Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

BF Juni 2015

Rebuzen skrev 2014-10-29 10:25:18 följande:

Igår var jag och min andra hälft på inskrivning (8+4). Fick en jättebra BM, väldigt skönt.

Dock står vi inför ett val, man får välja om man vill ha UL i vecka 12 eller 18, alltså inte i båda. Jag vill ju veta om de lilla krypet lever, men ändå ser man ju betydligt mer i vecka 18. Vecka 18 känns nu väldigt långt bort. Hur hade ni tänkt?

Har tyvärr inte lyckats hitta någon privat som gör UL här.

Så konstigt, vet ju att graviditetslängden lättast sätts på ett tidigt UL. Men kan de verkligen genomföra en bra organscreening i v.12? Jag skulle isf vänta till v.18. Finns det verkligen ingen som gör privata UL i närheten? Vart bor du? 
    Vi ska göra privat Nupp/KUB om vi inte blir erbjudna det iaf. Får ta och åka ca.13mil för det men det gör vi ändå när vi gör vårt vanliga UL (fast åt ett annat håll). 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • ÄlskarMina
    Elsa83 skrev 2014-10-30 17:15:48 följande:

Nojig som jag är var vi på ytterligare ett ultraljud, oj vad mycket som hänt på 4 veckor. Lillen sov tyvärr med vi fick höra hjärtat slå! Så underbart!!

v10+2

Wow så "stor"! Jämför med min bild fr. 6+2 och då är den ju bara en liten räka.
  • ÄlskarMina
    GrönTröja skrev 2014-11-01 10:04:57 följande:

Jag hoppar också in här om det går bra. Fick se ett litet hjärta tickandes igår och jag är såå glad. Var helt inställd på missfall då jag har blött en del/till och från. 

Några här som bor i Gävleborg? :)

Härligt ju!
  • ÄlskarMina
    MaHo89 skrev 2014-10-31 17:59:33 följande:

Åh så underbart, vi åkte in på akuten och fick göra VUL, ärtan mådde bra och hade växt som förväntat från sist.

Är så glad!

Härligt!! Vilken vecka är du i?
  • ÄlskarMina
    avenell skrev 2014-11-01 11:33:16 följande:

Är det någon som har erfarenhet av att ha blivit flyttad vid ett tidigt ultraljud?

När jag gjorde ultraljud i tisdags mätte den lill* 12mm. Läkaren sa att det motsvarar 7+2. Jag själv trodde att jag var i vecka 8+1.

Nu vet jag inte vad jag ska tro, hur långt gången är jag? Jag vet att det "bara" skiljer på knappt en vecka men det känns konstigt att följa utvecklingen i apparna när det kanske inte stämmer men den där inne.

Ska jag tro att ägget fäste sent och att jag var 7+2 i tisdags eller ska jag gå på sista mensens första dag och räkna att jag var 8+1?

Ja, jag är flyttad rejält dessutom.. Enligt SM är jagvp 9+3 idag men 7+3 enligt vul. Går enligt ul nu när jag faktiskt sett den och hur liten den är. Blev dock svårt nu när min bm och jag skulle planera för kub som måste ske inom ett intervall.. Vi tog tillsist efter ul istället för SM.

Ska dock ringa en privat gynekolog som kan kolla till den lille däremellan. Är ju lite orolig ändå att den var liten pga att den inte utvecklats normalt.. Tänkte ringa på måndag och få tid i v9+nåt. Har gått dit förra grav.och det gick bra. Kostade som ett läkarbesök bara..

Iaf är tid för Kub den 3/12. Spännande dag då..
  • ÄlskarMina
    Elwi87 skrev 2014-11-03 21:30:08 följande:

Hej hej! Får man vara med här? ???? bf 11 juni och 4 barnet ????

Ja, klart du får vara med! Välkommen!
  • ÄlskarMina
    FruGnu skrev 2014-11-04 15:48:29 följande:

Är det någon här som jobbar natt? Hur fungerar det i så fall med graviditeten? 

Jag har blivit erbjuden 60% natt. Osäker på om jag orkar jobba så, är ju så trött under dagtid.

Jag jobbar 66% natt men har varit ledig länge nu pga sjukdom förra veckan och ledig en dag av två nätter under förrförra.. Veckorna innan dess jobbade jag mkt och var precis när illamåendet slog till. Asjobbigt!! Gick med kräk i halsen nästan hela natten och tänkte att måtte jag hinna in på en toa när jag slutar passet. Var massa folk i omklädningsrummet så fick ta spyan när jag kommit iväg med bilen och kunde stanna. Detta var innan jag började med postafen vilket hjälpt mig under de värsta dagarna, har dock lättat med illamåendet nu och jag behöver inte äta dem. Har dock med mig dem nu i helgen när jag ska jobba 3nätter i rad ifall att.. Trött är jag hursomhelst så det är bara att bita i och försöka hålla dig vaken under natten. Funkar faktiskt okej.
  • ÄlskarMina
    fru noren skrev 2014-11-11 17:20:29 följande:

Har äntligen lämnat blodprover inför kub, men det vart ingen vidare upplevelse. Lyckades lista ut att jag skulle till läkarhuset på odenplan för att ta prover. Men kvinnan som tog emot oss vart allt annat än nöjd, då BM hade glömt fylla i en del uppgifter på remiss papprena, men det löste sig ändå.

Visste inte att dom skulle ta så himla mycket blod dock! 6 små flaskor fyllda och jag kände mig så yr efteråt :( ja nu är det bara att vänta på mitt UL om 2 veckor. Så glad att man får kub gratis i Sthlm.

Fast då har du nog också tagit inskrivningsproverna också. Kub-provet är bara ett guldgult rör. (tog det idag) Det andra är ex.blodgruppering, sjukdomstester m.m. Skönt att ha gjort det nu då! Framöver sen är det bara stick i fingret för hb och urinprov som gäller.
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10, "Grynet" bf juni-15*.¸¸.·*¨`·
  • ÄlskarMina

Fiiaaa och MiWe: Lycka till idag! Solig

• ÄlskarMina

Jag prövade idag på 9+3 att söka efter hjärtljuden med clearblues doppler jag köpte för ett tag sedan. Såg ju att ngn hade hittat 9+5 så chansade. 
    Hade ju en blödning i v.5+6 (hade vul efter det och hjärtat slog, hade då svamp) och nu i måndags morse en blödning igen (kan jag ha svamp igen tro?). Så har ju varit orolig nu denna vecka. 
    Jag hittade hjärtljuden ganska omedelbart! Glad Hjärta Klockade in på ca.140slag/min. 
    Vilken lycka! Nu ska jag ta det lugnt och njuta trots flytningar.

Ni som haft svamp, hur märker ni det? Jag fattade inte då i v.6 utan gynläkaren såg det vid en undersökning. Nu har jag haft bruna/ljusare flytningar sen blödningen i måndags och ibland kommer det små små kesoliknande "klumpar" i flytningarna. Har inte svampen försvunnit då tror ni? 

Svar på tråden BF Juni 2015