BF Juni 2015
Någon mer som har fått riktigt kass hy, min haka är hemsk :(
Någon mer som har fått riktigt kass hy, min haka är hemsk :(
Var på inskrivning idag och KUB i måndags. Fick remiss för aurorasamtal då jag har svårt att tänka mig vaginal förlossning och hela mitt liv tänkt mig kejsarsnitt. Har inte ens vågat skaffa barn förrän nu (är 37år). Någon som har erfarenhet av denna process, planerat kejsarsnitt mm?
Någon mer som väntar andra barnet som inte riktigt fått mage än. Trodde att det skulle komma tidigare nu. Känner mig hyfsat som vanligt faktiskt, kanske lite mer svullen bara. Hade aldrig särskilt stor mage med sonen, gick upp 8 kg och kunde ha mina vanliga kläder hela graviditeten. Satte bara en snodd i knapphålet :) hade nog mycket klänningar och tunikor då också.
Hej! Jag är i vecka 18+3 o sedan typ 17+0 så har jag känt bebis varje dag. Är det fler som känner bebis varje dag så här tidigt eller är det ovanligt? :)
Tack allihopa! Så jäkla overkligt, har lite svårt att ta in det....jag som äntligen började fatta att vi skulle bli föräldrar till sommaren och nu detta. Nu är det bara att försöka skrapa ihop spillrorna och komma tillbaka starkare, med nya tag. Hoppas verkligen att allt går väl för er i era graviditeter
Är i v 17+2 nu och hänger fortfarande med i tråden även om jag inte varit så aktiv :) Jag lider fortfarande av illamående dygnet runt och mår allmänt kasst pg a det fortsatta låga järnvärdet så jag har inte haft ork att engagera mig så mycket i annat...
Snart rutin-ul som jag ser fram emot :) Känner små buffar i magen och med hjärtljudsmonitorn hör jag bebisens hjärtljud ofta.
Idag har jag haft en sån där down period där jag känt mig otroligt trött och haft lite molvärk i magen. Dessutom upptäckte jag mörka gula flytningar som nästan är åt det bruna hållet. Någon som haft så? Tycker att jag haft gula flytningar hela graviditeten men nu har de blivit mörkare. Mer åt bruna hållet. Något att oroa sig för tror ni?
Vecka 20 här, men 21 på tisdag :)
Mår bra, men känner mig plufsig i ansikte o runt höfter... Svårt att känna mig bekväm just nu.
Köpt skötbord o bilstol o en del kläder men vill fynda mer när det blir super rea ;)
Vagn är svårt... Vet inte riktigt hur mkt pengar vi vill lägga o vilken modell som lockar mest!
Sladdis är efterlängtad iaf, har två tjejer på 11 o 8 sedan tidigare!
Har kikat igenom tråden och ser att ni pratar om magstorlek :) Jag väntar iof mitt andra barn men har haft mage ett bra tag nu. Är i v18+3. Första barnet dröjde det länge innan magen kom. Har iof problem med ibs mage så det kan mkt väl vara svullna tarmar det mesta också...
Idag var första gången jag såg sparkarna/puffarna utanpå magen och igår kände mannen första sparken :) Det är ju lika magiskt varje gång. Fantastiskt att man får uppleva detta en gång till!
Imorgon är det dags för RUL och jag är jättespänd. Har känts som en lång väntan hit trots att jag ändå gjorde kub i v 11+4. Hoppas att de kan se vilket kön det är denna gång. Vet att det inte är säkert de kan se det så här tidigt...Men jag hoppas :)
Ni som hade många år mellan syskonen hur har ni upplevt kommentarer från omgivningen? Som jag skrivit innan kommer dottern vara 7 1/2 år när bebisen kommer och jag har nästan bara fått negativa kommentarer från jobbarkompisar osv om ålderskillnaden. Allt till att de inte kommer ha någon som helst nytta av varandra till att den stora bara kommer tycka det är tråkigt och vi nu kommer ha två ensambarn och inte "syskon"...Vet snart inte vad jag ska svara...Får dessa kommentarer ofta!! Allt från när vi pratar om semester osv att "ja nu blir det inte lätt för er...hur ska ni kunna planera in så att båda barnen får roligt".
Det känns trist eftersom jag inte alls tror att det kommer bli så eftersom storasyster är otroligt glad för sitt kommande syskon och dessutom är en väldigt omtänksam och omhändertagande människa. Kan inte se att hon inte skulle tycka om den lilla även i framtiden. Visst kanske det är några år som de inte har fullt så stor nytta av varandra men visst får man väl ändå något slags kärleksband med sitt syskon oavsett ålder?
Blir så less på människor som slänger ur sig kommentarer så fort man inte följer "mallen" över hur livet ska te sig.
Såå då har jag fått klaga av mig lite också ;) Hoppas ni mår bra alla mamas!
Nyss varit på mitt första RUL. (v18+några dar) De såg inte könet? Verkar som alla andra får veta vid RULet. Inte för jag vet om jag vill veta, men jag undrar om det är vanligt att dom inte ser?
Dessutom såg BM ingen magsäck på fostret...ska dit igen i övermorgon. Ytterligare nåt att va orolig över...