• Lg85

BF Juni 2015

Varit på hälsosamtal idag. Vet egentligen inte om det gav så mkt. Fick med två böcker hem. Va där en timme men som sagt minns knappt va vi tala om :-P

Hon fråga om tidig fosterdiagnostik dvs kub och vi har inte diskuterat det hemma och jag kan känna att det kvittar. Visst kul att se fröet där inne en extra gång men samtidigt så känner jag mig inte va i farozon.

Men oj va hon blev stött när jag fråga innan jag gick om det var henne jag skulle vända mig till om jag ångra mig i frågan. Berätta om att mottagningen tidigare skickat 40 % men nu bara 30%.

• Lg85
    effilant skrev 2014-10-09 18:09:37 följande:

Det här med KUB. Hur tänker ni omkring det? Jag lutar åt att inte göra det för är inte i farozonen och är mycket nojiga lagd så tänker att det kanske stjälper mer än det hjälper att få sannolikhet på det.. Men vet inte. Kanske bättre att upptäcka eventuella allvarliga defekter tidigare än på RUL ändå. Som sagt, hur tänker ni?

Jag är tu delad. Tror jag inte vill men lite som du säger att skulle de va nå konstigt vill man veta de innan v 17-19. Men samtidigt orkar jag inte vara nojig å tänka att jag väntar ett sjukt barn.

Ju mindre strålning desto bättre?

Jag lutar åt att hoppa över KUB, känns som de flesta gör de för att de vill se barnet ett extra gång å de kan jag köpa men samtidigt så klara man sig med ett ul endast för några år sedan.
  • Lg85
    aj 378 skrev 2014-10-13 18:26:41 följande:

Nån som vet vart man kan göra ett privat ultraljud? :) bor i Värmland så gärna i närheten.. Googlat men blir inget smartare. Verkar vara Örebro som är närmast. Ca 16mil enkel alltså. Har någon varit på stortorgets gynmottagning i Örebro?

Menar du innan v 12 då? Tänker att alla i Värmland får ju göra kub om de vill även om barnmorskorna inte är så glada för de.

Vet tyvärr inte om nån privat klinik i värmland
  • Lg85
    Nhv skrev 2014-10-14 11:36:58 följande:

Ingen här som tänker försöka vänta med att berätta för familjen tills på julafton? Vi är lite inne på de. Om vi nu lyckas hålla de så länge såklart ;)

Har haft lite den tanken jag oxå. Mest rädd att de ska synas innan ;) Har gått ner 25 kg senaste året så nåt säger mig att kroppen kommer kunna ändra sig snabbt..
  • Lg85

Snacka om att de är ute i god tid i alla fall. Fick hem tiden för RUL idag... 8 januari :-P

• Lg85
    Paulas mamma skrev 2014-10-17 13:34:22 följande:

jag har en fråga ang sötningsmedel. hur resonerar ni gällande diverse sötningsmedel typ sprite zero (försöker undvika cola/koffein, det räcker med mitt kaffe) lågkalorisylt från önos, steviaketchup osv?? har massa sådana produkter hemma då jag ätit lchf innan jag blev gravid, har dessutom steviadroppar, sukrin melis, sukrin gold och sötströ som jag haft till bakning. helt förbjudet nu?

Kul med en lchfare till. Slutat helt m lchf nu? Äter kolhydrater mer liberalt men vill inte ge efter för sockertjuven helt. Bm hade inga invändningar mot att jag fortsatte m lchf.

Angående sötningsmedel så verkar de vara ok, även stevia produkterna.

Dock innehåller lightläskerna ofta en fenylalaninkälla och den är inte bra
  • Lg85
    Paulas mamma skrev 2014-10-17 15:49:33 följande:

phpbTrDhj75169.jpg

Nu behöver jag inte undra längre om mina billiga gravtester funkade :D

Så där gjorde jag mä när nån sa att testlagret kunde va falskt positivt. Först då jag fatta jag var gravid :-P eller ville tro på det.

Jag kommer fortsätta baka som innan. Är "bakoman" när de kommer till mjöl å socker oxå men äter aldrig. Står just nu en icke lchfig tårtbotten i ugnen till helgens födelsedagskalas. Ska fixa några lchfkladdkakor sen.
  • Lg85

Tror illamåendet hittat mig ???? Har tänkt att det är nattjobbandets fel men börjar fundera på om de inte är här för att stanna.

Saker smakar konstigt oxå. Kaffe har jag kunnat ta en kopp för syns skull men i torsdags när jag kom te jobbe hade de precis startat bryggaren. Fick vända å gå, usch vilken hemsk lukt... Idag kommer ett gäng på tupperwareparty till mig, ser fram emot kaffekokandet ????????

• Lg85
    avenell skrev 2014-10-20 10:56:52 följande:

Idag har jag det jobbigt.

Jag har gått in i vecka 8 idag och jag känner mig övertygad om att det inte lever därinne. Jag har haft vagt illamående de senaste dagarna men det är helt borta idag. Brösten ömmar lite men annars är det ingenting som tyder på att jag skulle vara gravid.

Jag känner mig helt uppgiven. Suck.

Känner igen mig. Är i 6+6 idag och tycker alla symtom mer eller mindre försvinner.

Visst kan vakna kissnödig på natten men inte alls lika kissnödig dagtid längre. Brösten känns av ibland å lika så illamåendet men känner mig inte gravid.

Har jättelust å ta gravtest men rädd för dåligt resultat.... Är väl dessa mellanveckor kanske som gör dä?

Har inskrivning nästa fredag, kanske känns mer på riktigt då. Men sen är de långt till RUL 8 januari... Nästan så jag vill göra kub bara för att.
  • Lg85

Fler än jag som är extremt torr i mun på nätterna ffa? Även problem med att jag får som en klump i halsen vilket gör mig illamående. Kan inte ha tröjor som trycker mot halsen blir illamående direkt.

Är nåt som triggar mitt illamående i matvaruaffärer oxå ???? Mat bör man ju ha

Svar på tråden BF Juni 2015