• MaHo89

BF Juni 2015

Jag har väldigt svårt med sex just nu. Innan v 12 tycker jag att det känns osäkert.

Det har bara blivit nån gång sen plusset. Men vi har haft en öppen och rak kommunikation så det är inte jobbigt för förhållandet tack och lov :)

• MaHo89

Jag har något de kallar kronisk urticaria, alltså får jag då och då fullt med utslag på armar, hals, bröstkorg, ansikte och händer. Sist var i slutet av graviditeten med sonen. Nu har jag det igen! Och det kliar så jag nästan blir galen :'( fick medicin sist men är osäker om man kan ta den nu i början :/

• MaHo89

Blir nog att kontakta bm, läkarna på hälsocentralen tror att de ej får skriva ut medicin åt gravida, bara rekommendera alvedon :/

• MaHo89

Mitt kommer och går. Har blivit längre mellan gångerna med åren!

Började i 13-års åldern då kom det otroligt mycket, hela ansiktet var rött och svällde upp sjukt mycket. Fick enda ner på fötterna! Nu för tiden får jag mest på överkroppen och tack och lov inte fullt lika mycket i ansiktet! :)

Men kul är det inte! Med klådan!!

• MaHo89

Angående att gå över tiden! När jag väntade sonen trodde jag att man blev igångsatt 14 dagar efter BF men när jag sen kom på att de där 14 dagarna är EFTER de 14 dagarna till v 42 blev jag jäkligt besviken :P (det räknas ju som fullt normalt allt mellan v 38-42)

Nu gick jag bara över 10 dagar och behövde inte bli igångsatt men ändå ;)

• MaHo89

Är du helt säker?

Alltså BF sätts ju i v 40 men som sagt du räknas inte som överburen förrän v 42, alltså enligt sjukvården går du bara 14 dagar över tiden fast än det såklart är det dubbla. Så farligt får man ju anta att det inte är eftersom de knappast skulle ha regler som missgynnar barnet

• MaHo89

Angående nattjobb så förra graviditeten var jag sjukskriven 50% och min chef tvingade mig välja mellan hemtjänst (där jag vantrivdes) eller natt på min ordinarie arbetsplats. Så jag valde natt, min barnmorska avrådde starkt från nattjobb. Hon sa att när man är gravid bör man knte jobba natt (vet dock inte varför exakt)

Men jag fick i princip alla mina bristningar under nattjobbet! :/ kunde ju säkert fått dem ändå men jag kunde rent känna när jag fick en ny, det var INTE skönt :(

• MaHo89

Var på inskrivning idag och enligt vanlig ordning var min barnmorska sjuk (hon var det typ hela min förra graviditet men jag gillade henne så mycket att jag inte ville byta) men hon jag fick träffa var också bra!

Vi pratade igen om det här med fosterdiagnostik för att upptäcka en genetisk sjukdom vi bär på. Det innebär att vi har rätt till att göra ett extra UL i v 14-15.

Vi har inte varit helt säkra men börjar kännas mer och mer som att vi nog ändå vill.

Har varit sån berg och dalbana tidigare graviditeter och även om vi inte kan ändra något är det ju skönt att få veta så fort som möjligt!

• MaHo89

Har aldrig tagit vaccin. Är en skeptiker :/ men måste ta mot röda hund efter grav.. Hade dåligt skydd redan förra grav!

• MaHo89

Här har de inte nämnt vaccination.. Men skulle som sagt ändå inte tagit den..

Har mått oförskämt bra jämfört när jag väntade sonen! Bara mått lite illa, haft lite svårt med middagen typ.. Men nu när jag borstade tänderna kom kräken :/ blä!!

• MaHo89

Förstår precis! Jobbade på äldreboende förra graviditeten!! Och i hemtjänst :/ dofterna var inte nådiga!!

Alltså är det någon fler som är hård i magen? Har jättejobbigt just nu! Inte förstoppad men jävligt nära! :/

• MaHo89

Seniorita, jag blev sjukskriven då pga illamående! Så prata med BM för det är hemskt!! :(

Är i v 11, 12 imorgon :)

Avenell, köper man det i dagligvaruhandeln? :)

• MaHo89

Igår berättade jag för några tjejkompisar. Vi körde charader och sista så "kissade jag på en sticka" och visade ett plus med fingrarna ;) de verkade iaf överraskade :P

• MaHo89

Blä, hann inte ens tacka för maten innan allt kom upp igen :(

Ska försöka få i mig lite vätska sen om jag mår bättre. Tur jag fick behålla lunchen iaf ;)

• MaHo89

Jag åt dock massvis med clementiner och blodapelsin när jag väntade sonen så jag tror inte det stämmer ;)

Svar på tråden BF Juni 2015