• FruGnu

BF Juni 2015

Mla skrev 2014-11-11 12:14:21 följande:

Tack för all info! Men när får man göra ultraljud? kollar de inte så barnet lever loppan i magen?

Det brukar ske runt vecka 18 ungefär.
  • FruGnu

Äntligen har jag köpt postafen. Blir ju åksjuk nu förtiden så fort jag sätter på mig på något som rör sig framåt. Och så har jag fått redig magkatarr och mår illa efter alla måltider. Så nu blir det förhoppningsvis bättre när jag kan ta en postafen. 

Är i 10+6 idag, går in i v 12 imorgon. Någon mer som känner sig törstigare än någonsin? Jag måste ha med mig en vattenflaska när jag ska någonstans, för jag är sugen/törstig på vatten HELA tiden! Har känt av det de senaste dagarna nu. Dricker knappt något annat än vatten, har helt lagt av med läsk. :) Och te blir det inte mycket av nu heller. 

• FruGnu

Usch, jag drog på mig magsjuka i helgen. Så nu ligger jag här nerbäddad i sängen och känner mig fruktansvärt ynklig och tycker synd om mig själv. Inte haft magsjuka på minst 10 år.

Spyr för minsta lilla, i morse på tom mage. Riktigt obehagligt och äckligt!

Dricker nu kallt te med socker och okolsyrad Coca Cola.

Har rostat lite vitt bröd som jag ska försöka få ner.

Tur jag inte är längre gången än v12 iaf. Annars om man är inte månad 7-8 kan man ju råka sätta i gång förlossningen när man spyr.

Har inte lämnat sängen idag förutom toabesök och hämta dricka i köket.

Sovit i typ sex timmar sedan nio i morse.

Jag är sååå hungrig men vågar inte äta något, rädd att få upp allt igen.

:( :(

• FruGnu

Var på KUB-ultraljud idag. 1:20000 på alla te kromosomförändringarna. Så inga problem där! Så himla glad över det. Visade sig att min sambo var jätteorolig! Men nu svävar han omkring på moln. Efter att vi har fått se lillen. Den var så liten och gullig! Mätte hela 54mm. Fick reda på att jag är i v13, 12+1. Två dagar framåt mot vad jag trodde. BF 2/6.

Var så underbart att se den lille! <3 så hur hjärtat tickade och hur den efter stund vaknade och rörde på sig, och jag tyckte mig se hur den sög på tummen. <3

• FruGnu
    Milie skrev 2014-11-18 16:29:02 följande:
    Grattis till fantastiska siffror! Vad skönt det måste kännas att risken är så försvinnande låg. Hur gammal är du? 
    Ja det känns verkligen jättebra!! Jag är 31, snart 32. 
  • FruGnu

Äcklig info, men jag har fått diarré och vet inte hur jag ska bli av med den. Varat i två dagar nu. Riktigt jobbigt då jag är på jobbet samtidigt.

Någon som vet vad man kan äta för antal av med det eller iaf underlätta?

• FruGnu
    TinkyWinky skrev 2014-11-27 19:32:12 följande:
    adda mig på facebook. heidi römer. :) Har en svartvit profilbild på mina 2 pojkar. 
    SÅ ordnar jag resten :)
    Jag la till dig på FB, jag går gärna med i gruppen.
  • FruGnu
    Lilindski skrev 2014-12-01 11:41:22 följande:
    Välkommen!
    Det låter som det jag har haft (både före och under graviditet), nämligen magkatarr. "Snäll" mat och omeprazol har hjälpt mig tidigare, nu under graviditet har det räckt med snäll mat och såna där tuggtabletter, men kan verkligen rekommendera omeprazol (kolla bara först så att man kan ta dessa om som gravid, men det tror jag). Lycka till!
    Jag var hos BM idag och pratade om magkatarr och hon sa att Omeprazol går bra. Även novalucol och gaviscon.
  • FruGnu
    skorstenen skrev 2014-12-01 22:17:50 följande:

Hörrni. Är det någon här som varit svullen o fått "bebismage" som sen plötsligt försvinner..

Ja jag känner igen det exakt faktiskt. I mitten av förra veckan såg man verkligen att jag är gravid, värsta gravidmagen hade trätt fram. 
    Men nu är jag tillbaka till min vanliga "grundtjocka" mage. (som min sambo så fint uttryckte det).

Vad händer där? Var tog bebismagen vägen? :( Hård var den också som en gravidmage men nu är den det vanliga sladdriga. :P
  • FruGnu

Ett tips till alla som ska på ultraljud. Ta med en systemkamera och fota skärmen istället. Den lilla bilden man får är ofta suddig och svår att se på. 
    Vi har en massa fina bilder som min sambo tog under hela ultraljudet, där bebisen ligger på alla möjliga vis. :)

• FruGnu
    kanien skrev 2014-12-04 06:31:41 följande:
    Igår friade han till mig! Nu är frågan om vi ska satsa på giftemål innan förlossningen eller efter? Skulle ju vara så mysigt med ett gravid bröllop smile1.gif
    Grattis till förlovningen!! :D :D

Vi ska ha bröllop nu när jag är gravid i mitten av januari. Planerade först för bröllop i juni men eftersom jag föder i början av juni så blir det mekkigt. Så vi valde vinterbröllop istället. Vilket är bra för jag har alltid drömt om att ha ett vinterbröllop. :)
    I början när vi pratade om barn och giftermål, typ 3 år sedan, så sa vi det att det vore kul om jag var gravid på bröllopet. Så passar ju jättebra nu. :)
Svar på tråden BF Juni 2015