• Lokattis

BF Juni 2015

Diamant skrev 2014-11-14 16:16:46 följande:

Aha, jag läste dock hos Strålskyddsmyndigheten där det omnämns som icke-joniserande strålning! Och det innefattas ju av Strålskyddslagen?

Ska läsa mer :)

Ah, då kanske det är så att det räknas som strålning ändå, men icke-joniserande. Inte lätt att reda ut begreppen
  • Lokattis
    Fiiaaa skrev 2014-11-15 23:10:21 följande:

V 13 imorgon och mitt illamående är mycket bättre! Endast lite lätt på morgnarna nu, plus nån enstaka attack då och då. Och jag mådde skit och kräktes varje dag runt v 9. Så ja, här verkar det stämma att det släpper runt v 12-13 :)

Åhhh, skönt! Hoppas att det avtar snart här också! Idag gick jag in i v12
  • Lokattis
    Vixis skrev 2014-11-16 16:21:47 följande:

Fick missfall inatt, kommer därför inte längre följa denna tråden ????

Stor kram till er ...
  • Lokattis
    FruGnu skrev 2014-11-18 10:58:22 följande:

Var på KUB-ultraljud idag. 1:20000 på alla te kromosomförändringarna. Så inga problem där! Så himla glad över det. Visade sig att min sambo var jätteorolig! Men nu svävar han omkring på moln. Efter att vi har fått se lillen. Den var så liten och gullig! Mätte hela 54mm. Fick reda på att jag är i v13, 12+1. Två dagar framåt mot vad jag trodde. BF 2/6.

Var så underbart att se den lille! <3 så hur hjärtat tickade och hur den efter stund vaknade och rörde på sig, och jag tyckte mig se hur den sög på tummen. <3

Åh så roligt! Grattis! Skönt att allt såg bra ut! Jag är lite nervös över siffrorna, jag är ju en bit upp i åren
  • Lokattis
    Sawgni skrev 2014-11-18 11:34:33 följande:

Jag med, är ju 39, men på måndag är det min tur med KUB!

Spännande! Jag är 37 Men det går ju bra för de flesta, så då gör det nog det för oss också!
  • Lokattis
    Liiinis skrev 2014-11-19 10:50:29 följande:

Imorgon är det dags för KUB för oss och jag längtar som bara den samtidigt som jag är så rädd att det inte ens ska finnas något litet liv där inne. Har så svårt att förstå att jag kan vara gravid med så få symtom som jag har haft. Självklart lite orolig över vilka siffror vi kommer få också men just nu känns det som att det kommer i andra hand. Men detta ska bara gå bra! :)

Är det många som har gjort/ska göra KUB?

Vi ska göra det den 4 december!
  • Lokattis
    Liiinis skrev 2014-11-19 11:54:26 följande:

Hoppas tiden gå snabbt tills dess :) Lycka till!

Detsamma!
  • Lokattis
    Hilda07 skrev 2014-12-02 10:36:49 följande:

Kub gick bra!! :) blev dock tillbakaflyttad två dagar 11+4 istället för 11+6. Konstigt för det har varit rätt datum på de andra ul jag gjort. Men det var ju inga stora förändringar :) Fick jättebra siffror jag som var så nervös! Har ju fyllt 35 år men fick ändå 1 :20 000 på alla tre trisomier. Känns skönt. Fina bilder fick vi med oss hem också som jag ska visa dottern i eftermiddag!

Ha en fin dag alla gravidos!

Grattis, så underbart! Vi ska göra vårt på torsdag.... Huvva!
  • Lokattis

KUB-testet är nu avklarat, allt såg finfint ut! Jag har varit rejält nervös innan, efter ett MA i v12 i våras, och vågade inte titta på UL-skärmen förrän BM sa att allt såg bra ut. Riktigt roligt att se hur den rörde sig, även om den mest låg och sov. Verkade lite lat! Svårt att förstå att det där ändå ska bli en bebis, och ännu svårare att förstå att den faktiskt lever inuti min mage! Nu börjar väl bearbetningsprocessen antar jag Nu vågar jag äntligen tro att det ska gå vägen.

Kram på er, och stort grattis kanien!
  • Lokattis

Min chef har vetat nästan hela tiden att jag är gravid, eftersom jag valde att berätta för honom att vi skulle göra IVF. Jag har hela tiden haft ett otroligt bra stöd från honom, och det kändes naturligt att berätta tidigt. Han fick även reda på när jag var gravid i våras och att jag fick MA då. Däremot kommer jag att även jobba halvtid på en annan avdelning efter jul, men har inte berättat för den chefen ännu. Det gör jag efter RUL, 13 januari.

• Lokattis
    Kies79 skrev 2014-12-08 20:24:50 följande:

Har varit på KUB idag, är så lättad och glad. Allt såg bra ut och värdena var bra. Fick se en otroligt sprattlande liten krabat som studsade runt i magen och sen sög på tummen. Helt fascinerande att man kan se små händer gripa ?? Blev framflyttad 4 dagar och RUL bokat till mitten av jan.

Grattis i den här tråden också!
  • Lokattis
    Milie skrev 2015-01-01 17:09:41 följande:

Bilresan innebar att även jag kör så då ville jag inte testa något som kan göra en dåsig. Jag testade däremot en igår en stund innan nyårsmiddagen och det hjälpte så jag kunde äta upp hela portionen samt lite frozen cheesecake till dessert. Det kändes riktigt härligt. Jag saknar att kunna äta ordentligt.

Jo, seabands har jag på mig i princip jämt. Försöker ha uppehåll var tredje dygn typ, för jag tycker bara de hjälper i början.

Tröttare blev jag nog inte av tabletten igår heller. Även om jag däckade när jag kom hem så hade jag ändå varit på festen till kl 2.

Postafen har hjälpt mig också, och just det du skriver om att kunna äta ordentligt upplevde jag också. Det var så skönt! Seabands hjälpte inte mig alls...
  • Lokattis
    Fiiaaa skrev 2015-01-07 14:33:42 följande:

Värsta beskedet på RUL. Bebisen saknar skallben och det är bara att avbryta och sätta igång aborten. I v 20!! Känner mig mest chockad nu, men jag fixar det här!!

Stora, varma styrkekramar...
  • Lokattis
    Citronmelon skrev 2015-01-27 19:16:27 följande:

Vad roligt hur ofta träffar du barnmorskan? Jag fick tid igår (21+0) fast enligt BM 20+6.. Sen har jag inte tid förrän i vecka 26, känns ju som att det är lång tid.. Fast det kanske är normalt?

... och jag har också BF 7 juni Träffade BM i v 21 och ska på nästa möte typ i v 26, så det känns ju ganska lika
Svar på tråden BF Juni 2015