• Whizzer

BF Juni 2015

Kattungen skrev 2014-12-28 19:43:47 följande:

Precis som du sover jag sämre. Är trött och somnar bra men vaknar tidigt och har svårt att somna om även om jag är trött. Brukar ha lätt att somna om annars. (v15+4)

På pricken!
  • Whizzer

Det är inte konstigt att man är lika trött när man vaknar som när man går och lägger sig

• Whizzer
    vikarien skrev 2015-01-14 20:35:51 följande:

Den där tröttheten alla pratade om i början måste ha drabbat mig nu, först i vecka 18 :-P

Skulle utan problem kunnat sova 12-15 timmar per natt (med kisspauser).

Hur ligger ni till med vikten?

Jag ligger fortfarande på -5 kilo och man funderar ju på om jag får i mig ordentligt. Men äter bra så det borde jag få

Får nog be dom kolla sockret nästa vecka.

Ska inte göra glukosbelastning pga magbekymmer så sockret ska kollas ofta istället.

Gör ni glukosbelastning?

Japp, två gånger till och med. Nästa vecka (v17) och sen igen i v28-29
  • Whizzer

Usch tjejer, var försiktig med era blodvärden. Det är.väldigt påfrestande för hjärtat när Hb ligger lågt. jobbar som hjärtsjuksköterska och pysslar med kvalitetsregister för hjärtinfarkter. Näst största orsaken till hjärtinfarkt är syrebrist, som t.ex propp eller lågt hb.

• Whizzer

Nästa måndag ät fet vår tur för RUL! Gjorde ju KUB-UL innan jul och blev glad att det var något där och att det levde.. bara hoppas att det ser lika bra ut nästa vecka, avsaknaden av symtom är inte kul så man hinner ju hitta på en massa dumma tankar

• Whizzer

Gaviscon finns oxå, både som flytande (smakar krita) och tuggtablett (hallon/blåbärsmak typ?). Rätt så snabb lindring utav det vill jag minnas

• Whizzer

Åh va skönt att det gått bra Edde! Har oxå RUL idag, om knappt 2 timmar och jag är så nervös att det ska inte ska vara något levande kvar därinne.. usch jobbig känsla! Varför är man mer nojig andra graviditeten än första?

• Whizzer

Phuuu.. nu kan jag pusta ut, RUL avklarat! Och såklart så såg allt bara bra ut, helt perfekt och med moderkakan i framvägg osv. Med största sannolikhet tittar det ut en tjej i slutet på juni!

Att man måste hålla på och noja hela tiden då.. men nu är det Slut med det, nu tänker jag börja njuta fullt ut! (Vågade inte dra ut några havandeskapsansökningar på jobbet inatt som jag hade tänkt, ville inte jinxa något)

• Whizzer
    87mli skrev 2015-02-11 09:12:20 följande:

Jag är i v 21+4 och har hittills inte känt något alls, varken fladder eller sparkar. Så det är skönt att höra att det finns fler som inte känner så mycket från sina bebisar, även fast allt såg fint ut på ultraljudet blir man stundvis lite orolig. Min moderkaka ligger visserligen i framvägg så den dämpar ju en del, hur ligger era?

Har också i framvägg, så jag känner heller ingenting.. känner mig så ogravid emellanåt, men jag har bestämt mig för att försöka trycka undan de tankarna.

Känner mig gravid när jag tar på mig mina "normalkläder" då det är lite spänt att försöka knäppa knappen. Införskaffade därför två par gravidbyxor igår, och helt plötsligt känner jag mig ogravid igen då det bara är "magfluffet" som fick extra plats typ... ursköna att ha på sig hur som helst

• Whizzer

Ang kläder.. köp inte för mycket i strl 50/56, det gjorde jag och bebis hann knappt använda kläderna innan han växt ur dom.. det gick fort där i början, 50/56 kläderna användes väldigt kort period om man jämfört med strl 62

Svar på tråden BF Juni 2015