BF Juni 2015
Fick missfall inatt, kommer därför inte längre följa denna tråden ????
Fick missfall inatt, kommer därför inte längre följa denna tråden ????
I vilken vecka är det möjligt att lyssna på hjärtljuden med en doppler? Har för mig att någon redan hade gjort det här:)
Jag köpte min på apotea. Snabba och gratis leveranser med faktura. Perfekt! Är ungefär samma pris på clearblues doppler överallt såg jag.
Hilda07: leta nere mitt på magen nästan vid behåringens början. Inte mot ljumsken, för då får du lätt in din egen puls. Jag har snittärr där jag börjar leta mitt på och går lite under det. Blir som under troskanten. Hörs tydligt bebis galopperande hjärta. Är i v.10+6 idag men har kunnat hitta sen en vecka tillbaka. Lycka till!
Är duktigt orolig idag då jag hade rosa/bruna flytningar nu på morgonen och dessutom inte lyckats få in hjärtljudet med dopplern på några dagar :( är i 11+3 nu så det känns hemskt för jag hade börjat slappna av nu.
Har tid för kub på tisdag så jag antar att det inte är nån ide att sätta sig på någon gynakut flera timmar idag...
Åh vad orolig jag är.
Nu i två nätter har jag känt när jag vänt mig om i sängen att jag har haft ont i höger sida av magen ner mot ljumskarna. Inte så långt åt ljumskarna men från sidan av magen och ner mot livmodern. Hade så i förrgår natt och det var på morgonen efter jag fick en rosa flytning. Nu i natt har det varit samma. Vaknade halv 6 av att det liksom strålar i höger sida...lite som ägglossningssmärta kanske eller hur man ska förklara.
Ingen mer rosa flytning än iaf. Någon som vet eller känt samma smärta på höger sida? Vet inte ens om det hör ihop.
Nu har det gett med sig när jag kommit upp och rört på mig. Är detta något man bör kolla upp eller kan man vänta och ringa på måndag till bm?
Förra veckan fick jag hemsk smärta i magens högra sida (så ont så jag kräktes flera gånger och jag har inte mått illa alls innan) och efter flera dagar på sjukhus där de inte kunde förklara vad det berodde på så blev jag opererad för att ta resa på orsaken. En äggstock var svart och död! De tog bort den och jag blev hemskickad med min oro över hur flera dagars smärta och stress, morfin, läkemedel, syrebrist i äggstocken och narkos kan på påverka min bebis i magen!! Idag krävde jag mig till ett återbesök. Det var en liten krabat som rörde sig och såg fullt normal ut och hade växt som den skulle denna vecka nu ville läkaren sätta in Trombyl ifall det var en propp som orsakat att äggstocken dog. Inga tydliga tecken på propp men bara för säkerhets skull. Känns lite läskigt, nån som har erfarenhet av Trombyl?
Här blir det antingen en Sigge eller Siri. ???? har en flicka och en pojke sen innan så vi "önskar" inte något kön denna gång. Vill ändå gärna veta om det går att se på rul. Har den 21/1- då 19+4. Längtar så!! ????
Värsta beskedet på RUL. Bebisen saknar skallben och det är bara att avbryta och sätta igång aborten. I v 20!! Känner mig mest chockad nu, men jag fixar det här!!
Jag har också en del år mellan barnen.
Första var 6½år när lillebror kom. Nu är lillebror 4½år när bebis kommer och storasyster 11år.
Finns ju en del fördelar med många år mellan. Den stora förstår att mamma eller pappa är upptagen med bebis då och då. Kan t.o.m. hjälpa till med lite sysslor.
Blir inte den där avundsjukan på samma sätt som när det är närmre mellan.
Bråkar sällan.
Nackdelen är ju att de inte leker på samma sätt med varandra som de syskon som är närmre i år.
Nu är vårt största bekymmer här hemma hur vi ska göra ett rum till kommande bebis. Vi har ej något rum ledigt eller ngt som kan göras om till rum mer än vår lilla takkupa. Så vi ska se om vi kan göra kupan större och sätta upp väggar där den kommer i trapphuset. Har tidigare kollat upp vad en utbyggnad av huset skulle landa på och det är det inte värt. Ett större vardagsrum och ett barnrum i en vinkel runt husknuten skulle gå på ca.520 000 med bara skalet-inget invändigt. Så nej, där vi bor får vi ett hus för den summan. Så svårt det här!
