!!!!!
    Hon skulle bara kolla hur jag mådde o om jag hade frågor :( Samt ge mig ett infoblad om Amning.
    Sen fick jag gå hem igen :( O nästa gång var det blodprov o hjärtljud.

Jag sa att jag var trött / Huvudvärk osv o hade läst på forum om flera som tipsade om att jag kanske behövde järn, Men tanten sa barskt att jag kunde dock vänta till v 25 än var det ingen fara så hon tog inte ens ett blodprov på mig.

Värdelöst, så olika det kan vara!

• Pyssilullan

Jag har datum 1.a Juni och var på mitt första RUL 18 dec, som en julklapp :)
    Sen Rul nr 2 fick jag 8 januari så nu har jag gjort mitt "roliga" nu är det bara att kämpa på dessa sista 19 veckor och hoppas tiden går rel fort och smärtfritt.

Jag har dock enormt molande värk i magen de senaste 4 dagarna, de är som stressmage, Träningsvärk mitt i magen som moler och moler svagt hela tiden och jag blir SÅ trött av det. Någon mer som känt så?

Började med Niferex igårkväll på eget bevåg och hoppas på att få bli piggare.

• Pyssilullan

Bjuder på en bild jag med då ;) V 21 (20+6) Så imorgon går jag in i Ny vecka igen! Känner mig mest pluffstig och lite småtjock faktiskt, men jag är överviktig sedan tidigare så får liksom inte så fint put på min mage, de växer lixom överallt på mig :) he he. Mysigt med puffarna som jag känner varje dag iaf, men nu har jag sedan 1 vecka haft enorma molvärkar och ont som ett bälte vid mittmagen, och börjar inse att det är magkatarr :(
  • Pyssilullan
    ellisellinor skrev 2015-01-22 16:03:45 följande:

Vi hade beräknat Bf den 1 juni 2015. För fem dagar sedan dog våran lilla.

Det är smärtsamt och sorligt

Stor Kram .. Så otroligt tungt att läsa...
    Jag har själv BF 1.a Juni och har liksom känt att nu känns det som en säker period, nu kan nog INGET hända..
    Hur märktes det? Vad hände? Hur får du göra nu?
    Usch, jag lider med dig! Kram igen!
  • Pyssilullan

De finns i Stockholm och Västerås vet jag.
    Kostar runt 1700 kr, vet inte om det är värt det? NÅGON?! =)

• Pyssilullan

Tjoohoo!

3.e BM besöket idag! V 26
    SF mått 25 cm
    Hjärtslag 144
    + 6.5 kilo sedan inskrivning (har övervikt sedan innan)

Snabbt avklarat och nu ser jag fram emot nästa besök i mars!

• Pyssilullan

Lite dåligt drag här i tråden tyker jag!
    Men det ska vi väl ändra på! Hur mår ni?
    Jag har BF 1.a juni och går in i vecka 27 imorgon,
    Har mått bra hittills men börjat få mer och mer ont insida låg och liksom vid blygdbenet då jag går..

Idag på jobbet så hände också en oväntad grej, jag svimmade för ett par sekunder.
    Jag hade gått en promenad till jobbet, ätit en smörgås i farten och var på väg mot toaletten då allt blir totalt kaos, Jag kallsvettas, lät slita av mig koftan, blir yr och svagt illamående och känner paniken komma, VAD HÄNDER!
    Jag satte mig ner och allt blev svart någon sekund, sedan kom jag tillbaka igen lika fort men Yr och helt kall och blöt på kroppen.

Så obehagligt, vågade inte berätta för någon på jobbet heller, men efter att jag googlat en del så tyder det på mitt låga järnvärde? Vill aldrig mer behöva uppleva det. Nu hela dagen har jag känt mig extra trött/tung/dålig aptit osv.

Hur mår ni? Någon som varit med om liknande? Eller vet vad det kan varit?

• Pyssilullan

V 28 för mig nu, det går undan!
    Jag känner mig såå klumpig, börjat få problem med "buktande ådror på låret" misstänkande åderbrock?
    blää.. Nu vill jag att tiden ska gå ÄNNU fortare, men hela mars o hela april o hela maj kvar, Pust ;)

Jag har handlat det mesta! Men inte så mkt kläder i 50/56, Ska man handla på sig mkt sånt innan ?

