Inlägg från: Paulas mamma |Visa alla inlägg
  • Paulas mamma

BF Juni 2015

Jag har berättat för mamma, svärmor och mina 2 bästa vänner! Tänkte vänta med resten till jul om jag kan. Beror på hur mycket magen växer. Borde egentligen berätta för systrar ockSå då de hR småbArn och inte skänker bort alla bäbissaker. :)

pinglon skrev 2014-10-19 09:18:18 följande:

Kanske ni diskuterat detta redan i denna tråd redan men frågar ändå. När berättar ni åt omgivningen att ni väntar smått. När och åt vem?

Är i v 5 bara men Mina 2 bästa vänner vet redan, åt dem berättar jag allt. Minns inte när vi berättade förra gången jag var gravid, tror det var ganska tidigt åt vissa. Medan vi åt andra inte hann berätta innan ryktet gick. Via rådgivningen kom det ut dessutom ... Därför känns det nu som att jag denna gång vill skrika ut åt alla att jag är gravid så det inte händer igen.

• Paulas mamma
    skorstenen skrev 2014-10-20 13:26:36 följande:

Hur ställer ni er till att färga håret?

Jag är hos frisören en gång varannan månad och bleker min utväxt. Har pratat med min frisör och hon säger att det inte är någon fara. Annars hade hon fått stänga salongen medans hon var gravid. :)
  • Paulas mamma

Alla skriver om illamående. Jag mår endast lite illa när jag åker bil. Inte särskilt trött, kissar inte ofta, ingen huvudvärk. Mina enda symptom är finnar och lite stick då och då i magen. Är i vecka 5 (4+4) och undrar när de riktiga symptomen ska komma. Eller så får jag vara glad att jag mår bra :) har ni alla ringt och bokat inskrivning hos bm än? Jag har inte bestämt mig var jag vill gå än.

• Paulas mamma

Ja brösten glömde jag. Får ha sport-bh på mig och det gör såå ont om man bara råkar nudda dem :)

Moisbois skrev 2014-10-23 09:27:24 följande:

Samma för mig plus att jag har sjukt ont i brösten. Sist jag var gravid så kom illamåendet i vecka 6-7 så jag njuter så länge de håller sig borta. Fast på ett sätt är de ändå skönt att känna lite illamående för då känner man sig lite gravid iallafall :P

• Paulas mamma

Någon som vet om näskaffe/snabbkaffe/pulverkaffe har mer eller mindre koffein än vanligt bryggkaffe?

• Paulas mamma

När jag kissade imorse fick jag pytte pytte lite blod på pappret. Som ett par droppar klarrött blod. Som knappnålshuvud. Varit på toa 2 ggr efter det för att se om det kommer mer. Men än så länge syns inget mer blod till. Men är så himla orolig. Hur vanligt är det med blod utan att det är missfall? Är nu i vecka 5 (4+5)

• Paulas mamma

Men jag har varken haft sex eller varit hos gyn. Har inte ont i magen mer än "mens/molvärk" som jag haft då och då sen jag plussade. Dock har jag lite ont i korsryggen.

Diamant skrev 2014-10-24 10:50:57 följande:

Jättevanligt!

Speciellt om du inte har ont i magen samtidigt då kan du slappna av :)

Slemhinnorna i slidan blir mer sköra, svullna och blodfyllda under graviditeten så sex, gynbesök eller lite vad som helst kan orsaka små blödningar!

• Paulas mamma

Jag har så jäkla ont i ryggen. Gått in i V6 idag och värken är olidlig. Vad hjälper? Är voltaren gel ok? Värken är nedre delen upp till mitten. Även i höfterna på sidan och baktill. Går detta över eller blir det värre ju längre jag går?

• Paulas mamma

Jag har slutat med spinning (pga ojämn belastning i ståendet. Jag har ont i rygg och höfter) har även slutat med boxning och hot yoga. De säger att värmen och luftfuktigheten inte är bra för gravida. Så nu tränar jag indoor walking, corepass och styrketräning. Senare kommer jag att sluta med pressövningar tex hantelpress och bänkpress, det ska tydligen vara farligt. Ven övningar liggandes på rygg som tex situps. Jag är mest på gymmet och ska fokusera mest på rygg mage och rumpa.

brallanmallan skrev 2014-10-28 07:01:50 följande:

Vi kommer inte ta reda på kön, kommer kännas spännande stt vänta. Lite motivator under förlossningen tror jag också för egen del. Namn har vi funderat på, får ha några alternativ.

Hur gör ni med träning, är det något ni slutat med? Jag vet ju att det är bra att fortsätta men känner att jag har lite spärrar. Jag har fortsatt med löpning, CX worx och spinning. Hoppas att man bara kan lyssna på kroppen och fortsätta.

• Paulas mamma

Jag tränar! Dock har jag varit lite trött det sista så inte varit iväg mer än 2 ggr i veckan. Jag tränar vanligtvis 5 dgr i veckan då mest kondition och styrka. Har slutat med spinning och hot yoga!

Pyret 85 skrev 2014-10-30 07:06:37 följande:

Tränar ni andra? har ni fortsatt som vanligt eller har ni dragit ner på det? Jag tränar 3-4 gånger i veckan och har tänkt fortsätta med det så länge det går. Tränar sh'bam (dans) och bodybalance (blandning av yoga, tai chi och pilates).

• Paulas mamma

Vad är det för ärftliga sjukdomar?

Milie skrev 2014-11-01 15:46:10 följande:

Hur menar du? Anledningar till att man får KUB bekostat är i regel mammans ålder men det kan även vara för att man har ärftliga sjukdomar i släkten. Vissa landsting ger ju KUB till alla visserligen.

Jag kommer göra KUB men får bekosta det själv (2200 kr).

• Paulas mamma

Pyret85, testa att göra en smoothie på kvarg/yoghurt och bär! Jag tar alltid hallon bara. Gör den lösare med mjölk så blir det lättare att dricka upp den. Jag mår också illa när jag är hungrig och hade INTE klarat mig utan frukost!

• Paulas mamma

Jag går inte in på instagrsm längre pga alla matbilder. Ang håret så har jag kort-kort och alltid redo :)

Alvolina skrev 2014-11-06 11:44:28 följande:

Är det någon som känner igen sig i mitt illamående?

1. Folk envisas med att posta måltider i sociala medier. Jag kräks lite varje gång.

2. Har alltid uppsatt hår. Är redo helt enkelt.

Svar på tråden BF Juni 2015