• avenell

BF Juni 2015

MakeitHappen skrev 2014-10-25 17:16:40 följande:

Ni som varit/ är i vecka 8.. jag är vecka 8 (7+4)   hur var era symptom..

jag har inga tror jag inte.... hungrig ofta men visst det kan man vara ändå!

sover dåligt om nätterna så min trötthet vet jag inte om det beror på de eller på graviditeten..... 

de känns lite i brösten men inte så mö som det gjorde för nån vecka sen....

ingen illamående eller yrsel.... har dock kräkts nån morgon men då skulle jag göra nått o var lite nervös... (tror jag)

molvärk har jag ibland

kissar gör jag ofta men de har jag alltid gjort...

är de vanligt att inte ha så jättemycke symptom... vågar ju knappt googla för där vet ju själv vad det slutar med....

Jag har också väldigt lindriga symptom. Jag är trött men det kan lika gärna bero på att jag sover dåligt eller på att det är höst och man blir extra trött. Jag har hemsk halsbränna till och från men jag har ofta problem med halsbränna. Mitt enda tydliga graviditetstecken är ömma bröstvårtor, det har jag aldrig annars.

Vissa dagar är jag glad att jag mår så bra. Andra dagar är jag helt övertygad om graviditeten har avstannat och att det hjärta jag såg förra veckan har slutat slå.

Jag vet att man ska vara glad att vara symptomfri, men det är sjukt jobbigt för psyket.
  • avenell

Jag tycker att det är helt naturligt att ventilera sina tankar och den oro man känner. Alla har vi något som känns jobbigt, det kan vara att man har väldigt mycket symptom, avsaknaden av symptom eller något helt annat.

Jag tror att vi är många som tycker att det är skönt att kunna skriva av sig här i tråden och i många fall finns det ju någon på andra sidan som känner precis likadant.

Personligen tycker jag att man ska få diskutera precis det man vill här i tråden, så länge vi visar varandra respekt. Det skulle vara väldigt tråkigt om man börjar känna att man inte kan säga vissa saker för att någon eller några då tycker att det blir dålig stämning.

• avenell
    Pyret 85 skrev 2014-10-27 17:41:02 följande:

Jag har inte sagt att det är förbjudet att prata om. och som jag sa så väljer jag att lämna denna tråden. 

Ok, då passar jag på att önska dig all lycka med din fortsatta graviditet!
  • avenell
    carolinheiner skrev 2014-10-27 17:46:35 följande:

Ja visst men du kan ju också se hur många sidor de har blivit där de bara diskuteras missfall.. Varför inte vara ta ett djupt andetag å tänka på vad som komma skall? Varje dag är ett steg närmare att få se bebisen :)

Jag är övertygad om att ingen vill oroa sig. Jag tror att alla vill tänka positivt men jag tror att många tycker att det är svårt när man vill något så mycket.

Personligen tycker jag inte att det har varit så mycket prat om missfall, det är i alla fall inget som jag har tänkt på och än mindre stört mig på. Jag tycker att de flesta inlägg handlar om överjävliga symptom, svårigheter att fungera i vardagen och en del galna drömmar. Dessa inlägg kan göra mig nervös eftersom jag knappt har några symptom och mitt liv verkar fortsätta som att inget har hänt. Samtidigt tycker jag att det är härligt att läsa om alla som känner sig supergravida.

Slutligen vill jag säga att jag förstår att de finns de som inte vill läsa om missfall här eftersom det är ett känsligt ämne. Jag tror ändå att man får ta det onda med det goda och acceptera att alla har behov att prata om olika saker.

