• Lg85

BF Juni 2015

Hilda07 skrev 2014-11-29 09:10:28 följande:

Är duktigt orolig idag då jag hade rosa/bruna flytningar nu på morgonen och dessutom inte lyckats få in hjärtljudet med dopplern på några dagar :( är i 11+3 nu så det känns hemskt för jag hade börjat slappna av nu. 

Har tid för kub på tisdag så jag antar att det inte är nån ide att sätta sig på någon gynakut flera timmar idag... 

Åh vad orolig jag är.

Hoppas det inte är någon fara!

Har du smärtor oxå?

Har du hört hjärtljuden innan?

Styrkekram
  • Lg85
    Hilda07 skrev 2014-12-01 20:37:54 följande:

Tack för era svar om smärtan i magen :) har inte haft möjlighet att svara förrens nu. Ja det låter kanske som ligamentssmärtor när ni beskriver det. Det som oroar mig lite är att jag även är öm på magen när jag känner över den på dom ställena. Men det kanske är normalt. Jag har inte ringt bm idag då smärtorna gick över och endast känns på natten när jag vänder mig om.

Imorgon är det KUB...nervös som attan!! Är rädd att få dåliga siffror och behöva gå vidare med fler prover. Håll tummarna. Ser allt bra ut så får dottern veta imorgon :) Som jag längtar!

Hade oxå så där i helgen, men va ju lite orolig att de kunde beror på sexet vi hade men har iaf gått över nu. Dock drar de lite av och till nu men tänker att de är växtvärk.

V 12+6 idag och nu ska ju krypet växa av bara fasen
  • Lg85
    hemligönskan skrev 2014-12-18 10:40:40 följande:

Är det någon som har känt av sin bebis ännu?

Alltså jag känner något ,men jag vet inte riktigt vad det är, om det är bebis eller bara tarmar som luras.

Tycker de är svårt att veta. Ibland är jag jättesäker på att det är tarmarna med ibland undrar jag.

Förra veckan kändes de som en fisk gjorde en volt i magen å då tänkte jag bebis! Men inte känt det nåt mer
  • Lg85
    avenell skrev 2014-12-23 09:11:17 följande:

Förresten... hur gör ni andra med kosttillskott mm? Innan jag blev gravid tog jag folsyra. När plusset visade sig bytte jag folsyran till Apotekets "Gravid". När jag var på inskrivning i vecka 13 sa barnmorskan att jag kunde sluta ta dem. Jag hade fått för mig att man skulle ta folsyra hela graviditeten men hon sa att det inte behövs längre.

Jag har ändå fortsatt ta Apotekets "Gravid" men nu börjar jag fundera på om jag bör sluta ta dem.

Hur gör ni andra?

Jag käka enbart folsyra fram till v 12-13 sedan bytte jag till Aco gravid.
  • Lg85
    vikarien skrev 2014-12-24 07:59:50 följande:

God jul till er alla! smile1.gif

Idag ska nyheten avslöjas för svärisarna och för min släkt! Nervöst :-P

Hemligheten offentliggörs för svärfamiljen idag och min imorgon. Jag ä fan nervös.

V17 (16+1) idag å känns som min mor iaf kommer ha invändningar mot sent berättande...
  • Lg85

Jätte svårt detta med namn ju! Har lite förkärlek till Theo men är helt nollad på flicknamn... Som sagt jätte svårt. Vi ska inte ta reda på kön heller så man lär väl få grubbla på namn till båda kön.

RUL på torsdag, skräckblandad glädje

• Lg85
    Fiiaaa skrev 2015-01-07 14:33:42 följande:

Värsta beskedet på RUL. Bebisen saknar skallben och det är bara att avbryta och sätta igång aborten. I v 20!! Känner mig mest chockad nu, men jag fixar det här!!

Beklagar! Styrkekram
  • Lg85
    ellisellinor skrev 2015-01-22 19:56:30 följande:

Min lilla hade svåra somatiska fel samt downs syndrom. Vi tog ett svårt beslut och avbröt graviditeten. Saknaden och sorgen efter den lilla är stor.

Beklagar.. Stor kram tiller <3
  • Lg85
    vikarien skrev 2015-02-01 19:50:39 följande:

Någon mer med halsbränna?

Min är djävulsk för tillfället smile4.gif Har ni något tips på medicin som funkar och som INTE smakar mint! Har både rennie och Novalucol men dom smakar ju mint båda två och det gör det nästan värre smile4.gif

Hör med apoteket/bm om du inte kan ta Omeprazol
  • Lg85
    kanien skrev 2015-02-15 09:28:44 följande:

igår blev vi man och hustru samtidigt som dottern låg och mös i magen!! MAGISKT <3 <3 phpm5TQMi00397.jpg

Grattis å lycka till! ????????????????
  • Lg85
    EW82 skrev 2015-03-16 11:28:21 följande:

Hej alla glada!
    Vet inte riktigt vem jag ska fråga, men hur gör alla ni här inne med sex? Som vanligt, eller har ni fått hitta på "specialare"? 
    Jag är i v 28 nu och kör på som vanligt, typ.. Undviker att vara upptill då det ger sammandragningar.. Och magen börjar ju bli liiite i vägen för vissa positioner :P
    Gravid

En bit i v 29 å vi kör på som vanligt. Sen får man väl anpassa sig om man måste för å undvika onda sammandragningar osv men de är väl bara å köra på så länge man orkar
  • Lg85
    vikarien skrev 2015-05-19 15:14:08 följande:

Här har det absolut värsta hänt! Vår lille kille har dött i min mage i vecka 35.

Just nu vill vi bara få dö allihop... Livet är så grymt!

Skickar bara styrkekramar!
Svar på tråden BF Juni 2015