• thuram

BF Juni 2015

Beatrissan skrev 2015-01-02 23:14:38 följande:

jag drömmer oxå en hel del knasigt, men mest har det varit att jag har sex med andra män, haha, riktiga njutdrömmar.... Undra varför alltså..

Drämde att jag födde en gång med, gick sjukt fort och smidigt, men minns hur bm skulle sy mig utan bedövning och att jag hade totalpanik över det, plus att jag aldrig kom till att se könet på mitt nyfödda barn... Skum drän.. bättre med sexdrömmar :D

Drömmer också väldigt snuskiga drömmar, om alla möjliga förutom om min sambo.. Känner mig helt generad när jag vaknar upp bredvid honom på morgonen :p och lika generad när man träffar på dom man råkat drömt om.. Haha! Undra varför man får såna drömmar nu :p
  • thuram
    Milie skrev 2015-01-03 23:29:19 följande:

Jag drömmer ofta om min sambo, men antingen så är han otrogen eller beter sig fruktansvärt på annat vis. Inatt började han röka (hur länge vi än varit tillsammans så vet han att det är en dealbreaker, min mormor dog i sviterna av KOL och min mamma röker). Han piercade sig även hejvilt och jag var så fruktansvärt arg att jag slog honom i ansiktet..sen vaknade jag. Heh. Jag har två piercingar men de är diskreta och jag har haft dem sen jag var 16 år. I drömmen satte han en sån där tjock ring i näsan så han såg ut som en tjur. Haha. Han har INTE ett ansikte som passar att vara piercat.

Jag skulle mycket hellre köra på sexdrömmar!

Haha, ja då kanske sexdrömmarna är roligare att drömma ;) även fast man känner sig lite förvirrad när man vaknar! :p
  • thuram
    Beatrissan skrev 2015-01-04 18:07:11 följande:

Herrljunga cider från butik med. 0,7% alkohol, Hur farligt tror ni att det är? Har druckit lite sånt då o då, tycker den e god.. hörde att de va alkohol i filmjölk?? Tur jag inte gillar det iaf..

0.7% är för lite alkohol för att det ska kunnas tas upp i blodet, det hinner liksom försvinna i magen så det är ingen fara :) alkoholfri öl på krogen tex brukar innehålla 0.5 och den får heta alkoholfri just av den anledningen att det är så minimalt med alkohol :) kommer inte riktigt ihåg vart gränsen går när den klassas som alkoholhaltig men runt 1% skulle jag gissa :) som vikarien skrev så innehåller mycket matprudukter också alkohol så drick på du om du tycker det känns okej :) jag har druckit mycket bubbel och cider nu i helgerna med 0,3-0,7% och är ingenting jag nojjar över :)
  • thuram

Inatt vaknade jag till och skulle vända mig från sidan till rygg, då var det som att det låste sig och krampade något fruktansvärt mellan naveln och höftbenet och typ ner mot ljumsken.. Jätteobehagligt men efter några minuter släppte det och jag somnade om..

Någon som vet vad det kan ha varit? Nu på morgonen känns ingenting.. Är i v20.

• thuram
    Beatrissan skrev 2015-01-12 21:35:33 följande:

Du tror inte att det var ligamenten du kände av? Jag har fått så nångång när jag vänt mig i sängen eller rest mig hastigt snätt från soffan.. De hugger till, håller fast och sen långsamt försvinner det.. känns nästan som en kramp/sträckning..

Läst lite och verkade vara ligamenten, har känt på dagarna när man hostat och nyst men inte såhär ont som jag hade på natten. Svårt att veta allt som är normalt och inte osv när det är första graviditet :p tack för svar! :)
  • thuram
    avenell skrev 2015-01-15 17:32:39 följande:

Idag har jag varit på RUL och allt såg bra ut. Vilken otrolig lättnad och glädje!

Jag fascinerades något otroligt åt hur mycket de kan se och hur de går igen del för del och organ för organ. Vilken grej liksom att kolla barnets urinblåsa för att konstatera att det finns urin där och på så sätt veta att minst en av njurarna fungerar som de ska.

Bebisen var riktigt livlig i magen och ville inte alls ligga still för att mätas och undersökas. Det kändes underbart att se när den rörde runt med armar och ben och sen avslutade den med att få hicka.