Detta är vår nackdel med att ha många år mellan barnen, ingen vill bo med bebis i sitt rum. Blir det en till pojk kanske lillebror kan tänka sig att dela-inte annars. skämt åsido, det skulle vara skönt med ett eget rum till bebis. Får hoppas byggfirman kan göra kupan större till ett okej pris och att det blir ett bra rum.
Ja det är ju svårt med rum,
Vi som har fyra barn redan har rätt fullt vi med, Vi har bara 3 sovrum, och barnen är jätteduktiga och delar rum två och två..
När bebis kommer finns 1 alt, o de är en liten smal Skrubb innanför vårt sovrum där vi nu har julsaker/kläder o onödigt strunt. - Ska man göra om det till ett rum eller blir det inge bra tror ni?
igår blev vi man och hustru samtidigt som dottern låg och mös i magen!! MAGISKT <3 <3
Är så glad fick på posten idag mitt snitt datum 14 dagar innan Bf får vi träffa Vårat lilla hjärta den 11/6:) spricker av lättnad och lycka
ÄlSkarmina/ vad läskigt med akutsnitt ska du söka planerat snitt denna gång?;)
Älskar mina/ håller tummarna att det går bra på samtalet jag hade oxå så på rutin ultraljudet ska på ett extra för att se hur det ser ut;) har du fått gå på extra kontroller?
Älskarmina/ läkarna borde förstå dig tror inte att du behöver oroa dig. Berätta bara hur du känner så brukar det ordna sig, håller tummarna för dig.
Älskarmina/ läkarna borde förstå dig tror inte att du behöver oroa dig. Berätta bara hur du känner så brukar det ordna sig, håller tummarna för dig.
Vi packade våra väskor efter tul förra veckan. I v.32+6. Men jag har planerat snitt om nu 28dgr med risk för tidigare förlossning om blödningar sätter igång pga placenta previa. Så vill vara förberedd!
Jag har 4ombyten plus pyjamas och varmare dress att åka hem i för bebis. 2sorters nappar, en från mam och en från nuk. Mjuk filt och en virkad bläckfisk. några blöjor och torra tvättlappar.
Till oss: t-shirts, kalsonger och strumpor till sambon. Amningsbh och 2tröjor. Stoppar i byxor när vi behöver åka då jag vill använda dem jag har till dess. Tofflor till bägge. En necessär med tandborstar, tandkräm, deos till bägge, duschartiklar, Tops, amningsinläg, stoppar med något smink när vi ska åka.
Papper till förlossningen har jag i handväskan jämt när jag lämnar huset.
Vi har 13mil till förlossningen kan jag tillägga..
Och här längtar vi till nästa tisdag, strax bara 1vecka alltså. Då är jag inne på förlossningen för mitt planerade snitt (pga 2tidigare snitt och en föreliggande moderkaka)
Det kommer ske i v.37+1 för att inte riskera ett förlossningsarbete i onödan. Så kan ju tro att bebis inte är alltför stor denna gång. Förra gången fick jag en bebis på 4360g på bf+1 och gången innan dess 2680g på Bf+9 så har verkligen olika storlekar på mina nyfödda!
Har mycket förvärkar om dagarna och tror jag fått svamp igen, har så mycket flytningar till det med så är rädd varje gång att det är vattnet som går.. Kommer verkligen mycket..
Ryggen gör apont på kvällarna när jag varit igång och jag har svårt att andas och hitta bra ställningar i soffan/stolen /bilen pga han ligger så högt. (kan ej fixera sig eller sjunka ner pga den föreliggande moderkakan så det är trångt upptill!)
Ska bli så skönt att slippa stora magen men vet ju att det kommer göra ont på andra sätt pga snisnittärret som ju blir.. Men man får stå ut.
Hur mår ni andra??
Här har det absolut värsta hänt! Vår lille kille har dött i min mage i vecka 35.
Just nu vill vi bara få dö allihop... Livet är så grymt!