Inlägg från: stayyoung |Visa alla inlägg
  • stayyoung

BF Juni 2015

Går in i v.12 imorgon och började fundera på det där med MF-risken... sjunker den redan imorgon eller är det om en vecka när jag går in i v.13?

Jag har både inskrivning och KUB-test om två veckor när jag är i v.14 och jag längtar så otroligt mycket - för då kan vi äntligen berätta. Två bekanta har precis berättat att de är gravida och jag ville så gärna dela med mig av min lycka, men vågar inte riktigt än.

• stayyoung

Tack för era svar! :)

Vi gör faktiskt KUB bara på att det ingår i Jönköping och för att vi vill få svar på att allt är ok innan vi vågar berätta att vi väntar barn. Risken att vårt barn skulle ha ett kromosomfel är ganska liten, så det är jag inte orolig för. Det ska ni andra inte heller vara oroliga för!

Nu till en fråga som ställts 100 gr, verkar som att alla andra fattat hur man går med FB-gruppen men jag lyckas inte hitta någon som har användarnamnet TwinkyWinky och därmed svårt att få en inbjudan.

• stayyoung
    Iida01 skrev 2014-11-10 18:40:00 följande:

Har försökt skriva flera gånger här i gruppen till dem som uppmanar till kontakt men ingen svarar :/ har inte lyckats hitta någon på FB heller. 

Bara nyfiken vart i Jkpg du är ifrån? :) Jag är ursprungligen ifrån Habo.

Ja, Facebookgruppen verkar vara omöjlig att få tag på.

Kul när man hittar fler som samma region. Jag bor i stan, östra sidan, är egentligen från Skåne. Ser att du bor i Karlstad, hur hamnade du där? ;)

• stayyoung
    Diamant skrev 2014-11-10 19:12:19 följande:
    Hon fixar nog så fort hon ser detta, hon har mått dåligt en del så har nog inte varit online mycket på FL på senaste. 
    På FB hittar ni inte den eftersom den är hemlig :) 
    Skriv annars ett meddelande direkt till henne, hon har skrivit för några sidor sen i denna tråden så då får ni ju en länk till hennes FL-sida och kan skriva meddelande! :) 
    Vad heter hon här då? För det finns ingen TwinkyWinky som nämns i toppinlägget.
  • stayyoung

Åh, lycka till, alla ni som har UL/KUB nu dessa dagar. Jag håller tummarna och hoppas att ni alla får positiva nyheter <3

Jag har mitt KUB om exakt två veckor, längtar ihjäl mig. Är då i vecka 14 (13+1) och ville jättegärna ha KUB tidigare men fanns inga tider alls här i Jönköping.

• stayyoung

Hur tidigt behöver man börja tänka på hur man sover? Jag har läst att på rygg och på högra sidan ska undvikas, och även 1177.se nämner det. Jag har sovit på rygg fram till idag (v12) men när borde jag börja lägga mg rätt?

Ska nog köpa en gravidkudde. Jag vaknar aldrig på vänster sida som jag lagt mig.

• stayyoung
    thuram skrev 2014-11-17 11:11:52 följande:
    Har varit lite osäker på att beställa en doppler, har varit in på hemsidan flertal gånger under dessa veckor men aldrig beställt av olika anledningar.. Men nu är den hemklickad och nu längtar jag tills den kommer :D Är i v12 nu och vill verkligen höra ett hjärtljud innan vi börjar berätta för folk :)
    Var beställde du din? Jag hittade den på Apotea.se men funderar på om det kan finnas någon för ett bättre pris.

Jag går in i v13 imorgon och vill JÄTTEGÄRNA
  • stayyoung
    stayyoung skrev 2014-11-17 13:17:32 följande:
    Var beställde du din? Jag hittade den på Apotea.se men funderar på om det kan finnas någon för ett bättre pris.

Jag går in i v13 imorgon och vill JÄTTEGÄRNA
    Råkade klicka på enter innan jag var klar :P

..... börja berätta, men vill som sagt veta att hjärtat slår innan jag vågar berätta. Jag har KUB nästa vecka men orkar inte vänta så länge.
  • stayyoung
    ÄlskarMina skrev 2014-11-17 13:20:32 följande:

Jag köpte min på apotea. Snabba och gratis leveranser med faktura. Perfekt! Är ungefär samma pris på clearblues doppler överallt såg jag.

Jag hittade precis den för 249 kr på denna sida, men jag beställde min från Apotea bara några sekunder innan haha

www.clearblueshop.se/clearblue-prenatal-ultraljudsmonitor-p-177.html
  • stayyoung
    thuram skrev 2014-11-17 13:28:16 följande:
    Den var tydligen lite billigare på apotea men jag beställde från angel-sounds.se, köpte den lite större varianten som var några kronor dyrare än den lilla som dom hade på apotea :)
    Den såg ju riktigt ordentlig ut :) Har du hunnit testa än?
  • stayyoung

Vad gör man på inskrivningen?

Jag var på hälsosamtal för 6 veckor sedan där vi pratade om matvanor, alkohol etc.

• stayyoung
    Gummsan skrev 2014-11-20 18:03:32 följande:
    Ja helt ogravid. Fick inte komma till gyn iaf smile4.gif Rädd att det är ett MA
    Det är ingen fara, symptom kommer och går. Jag är i v13 nu och har inte känt något sedan v10 - men ändå hörde jag precis hjärtat slå med en doppler. :)

Oroa dig inte <3
Svar på tråden BF Juni 2015