BF Juni 2015
Lite efter men svarar på jobbfrågan :)
Jobbar som sjuksköterska. 70% av tiden treskift på en medicinskakutvårdavdelning och 30% på en mottagning med tobaksavänjning
Lite efter men svarar på jobbfrågan :)
Jobbar som sjuksköterska. 70% av tiden treskift på en medicinskakutvårdavdelning och 30% på en mottagning med tobaksavänjning
Ni som varit/ är i vecka 8.. jag är vecka 8 (7+4) hur var era symptom..
jag har inga tror jag inte.... hungrig ofta men visst det kan man vara ändå!
sover dåligt om nätterna så min trötthet vet jag inte om det beror på de eller på graviditeten.....
de känns lite i brösten men inte så mö som det gjorde för nån vecka sen....
ingen illamående eller yrsel.... har dock kräkts nån morgon men då skulle jag göra nått o var lite nervös... (tror jag)
molvärk har jag ibland
kissar gör jag ofta men de har jag alltid gjort...
är de vanligt att inte ha så jättemycke symptom... vågar ju knappt googla för där vet ju själv vad det slutar med....
Tränar ni andra? har ni fortsatt som vanligt eller har ni dragit ner på det? Jag tränar 3-4 gånger i veckan och har tänkt fortsätta med det så länge det går. Tränar sh'bam (dans) och bodybalance (blandning av yoga, tai chi och pilates).
Lite privat fråga men, hur gör ni med sex? Jag/vi har inte vågat alls då jag läst diverse trådar som säger att det kan framkalla missfall. ..
Håller på att bli GAAAAAAALEN. jag vill ha sex. NU. Men jag vågar inte! !! Blödde ju lite runt v6. . Tänk om jag har en "svag" bebis? Tänk om jag får missfall om jag får orgasm? Jag är bara såååå sugen. Drömmer till och med om det och är nära på att komma i drömmarna. Är så rädd :o och det hjälper inte att googla om det här för alla säger olika.
Hur är era sambon under denna tid?
Min verkar inte riktigt bry sig. Han vill ju ha barn och är glad. Men han visar sällan någrs känslor inför det här . nojjar jag blir han bara sur, pratar jag namn o bebissaker osv så tkr han att jag hypar. Är jag ledsen gnäller han på hormoner, det är liksom aldrig hans fel att jag är/blir ledsen. Känns som att jag går igenom detta själv på nått sätt.
Bokat in privat UL i dec så jag slipper oroa mig för hur allt står till över jul osv innan RUL i mitten jan, men han tkr det är onödigt . istället för att stötta mig o förstå att jag behöver det här..
I vårt landsting är det inte RUL förrän i vecka 18. Jag är så orolig och funderar på att boka in ett tidigare ultraljud på en privatklinik, är i v 10+1 nu, hur tänker ni andra? Väntar ni tills vecka 18?
Hur har ni det med vikten?
Jag har en del kilo över sen innan och nojjar ju lite över det, men i morse ställde jag mig på vågen och till min förvåning har jag tappat 4 kilo?!
Är ju inte den som mått illa utan har kunnat äta som vanligt nästan.
Bör jag oroa mig eller är det hormonerna som hoppat på rätt plats bara? Har alltid haft väldigt svårt att gå ner, troligtvis pga hormoner säger läkarn, men aldrig blivit kollad...
"Klaginlägg"
När ska livet bli rosa fluffigt. Min sambo ser ena dagen helt lycklig ut när han tex berättar att han outat oss till chefen. Man blir varm i hela hjärtat verkligen.
Sen får man ett sms två dagar senare och det man konstatera redan kvällen innan, han är på botten igen i sitt välmående.
Börjar seriöst fundera på om vi klarar detta, om vårt förhållande överlever.
Ikväll käka vi mat ute innan mitt nattjobb. När vi skildes åt såg jag att han inte åkte direkt utan bara satt å såg uppgiven ut i bilen. Gick dit å fann han gråtandes Han vet inte om de är oss, jobbet eller sig själv som är problemet.
Tycker så synd om honom men oxå om mig själv.
Förlåt deppinlägg men va tvungen å få skriva av mig
Tack för all omtanke ni visar. Att få tag på samtalskontakt är lättare sagt än gjort tyvärr.
Sökte hjälp redan förra sommaren och fick då träffa en läkare 10 ggr som sedan sa nu kan jag inte göra mer synd att du inte mår bättre.
Men vi kämpar vidare