• Mirella

BF Juni 2015

Idag ringde jag mvc och ska på inskrivning om nån månad men ska få komma på hälsosamtal om 2 veckor, så fråga jag om jag kunde få komma till nån dietist då jag kämpar med vikten redan, fick höra att här i kommunen har dietister gratis info imorgon och så kunde jag chatta med dem på ons så då ska jag var med, sen på ons em kunde jag få samtala med sjukgymnaster om jag ville (har skadat mitt knä) men det får vi se om jag är med på.

Å vad jag längtar till inskrivningen nu :)

• Mirella
    SonjaN skrev 2014-10-13 14:58:47 följande:

Plussade igår och går idag in i vecka sex :)

Fick missfall i juli detta året och trodde inte vi skulle lyckas så fort igen.

Är glad samtidigt som jag är väldigt rädd för samma utgång igen.

Välkommen och grattis till plusset nu :)
  • Mirella

Är det vanligt med missfall? Känner jag blir lite nervig när jag läser här inne

• Mirella
    Milie skrev 2014-10-13 20:14:41 följande:

Det är tyvärr "lite vanligt". Men man får göra sitt bästa och försöka att inte oroa sig så mycket. Jag tänker positivt och tänker att det här kommer gå hur bra som helst och kommer sluta med frisk bebis i juni! Inga tvivel! Det är "bara" att intala sig. Oavsett vad som händer så vinner man inget på oron.

MaHo89 skrev 2014-10-13 20:20:51 följande:

Risken för missfall för en normal frisk kvinna är 25% så ja absolut det är en risk men tänk så stora chanser att allt går bra :)

Om det är så varför läggs så mycket energi på att diskutera det då istället för att diskutera massa annat?

Vad tror ni att ni väntar, tös el pojk?
  • Mirella
    Milie skrev 2014-10-13 20:28:51 följande:

Nu förstår jag inte hur du menar. Att eftersom det är så vanligt så borde man inte diskutera det? Självklart måste man få prata om det om man vill det. Det tycker jag i alla fall.

Sorry jag läste fel jag läst "lite ovanligt" såg nu att du skrev "lite vanligt" fel av mig
  • Mirella
    VioloLaviose skrev 2014-10-13 20:30:57 följande:

Det bästa med jul och vintern !

Håller med och lägger till julmust
  • Mirella
    VioloLaviose skrev 2014-10-13 20:41:30 följande:

Åh Gud ja! Och Skumtomtar !!

Yey och pepparkaka med räkost och glögg fasen vad jag är sugen på glögg nu då
  • Mirella
    Wilbes skrev 2014-10-13 20:52:54 följande:

Maken och jag krockade med bilen idag. Bilen blev skadade men det var bara en stolpe på höger front så det blev inte en hård smäll eller så men otäckt. Jag har svårt att tro att det har påverkat men chocken har den har gjort att jag både har ont i kroppen extra mycket och naturligtvis ont i magen också varför inte liksom.... men det finns ingen möjlighet att krocken kan ha orsakat nått för den var inte så hård. ..

Vet inte riktigt vad jag ville få fram... jag har inte varit orolig för mf innan men nu är jag det.. sjukligt orolig :/

Men jösses vilken upplevelse hoppas allt blir bra snabbt med dig nu
  • Mirella
    Diamant skrev 2014-10-13 22:13:44 följande:

Var på inskrivning idag!

Massa info samtidigt men har iallafall lyckats dra igång värsta läkar-cirkusen :S

Har lite sjukdomshistoria både i familjen och hos mig själv så nu blir det maaaaassa prover och utredningar!

Det positiva med detta är väl att första UL blir nästa vecka ;) (v.8 då)

Mina sjukdomar ska inte påverka fostret men däremot ska de ha stenkoll på mig så jag inte påverkas av det.

Vad skönt att de inte påverkar lilla livet i magen :)
  • Mirella
    Diamant skrev 2014-10-13 23:11:11 följande:

Har en ovanlig kärlmissbildning (föds ca 3 per år med denna i Sverige) vilken b la ger förhöjd risk för blodpropp och lite annat, har några mindre allvarliga diagnoser med men som påverkar bl a min näringsupptagning samt mycket cancer o stroke i familjen så de vill ha koll på mig helt enkelt :)

Härligt att de har koll på dig iallafall och att du kan vara lugn med att det inte påverkar livet i magen
Svar på tråden BF Juni 2015