BF Juni 2015
Själv sover jag bäst i "krypskytte ställning" om ni förstår hur jag menar :)
Själv sover jag bäst i "krypskytte ställning" om ni förstår hur jag menar :)
Lillasyster i magen blir mer och mer aktiv, knölar och bufflar runt riktigt ordentligt. Gick in i vecka 25 igår och det är först nu sista veckan som jag känt av bebis, viölet gör mig så glad!
Nån mer som får fram bröstmjölk? Eller bröstmjölk, råmjölk kallas det väl eftersom det är rätt så genomskinligt just nu. Upptäckte det i förrgår i duschen, tyckte ena boobisen var lite tyngre än det andra så klämde lite och jojomen, ut kom det minsann lite klar vätska..
Wohoo Ullared imorrn!
Kul! Dom har supermycket fint till barnrummet nu jag har ju bara några mil dit, men tänkte ta med sambon på en inköpsresa snart och ta det mesta på en gång, så har man det klart
Inte långt kvar tills högsäsongen drar igång, och då vill jag inte åka dit för några större inköp
Fick oxå havandeskapspenningen beviljad supersnabbt (typ 2-3veckor). Förra gången fick jag besked veckan innan (eller om det var samma vecka?) som jag hade planerat att gå hem.. så nu har nedräkningen börjat :)
Någon mer som har börjat få svårt att andas? Jag har tungt att andas och känner mig slemmig.
Får inte upp så mycket när jag hostar men till slut kräks jag, och då oftast typ vitt skum/slem.
Har ventoline men tycker inte att det hjälper så mycket.
Jäkligt obehagligt när man spyr helt utan förvarning med
Har ett diafragmabråck som jag aldrig märkt av innan, kan det ha satt igång och spökat nu tro?
82 dagar kvar här, plus/minus 14 dagar om man ska vara realistisk då ;)
Här är det oxå full snurr i magen emellanåt, jag känner mig väldigt tillfreds med livstecknen. Däremot märker man ju att man har begränsat med energi/dag, svårt att portionera så den räcker hela dagen bara.
Den 27e april börjar min graviditetspenning (tidigare havandeskapspenning). Ska bli oerhört skönt att gå hem från jobbet och "vila" sig i form. Jobbar som sjuksköterska på en akutvårdsavdelning (inriktning hjärtsjukvård och intensivvård) vilket innebär rätt så stressiga arbetsdagar i konstiga arbetsställningar emellanåt. Man märker ju efter varje vecka hur "trögare" man blir i både tanke och handlingssätt. Svårare att komma intill patienterna om det skulle behövas oxå (T.ex hjälpa till med omvårdnad, sätta nålar eller utföra HLR, intubera osv).
Nu i veckan är det dags för andra glukosbelastningen (yeah!) förhoppningsvis går det lika bra som den första + att det blir vanligt BM-besök efteråt med lite mäta och lyssna som belöning.
Hoppas alla haft en trevlig påsk!
Jag hade aldrig lyckats köra själv, så det där får ni nog klura lite på Hur ni ska lösa.
Du har inte åkt på nån graviditetsdiabetes? Ökad törst är ett symtom på det..
Kommer inte ihåg när sonen vände sig neråt och fixerade sig, men det var säkert sista 4-5 veckorna. En jobbarkompis är beräknad om 4dagar, där har bebis inte vänt sig eller fixerat sig ännu
Packade väskan mitt i värkarbete förra gången.. vi kan säga såhär, jag skrattade gott på BB när jag skulle plocka fram Kläder.. det var inte mycket logiskt tänkande i den packningen.. typ 4 par jeans (mitt i sommaren? Som om jag ens kunde komma i dom direkt efter) 5 par strumpor, inga underkläder och inga tröjor.. man tänker inte riktigt klart mitt i värkarbetet direkt det är nåt som är säkert.
Jag har intalat mig själv att jag ska börja plocka fram väskan snart iallafall.. det har fortfarande inte blivit av så det blir säkert en upprepning utav förra omgången..
Det som jag saknade (förutom kläder som man kunde ha på sig) var lite gottis, typ lösgodis och vindruvor. Beror kanske lite på när på dygnet bebis kommer, men vår son kommod 13:30 på eftermiddagen. Vid 17 serverades lite kvällsmat och sen var det inget ätbart förrän frukost dagen därpå.. Efter det maratonpasset var man rätt så sugen på ätbara saker under kvällen.. sambon (som inte Heller fick några kläder nerpackade utan gick runt i varma jeans och svettades) fick ge sig iväg och handla lite gottis (+ ett par billiga ica maxi shorts) som vi hade på kvällen när vi myste på vårt rum..
Så det är väl det tipset jag har.. packa ner lite gotta!
Och underkläder.. och sköna mysbyxorna.. och nån tröja.. och eget schampo/balsam och duschcreme (landstingets egna brukar inte vara av några fashionablare märken = svinto, iallafall i mitt hår)
Kamera för bövelen! Och laddare till både kamera och mobil!
Åh så spännande att det är på gång! Väntar med spänning på fortsättningen
Åh så spännande, håll oss uppdaterade
Vattenavgång 04.20. Värkar från 5.30 i morse med mellan fem o tio minuter emellan. Varit in för koll men är nu hemma för att vänta tills dom blir tätare! Baby On The Way!
<3 <3 <3
Men åh så spännande med alla bebisar som tittar ut nu.. man blir ju inte ett dugg avundsjuk! Här är det ju fortfarande några dagar/veckor kvar....
Hoppas ni mår bra och snart kommit in i lite rutiner