BF Juni 2015
Är det nån här som bloggar om sin gravidresa?
ettplusett.vimedbarn.se
Är det nån här som bloggar om sin gravidresa?
Känns som att alla gör vul hit och dit i denna tråd, förstår alla dom som haft missfall i bagaget och så att ni får göra det :) Själv är jag sjukt avis på er, för enligt mitt landsting och deras regler gör dom inga tidiga ultraljud även fast jag ringt och försökt då jag blödit till och från i över 2 veckor.. Svaret jag fick var att avvakta, kul!
Självklart lever jag ändå på hoppet och intalar mig själv att jag väntar barn och inte missfall :) Men skulle ju vara lugnande att få veta att man verkligen har något där inne..
Men Gud så dumt! Var bor du? Jag fick göra VUL förra gången pga första grav och var svinnojjig. Det visade sig sen tyvärr va MA så nu när jag blev gravid igen behövde jag inte ens be om VUL, barnmorskan föreslog det själv. Och om du nu blöder borde du väl kunna åka till ett sjukhus eller nåt? Var bor du?
Någon som bloggar om sin graviditet här inne? Det vore kul att följa er! Här är min. Mest tankar så här tidigt men hoppas på mer bilder bär det är med officiellt!
Attdufinns.wordpress.com
Jag hoppar också in här om det går bra. Fick se ett litet hjärta tickandes igår och jag är såå glad. Var helt inställd på missfall då jag har blött en del/till och från.
Några här som bor i Gävleborg? :)
Igår berättade jag för några tjejkompisar. Vi körde charader och sista så "kissade jag på en sticka" och visade ett plus med fingrarna ;) de verkade iaf överraskade :P
Apropå olika sätt att berätta att man är gravid:
Berättade för mamma i fredagskväll när vi åt middag och hon ville att vi skulle dricka vin till och vi skulle tillbringa hela helgen tillsammans ensamma i vårt sommarhus:
Jag vill berätta något. Det är lite läskigt och jag kan behöva ditt stöd i frågan. Jag var hos doktorn i måndags och jag har fått en parasit i mig (hon ser lite förvånad/frågande ut). Men det är ingen större fara, det är en sådan som kommer ut av sig själv efter 9 månader. (Hon ser fortfarande ut som ett frågetecken. Jag sträcker fram mobilen med ett foto på ultraljudsbilden) hon säger: nääää jag vet inte vad det är, jag ser inte, jag vågar inte ens gissa! Det ser ju ut som en sån där ultraljudsbild vi fick när hästarna var med föl!
Jag bara log tillbaka.
Är det en bebis????
Jaaaa det är en bebis!!!!
Du sa ju att det var nåt läskigt!
Ja men det är ju läskigt!!! (Min första graviditet)
Nu har vi skrattat och pratat hela helgen
En fråga till er som har katter hemma. Våran ena katt är en riktig gosfia och vill gärna stå och trampa länge och väl på min mage innan hon lägger sig tillrätta och gosar, kan detta vara farligt? Jag har tänkt att så länge det inte gör ont så lär det ju inte vara någon fara men tänkte om någon hade några tankar? :) Och detta med att rensa kattlådan, är det något ni helt avstår nu enligt rekommendationerna?
Min ska också alltid trampa på magen och använder den gärna som språngbräda när hon går därifrån, inte jätteskönt men har svårt att tänka mig att det är farligt, SÅ djupt trampar dom väl inte?
Rensar dock inte lådan, inte gjort sen plusset!
Även om det är låg risk så tycker jag att mannen kan "offra" sig i 9 månader, han hade aldrig rensat en kattlåda före det! :P
Vi hade katt när vi väntade första barnet och min man fick rensa lådan. Man kan göra det om man har handskar osv. Men om en annan kan göra det är det helt klart att föredra.
Hon trampade ofta på min mage och på slutet så låg hon gärna tätt intill när jag låg på sidan i soffan. Minns en gång när hon fick en spark :) hon flög upp och det dröjde någon timme innan hon vågade komma tillbaka :) tyvärr fungerade inte katten med småbarn (rev min dotter på kinden oprovocerat strax under ögat och bet henne i armen när dottern var på sin lekfilt och katten ville vara där med) så hon bor växelvis hos två äldre systrar nu sen 1,5 år tillbaka. Vågar inte lita på den katten vilket är så synd för hon är superkelig :( men säkerheten går först