Vilken ofantligt häftig upplevelse!

Det där tyckte jag också var så himla häftigt när vi var på rul. Helt sjukt egentligen att man kan se allt så väl. Vi fick se hjärtat jättebra, då såg man alla fyra rum och hur klamrarna (?) arbetade.. Fascinerande!! :) Sen förstår jag inte att den där lilla människan man såg ligger i MIN mage!? Att skapa ett liv är ju hur coolt som helst :)

Skönt att allt såg bra ut för dig och att den ville visa att den kunde hicka för er :)
  • thuram

Igår (19+6) fick vi äntligen se första tydliga sparken, så sjukt mysigt!! Hade sån tur att sambon låg bredvid i soffan och också fick se! Nu känns det mer verkligt att det finns en liten människa där inne :) Längtar så till sommaren!!

• thuram

Hej.

Någon som har något tips på hur man sover skönt? Jag sover fortfarande hela nätterna men när jag vaknar på morgonen har jag så ont i ryggen..

• thuram

Tack för alla sovtips! Tyvärr får inte sambon plats i närheten av mitt fort med kuddar och täcken runt mig nu men jag får vakna utvilad och utan värk ;) hehe.

Påtal om vikt har jag gått upp 10kg senaste 11 veckorna, bara bra då jag hade lågt bmi (har nu gått upp till "normalt" bmi) innan graviditeten så kommer säkert gå upp några kilon till nu sista veckorna :)

• thuram

Idag är det exakt 2 månader kvar till bf som är 4e juni! Börjar längta efter bebis såå mycket nu! Tycker ändå att tiden har gått fort sen plusset i september :)

Hoppas ni alla mår bra! Snart är det sommar och massa bebismys!! :)

• thuram

Hej.

Väntar första barnet (om 53 dagar!!!! Galet vad tiden gått fort). Börjar få lite funderingar nu när det närmar sig som någon kanske kan svara på? :) Är i v33.

När är det vanligast att barnet börjar fixera sig? Ni som gjort detta förut i vilken vecka vände sig eran ner med huvudet även om det var ruckbart? Hur känns detta? Är något som går fort eller är det något som håller på ett tag så man verkligen känner att den vänder sig? Just nu sitter min bebis med fötterna neråt..

Senaste dagarna har jag varit sjukt törstig. Då jag i vanliga fall är en duktig vattendrickare om dagarna så har senaste dagarna varit extremt, skulle kunna dricka vatten konstant utan ett stopp. Är detta något gravidrelaterat tro? Ska man börja dricka vätskeersättning, det är väl inget farligt för bebisen?

Börjar planera lite smått för resan till förlossningen, det är väl inte att rekommendera att jag själv kör dit? (max 10 min resväg) Är detta ett big NO eller kan man ändå ha det som en plan? (sambon är körkortslös och jag skulle så gärna vilja ha bilen vid BB när vi ska hem för att slippa vara beroende av någon annan den dagen)

Det var mina funderingar för tillfället, förlåt för dumma frågor kanske.. :)

Hoppas ni mår bra, snart sommar!! :) (även fast det snöade hela natten och känns som det är långt kvar till värmen och bebis.)

• thuram

Någon som vet om det är vanligt att bli åksjuk sent i graviditeten? 
    Har mått bra hela tiden egentligen "drömgraviditet" men idag när jag försökte mig på en 20 mils resa så gick det inte, efter att ha kräkts 2ggr var det bara att vända hemåt igen.. Kan tillägga att jag själv körde, kändes ännu knepigare..

Är i v36.

• thuram

Hej.

Har idag varit på ett misslyckat vändningsförsök, envis bebis därinne som helt klart har bestämt sig för att rumpan och fötter ska vara nedåt.. Det är väl logiskt så länge det inte handlar om att föda barn ;) Har valet att föda i säte eller välja snitt och pratat både för och nackdelar med båda, väntar nu på ett snittdatum! Känns lite tråkigt att inte få uppleva en "normal" förlossning men men. Mitt första barn också så hade ju sett framemot det. Men vissa nackdelar i att föda i säte skrämmer mig så har inget annat val än snitt! Får tänka positivt att jag iaf får ett exakt datum då vi får träffa bebis :)

Svar på tråden BF Juni 2015