(visserligen mitt tredje barn, men jag har glömt, det var 8 år sedan sist :)

• Pyssilullan
    vikarien skrev 2015-03-04 08:57:40 följande:
    Tycker med det går så himla fort! Det får gärna lugna ner sig lite, känner mig inte redo än

Jag har handlat lite med, men jättesvårt att veta hur mycket man behöver i de första storlekarna! Kan ju vara tokvarmt eller skitväder den perioden, det vet man ju inte

Det kostar ju ändå en del att köpa på sig, så man vill ju inte ha ett berg av kläder som inte blir använda. Vi har stor familj och släkt så lär trilla in lite paket, men gissar att dom inte köper 50/56 iaf.

Tur jag har nära till Ullared iaf, inte så dyrt där
    Precis, Släkten köper nog inte så mkt i 50/56 och man vill ju iaf ha kläder för 1 veckas tid ;) Sen vet man ju inte hur stor barnet är heller, kan ju komma en som är 56 lång :D
    O som sagt långärmad eller kortärmad body? Steksommar som förra året eller regn och 12 grader som året innan liksom?
  • Pyssilullan
    Whizzer skrev 2015-03-04 23:12:11 följande:

Ang kläder.. köp inte för mycket i strl 50/56, det gjorde jag och bebis hann knappt använda kläderna innan han växt ur dom.. det gick fort där i början, 50/56 kläderna användes väldigt kort period om man jämfört med strl 62

Va olika det kan vara, jag hade 50/56 till mina döttrar i 2-2.5 månader, så de användes flitigt. Jag hade knappt köpt den storleken, så fick panik efter 3 dagar då kläderna hemma "var slut"
    Så denna gång tänker jag ladda upp det mer i den storleken
  • Pyssilullan

Kikar in - Datum 1.a juni, så har gått in i vecka 31 ... Det närmar sig :)
    Mår ganska bra, lite jobbigt nu på jobbet då jag sitter still mkt och sitter inte så bekvämt,
    Sover sämre och är upp och kissar tidigt på morgonen..
    Men vad vi Längtar nu!!!

• Pyssilullan

Todilo :)
    Kikar in igen jag med, BF 1.a Juni (Flyttad från 13. e maj) Så jag är i vecka 33 nu, gud va jag längtar! Börjar bli trångt i magen men känner mig ändå inte megastor än.
    När ska man be arbetsgivaen fylla i om hur mkt man tjänar? Det som ska till FK?
    Å När ska sambon söka om 10 dagar? När barnet är fött eller innan?

HUR räknar jag ut /planerar min ledighet, jag är så usel på sånt o bara skjuter det framför mig.
    Ska börja med semester 25 dgr ;) passande nog sen ska jag vara hemma fr 1.a juni - 1-a augusti året därefter. hru vet jag hur man räknar ut min månadskostnad? Kan man få hjälp med det eller MÅSTE jag läsa och fixa allt själv?
    Visseligen mitt tredje barn Men en sladdis så jag minns inget..

• Pyssilullan

Todilo :) Någon som vet?

BF 1.a Juni (Flyttad från 13. e maj) Så jag är i vecka 34 nu imorgon, gud va jag längtar! Börjar bli trångt i magen men känner mig ändå inte megastor än.
    När ska man be arbetsgivaren fylla i om hur mkt man tjänar? Det som ska till FK?
    Å När ska sambon söka om 10 dagar? När barnet är fött eller innan?

HUR räknar jag ut /planerar min ledighet, jag är så usel på sånt o bara skjuter det framför mig.
    Ska börja med semester 25 dgr ;) passande nog sen ska jag vara hemma fr 1.a juni - 1-a augusti året därefter. hur vet jag hur man räknar ut min månadskostnad? Kan man få hjälp med det eller MÅSTE jag läsa och fixa allt själv?
    Visserligen mitt tredje barn Men en sladdis så jag minns inget..

• Pyssilullan

Hej på Er! Nu drar vi liv i tråden tycker jag när det närmar sig så med stormsteg ;)
    Jag går in i vecka 39 imorgon, Och har 14 dagar kvar till BF idag enligt Rul,
    Enligt mensen så hade jag datum för 5 dagar sen ha ha

Magen är stenhård, och jag börjar lessna på att vara så klumpig, ur balans osv.
    Har gått upp 13 kilo i vikt men hade en del övervikt innan så jag är bra stor och närmar mig tresiffror huvva!

Har räknat lite med att gå över ändå, Mina stora tjejer som är 11 och 8 år gick jag över 1 vecka med, Men man kan ju alltid hoppas att det blir annat med denna ;)

Svar på tråden BF Juni 2015