• Mirella

BF Juni 2015

FruGnu skrev 2014-10-12 10:08:08 följande:

Jag är illamående i princip hela tiden, dygnet runt! Har nästan tappat matlusten helt, inte sugen på något, har därmed jättesvårt att hålla mig mätt. Så fort jag blir minsta hungrig så kommer illamåendet fram. (Har som tur är inte spytt än iaf.)

Det är jättejobbigt! Jag vet inte hur jag ska göra. 

Någon som har tips?

Jag mår illa och kräks men kommit fram till att idag funkar en torr brödbit doppat i lite smoothie bra, lite och ofta är det som gällt i helgen
  • Mirella
    MakeitHappen skrev 2014-10-12 12:12:45 följande:

Ni som fått cravings efter nått sug att äta, vilken vecka är ni i?

jag känner inte av nått sådant alls, mer än att jag ständigt är hungrig. :P

jag är vecka 6 (5+5)

Jag är i vecka 7 el ja 6+0 vilken term är det man använder?

Rostat bröd med räkost är supergott men jag mår illa och kräks så jag doppar det numera i smoothie med för då får jag behålla nåt
  • Mirella
    Milie skrev 2014-10-12 12:45:46 följande:

Jag tänkte att jag kunde göra ett försök att snygga till listan om ni vill. Alltså att sätta alla som har samma dag tillsammans med datumet som "rubriken". Tänkte bara höra om det är någon som har något emot det? Listan är ju så himla lång nu så det kan ju vara bra att få ihop den lite och göra den mer överskådlig. 

Toppenbra ide :)
    MakeitHappen skrev 2014-10-12 12:49:52 följande:

Jag vet inte vilken term, tror dock det är 6+0 man säger...

men hur kommer man på att man doppar det i smothie haha.. undra om jag får sådana här ideer sen med.

Haha jag har ingen aning men såååå gott och jag får ju behålla det så det fyller sitt syfte :)

Sen är glutenfria bröd inte det godaste i världen så det bidrar nog lite tror jag
  • Mirella
    thuram skrev 2014-10-12 13:13:16 följande:

Jag gör :) Skriver mest för att jag själv ska komma ihåg allt, har inte blivit många inlägg än men det kommer nog med tiden, just nu händer det ju inte så mycket :p

ettplusett.vimedbarn.se

Å då ska jag titta in till dig jag bloggar med och roligt att få följa fler som ska ha samtidigt :)
  • Mirella
    Milie skrev 2014-10-12 16:33:35 följande:

Lite olika, men runt vecka 18-21 någon gång tror jag. Om man inte ska göra KUB-test, då ingår ultraljud och det görs i vecka 12.

Vad är kub? Ska jag göra det eller hur vet man om man ska göra det?
  • Mirella
    avenell skrev 2014-10-12 17:30:11 följande:

Hej på er alla och grattis till era graviditeter!

Jag har varit här och läst sedan jag testade positivt för knappt 2 veckor sedan men har inte riktigt landat i graviditeten än och det känns fortfarande lite overkligt.

I juni förra året upptäcktes det i vecka 11 att jag hade komplett mola/druvbörd. Jag skrapades akut och efter det följde ett år av uppföljning och blodprov för att kontrollera att tumörerna inte växte tillbaka och att cancer uvecklades. Mina värden sjönk fint och 7 veckor efter skrapningen var mina hcg-värden normala men uppföljningen pågick ända till i juni i år.

Det har varit ett otroligt tufft år. Vi är så himla glada att jag är gravid igen men samtidigt väldigt oroliga över att något ska gå fel igen. Vi fick höra att oddsen för att få en mola första gången var 0,1% och att oddsen för att få ytterligare en mola är 1%. Jag vet att det är 99% chans att inte få det igen så jag försöker vara positiv.

Jag är så glad över att kunna var del av den här gruppen och jag hoppas att få vara med er genom hela resan fram till i juni!

Ps. Jag är ledsen om inlägget blev i längsta laget.

Oj då har du haft tufft men bra att du mår bra nu och grattis till lilla livet :)
  • Mirella
    Gizza skrev 2014-10-12 18:53:58 följande:

Jättefin BFlista! :)

För att krångla lite kan nån få vara snäll och ta bort mig från 30 maj-2 juni och sätta in mig på bara 30 maj, är rätt säker på att det ligger närmast sanningen... :)

Och när ändå RUL var på tal, här får man det i v 19, nån som är lika långt gången som räknat ut när det är i förhållande till julen? Före? Efter? Efter nyår? Blir bara snurrig när jag ska försöka få det rätr

På ett ungefär enl uträknaren så går du in i vecka 17 den 20/12 om din menscykel är 28 dagar som jag räkna på
  • Mirella
    Limpan nr2 skrev 2014-10-12 19:41:10 följande:

Kan någon vara snäll och ta bort mig? Kag lämnar nu gruppen. Lycka till alla!!

Vad sorgligt all lycka till i framtiden
  • Mirella
    Diamant skrev 2014-10-12 22:07:11 följande:

TS skulle ju kunna redigera sin trådstart och lägga in BF-listan där, dock vet jag inte hur många ggr man kan göra det och det både kommer och går en del medlemmar varje dag..

Som en förlåängning på ditt inlägg kanske man skulle kunna ha en sep bf-tråd där man kan lägga till sig själv och länka den tråden i ts?
    VioloLaviose skrev 2014-10-12 22:13:28 följande:

Kollade i kalendern och jag kommer vara i vecka 15 (14+2) på inskrivningen. Känns sent? 

Men å andra sidan; inte lika dryg väntan på UL :)

Imorgon ska jag sluta äta godis. Är verkligen ett godismonster :(

Jag ska ringa imorgon får vi se när jag får skriva in mig.

Lycka till imorgon mot godismonstret
Svar på tråden BF Juni 2015