• Hilda07

BF Juni 2015

Tack för era svar om smärtan i magen :) har inte haft möjlighet att svara förrens nu. Ja det låter kanske som ligamentssmärtor när ni beskriver det. Det som oroar mig lite är att jag även är öm på magen när jag känner över den på dom ställena. Men det kanske är normalt. Jag har inte ringt bm idag då smärtorna gick över och endast känns på natten när jag vänder mig om.

Imorgon är det KUB...nervös som attan!! Är rädd att få dåliga siffror och behöva gå vidare med fler prover. Håll tummarna. Ser allt bra ut så får dottern veta imorgon :) Som jag längtar!

• Hilda07
    Lg85 skrev 2014-12-01 20:51:22 följande:
    Hade oxå så där i helgen, men va ju lite orolig att de kunde beror på sexet vi hade men har iaf gått över nu. Dock drar de lite av och till nu men tänker att de är växtvärk.

V 12+6 idag och nu ska ju krypet växa av bara fasen
    Ja det är säkert en tillväxtperiod nu! Det är ju bra att det händer lite också :) Tänk vad man glömmer...är ju 7 år sen sist jag väntade dottern så det känns som första gången igen och man har tusen funderingar och oroar sig för allt ;) 
  • Hilda07

Kub gick bra!! :) blev dock tillbakaflyttad två dagar 11+4 istället för 11+6. Konstigt för det har varit rätt datum på de andra ul jag gjort. Men det var ju inga stora förändringar :) Fick jättebra siffror jag som var så nervös! Har ju fyllt 35 år men fick ändå 1 :20 000 på alla tre trisomier. Känns skönt. Fina bilder fick vi med oss hem också som jag ska visa dottern i eftermiddag!

Ha en fin dag alla gravidos!

• Hilda07
    kanien skrev 2014-12-02 10:21:45 följande:

Allting var fint idag!!! Och wooow vad bebisen har utvecklats! Såg tyyydligt hur den sög på tummen, kliade sig i huvudet, sprattlade m.m!!! Bilden jag fick var väldigt dålig men är sååå glad att allting var så fint! Läkaren blev chockad av alla fina bilder vi såg <3 vecka 15 imorgon!

Skönt att allt såg fint ut!!
  • Hilda07
    Beatrissan skrev 2014-12-03 08:52:52 följande:

Blä har haft rostbrunt i flygningen vid enstaka tillfällen, men varit helt normalt efter också, imoese va det rostigt/slemmigt när jag torka mig och även i toaletten såg jag lite brunblandad slemmig flygning som runnit ur?

Blev lite nojjig, har inte ont eller så... Nån mer som haft det?

Har haft rosa/bruna flytningar vid två tillfällen hittills utan känd orsak...Har du gjort någon koll eller ul efteråt någon av gångerna?Vilken vecka är du i?

Det verkar ju ändå som att det är rätt vanligt att det är så här då fler i den här tråden verkar ha råkat ut för det.

Tycker överhuvudtaget att mina flytningar inte varit "normala" alls sen plusset. Inte vita utan mer åt det gula hållet eller helt gått över då i brun/rosa vid några tillfällen. Hittils har jag gjort tre ul och alla sett okej ut...

Du kanske skulle be att få ett ul och kika om du är orolig? Är säkert inget men för mig har det lugnat mig åtminstone :)
  • Hilda07
    Alvolina skrev 2014-12-03 18:50:28 följande:

Nu är ju vecka 12 på ingång. Jag vet ju att det lilla livet lever, ändå känns det helt tokigt att berätta. Känns det mer verkligt när man berättat tro?

Känner samma som dig! Vi berättade för dottern igår v 11+5 och nu vet hela hennes skola ;) Har redan fått grattis-sms från kompisars föräldrar osv och jag känner nästan panik...tänk om nåt händer nu!? 

Och konstigt nog känns det ännu mer overkligt att man ska få en till bebis :)
  • Hilda07
    Beatrissan skrev 2014-12-03 21:18:37 följande:
    Nej ingen koll efter, gjorde vul V8 och då såg allt bra ut, nästa blir rul i januari. Minns inte om jag hade så förra graviditeten. Var på toa på frukostfikat på jobbet och då fanns ingen tillstymmelse på något brunt, allt va normalt.. Så nu känns allt lugnt igen..

Igårkväll kär jag vände mig i sängen fick jag ett sånt där ligamenthugg/sträckning som gjorde apont, tänker att de kanske va från det som de kom...

Kanske helt enkelt ska klassa oss som normala gravida. :)
    Tycker absolut vi ska klassa oss som normala gravida :) Låter bra! För övrigt fick jag ju med mina flytningar efter huggen i magen på natten när jag vände mig. Gynekologen sa när jag var på akuten att under tillväxtperioderna brister lätt kärl pg a det ökade trycket i livmodern. Det är säkert något sådant.
  • Hilda07
    Alvolina skrev 2014-12-03 21:17:27 följande:
    Berättade för vår son i kväll också :) hans reaktion var "har du en bebis i magen nu? Hade du det innan idag också?" sen fnissade han lite glatt och tyckte att bebisen ska heta avgasrör. Han är ju bara 3,5 år så det sprider sig nog inte så fort men jag tänkte precis samma sak. Tänk om något faktiskt händer nu. Å andra sidan får man väl rycka upp sig och tänka positivt:)
    Vilken rolig reaktion :) Det var underbart att se dotterns glädje igår! Det bästa med hela graviditeten så här långt. Hon längtar så!

Ja nu får vi tänka positivt och  glädjas åt det lilla livet :)
  • Hilda07

12+2 idag och ännu är illamåendet med mig 24h om dygnet...Igår kunde jag inte hitta på någonting utan gick på Lergigan och sov bort hela dagen. Så trist när det äntligen är helg. Börja tappa hoppet att det ska gå över någonsin...Dessutom kan jag inte ta mina järntabletter som jag ska för jag mår ännu mer illa av dom och känner nu att järnvärdet nog har sjunkit sista veckan p g a det och att jag är mer yr och orkeslös.. jippi!

Ser fram emot när man har det där glowet alla pratar om ;) för det har knappast infunnit sig hos mig. Känner mig bara blek. 

Hoppas ni andra har en bättre helg och att ni slipper illamåendet!

• Hilda07

Förresten är det någon som är insatt i "Skull-theory och nub-theory" alltså att man redan på ul från v 12 ungefär kan utläsa antingen på formen på huvudet om det är en tjej eller kille, eller att man kan se det på en Nubb om den pekar upp eller neråt så är det tjej eller kille? Enligt skallteorin verkar det vara en kille hos mig...ska bli intressant att se om det stämmer sedan på rutinul om de kan se det då.

Svar på tråden BF Juni 2015