BF Juni 2015
Vi ska ha stor släktträff i november, det kommer bjudas på alkohol och jag är inte den som är den. Hur tusan ska jag göra?!
Vi ska ha stor släktträff i november, det kommer bjudas på alkohol och jag är inte den som är den. Hur tusan ska jag göra?!
Jag känner som du, orolig och mest deprimerad av någon anledning.
Plussade 12/10 på BiM dagen. Blev då glad men igårkväll började jag bli deprimerad och nedstämd. Som om jag inte vill denna graviditet (första barnet). Men antar att det är normalt att känna så, jag vill ju ha barn och längtat. Men var inte beredd på att det skulle ta sig såhär på första försöket. Nu när det är verklighet så blir jag rädd och nedstämd. Hoppas det försvinner så småningom annars vet jag inte vad jag gör, för jag vill ha det här pyret! Möjlig att det är förlossningen som skrämmer, det har den slltid gjort. Men å andra sidan är graviditeten är väääldigt stor grej. Så det är nog helt naturligt iallafall för de flesta förstföderskor att känna som jag gör.
Ja jag anser mig nog ha mina skäl att inte berätta. Tycker inte att jag har någon skyldighet att göra det så här tidigt. Om nått händer så vill jag att så få som möjligt ska vara inblandade. Jag är inte elak, tvärtom vill jag bespara människor sorg och lidande.
Självklart ska han få veta, förslagsvis i november när han fyller år om inget tråkigt händer innan det.
Jag är extreeemt trött. Vill ni veta hur jag spenderade min fredag? Kom hem vid 17, somnade direkt, vaknade 2130, tog mina vitaminer och åt en smörgås, somnade om och vaknade NU! :o
Nån mer som ska skriva högskoleprovet på lördag?
Hoppas verkligen att illamåendet håller sig borta och att jag slipper bli kissnödig en gång i kvarten!
Ni som skrivit provet tidigare (detta är min första gång), hur fungerar det med mat? Får man äta något under tiden man gör provet? Har man en lunchrast då man kan gå iväg och äta? Mycket viktiga frågor för någon i vecka nio! ;)
Tänk vad härligt om typ 15 veckor när vi kan sluta diskutera symptom och istället diskutera namn, barnvagnar, barnsaker mm.
Jag längtar!
förresten.. någon som har det som mig; någon timme efter jag ätit så känns det som ett sug i maggropen (magkatarr liknande) och jag är vrålhungrig! ont i magen om jag inte äter något som sedan går över till illamående om jag verkligen inte får i mig något..
märkligt men jag måste fråga!
Ang babynamn . Vi funderar på Hugo, August, Alma, Elvin, var ett tjejnamn till men minns inte :(
Ni?
Kommer ni förresten att ta reda på vilket kön ni väntar? Kanske en tidig fråga än så länge men eftersom namn redan diskuteras så. :)
Nojig som jag är var vi på ytterligare ett ultraljud, oj vad mycket som hänt på 4 veckor. Lillen sov tyvärr med vi fick höra hjärtat slå! Så underbart!!
v10+2
Lite privat fråga men, hur gör ni med sex? Jag/vi har inte vågat alls då jag läst diverse trådar som säger att det kan framkalla missfall. ..
Tack allihopa! Så jäkla overkligt, har lite svårt att ta in det....jag som äntligen började fatta att vi skulle bli föräldrar till sommaren och nu detta. Nu är det bara att försöka skrapa ihop spillrorna och komma tillbaka starkare, med nya tag. Hoppas verkligen att allt går väl för er i era graviditeter