Alla önskar vi ju samma sak - att ha vår guldklimp i famnen nästa år!
  • avenell
    carolinheiner skrev 2014-10-27 17:55:29 följande:

Jag bara känner hur graviditets hormonerna svämmar över å man överreagerar på allt :p för att i nästa stund ändra sig å tycka de e klart att alla ska ta upp vad dom vill.. Alla kan inte tänka lika:p många som oroar sig för att förlora sitt barn som man har kämpat med.. Å de e klart att ni ska ventilera er.. Ber om ursäkt om något tagit illa vid sig.. Inget menat.. Men massor av kvinnor spm e gravida i olika stadie å olika i bagaget så e de klart att någon gång kommer de att krocka .. :)

Har själv trott att ja fått missfall 4 ggr denna graviditet.. Pga köriga tarmar som inte arbetar som ja vill.. Förstoppad i en dag å sen jätte smärta i magen å illamående.. Ville bara ligga i badkaret å gunga fram å tillbaka å bara låta skiten komma. (Ursäkta infon) men de va bara att vänta ut å hoppas på att kunna få ut något i attackerna..

Våra hormoner kan verkligen bråka med oss ibland!
  • avenell
    Liiten skrev 2014-10-27 18:18:02 följande:

Jag undrar över en sak och hoppas att någon här kan svara :)

När jag och min karl hade det lite mysigt så att säga, så efteråt kom det lite lite blod. Inga mängder utan typ 2-3 droppar. Är det normalt i vecka 7?

Min magkänsla säger mig att det inte är någon fara men är det här något som brukar kunna ske??

Jag tror att det är helt normalt. Jag blödde några droppar efter att jag gjort VUL och tagit cellprov förra veckan. Det var några droppar när jag torkade mig och sen inget mer.
  • avenell
    Pyret 85 skrev 2014-10-27 18:42:15 följande:

Åh jag känner mig som världens bitch. Det var absolut inte meningen att göra någon upprörd eller förbjuda någon att prata om något. Absolut att ni ska få prata om sånt som ni känner att ni behöver. 

Ville bara förklara hur jag känner. när ni pratar om ma/mf och saknaden av symptom så blir jag helt nojjig. Jag känner mig nämligen så ogravid som jag bara kan, bortsett från ömma tuttar! Och då går ju såklart mitt huvud igång och tänker: men tänk om något är fel? Men det är ju just det som är saken, inget behöver vara fel för att man mår bra.

Och ja dessa humörsvängningar alltså. Nyss satt jag och bölade över att jag gjort er upprörda med mitt inlägg.

Ber om ursäkt till alla som tog åt sig!

Tänk vad olika man tänker om olika saker. Jag har inte heller några symptom förutom ömma bröst. Jag blir lugn av att läsa om andra som inte har symptom. Däremot blir jag nojig av att läsa om de som har jättemycket symptom. Då undrar jag om något är fel eftersom jag har så lite symptom.

Jag gissar och hoppas att du har bestämt dig för att stanna i tråden. Välkommen tillbaka! :)
  • avenell
    eko my skrev 2014-10-27 19:55:25 följande:

sorry om jag fortsatte ämnet.. risken med att skriva innan man läst klart alla inlägg.. håller med om att något annat är mer positivt att skriva om.

Hoppas inte någon tog illa upp.. Det var bara lite tankar..

ok nya ämnen...

Någon som tänkt mycket på namn?

Vi började prata namn vid förra graviditeten (som slutade med en mola) och vi har pratat lite om det den här gången också även om vi lärde oss förra gången att det inte alltid blir som man har tänkt sig. Samtidigt så hoppas jag att vi får barn någon gång i framtiden även om det inte skulle bli nu och då kan vi gott mysa och diskutera lite namn redan nu :)

Min sambo kommer från Irland och kommer att prata engelska med barnet. Därför vill vi ha ett namn som funkar och dessutom låter relativt lika på svenska och engelska... det blir vår största utmaning!
  • avenell

Vi kommer inte att ta reda på kön. Om jag själv hade bestämt så hade jag troligen gjort det men min sambo vill absolut inte och det tycker jag är ok. Det gör mig ingenting alls att inte ta reda på det.

• avenell

Idag har jag varit på sjukhuset och gjort VUL. Hjärtat tickade på fint och idag mätte krabaten 12 mm. Den är mindre än vad den borde vara utifrån mina beräkningar med sista mens (v 8+1) men läkaren verkade inte ett dugg bekymrad utan tyckte att allt såg jättefint ut.

Jag har ju varit orolig eftersom jag har så lite symptom och det var så himla skönt att se det lilla hjärtat picka på.

Svar på tråden BF Juni 2015