• Wilbes

BF Juni 2015

Teolinda skrev 2014-11-20 15:01:54 följande:

Hej! Tänkte höra om någon börjat fundera på gravidförsäkring än? Eller ni som haft barn tidigare, hade ni försäkring och vilken i så fall? Räcker det med en gratis variant eller bör man satsa på de med tillägg??:)

Jag tecknade utökade gravid försäkring 3/11 genom folksam då jag har mina andra försäkringar där. 1150 betalade jag och då jag fått massa skit redan är jag nöjd med att denna utökade gravidförsäkringen denna gång med de två första har jag bara haft gratis försäkringen. Denna gång känns allt så osäkert och som att jag lyckas med allt konstigt då vill kag ha fullt skydd.
  • Wilbes
    Mla skrev 2014-11-25 14:19:51 följande:

Först barnet och försöker fårstå och läsa lite på försäkringskassan?Jag fattar ingenting! 

Mitt hetaste tips är att ringa dem eller boka möte med dem och träffa dem så..
  • Wilbes
    Lg85 skrev 2014-11-28 02:15:09 följande:

"Klaginlägg"

När ska livet bli rosa fluffigt. Min sambo ser ena dagen helt lycklig ut när han tex berättar att han outat oss till chefen. Man blir varm i hela hjärtat verkligen.

Sen får man ett sms två dagar senare och det man konstatera redan kvällen innan, han är på botten igen i sitt välmående.

Börjar seriöst fundera på om vi klarar detta, om vårt förhållande överlever.

Ikväll käka vi mat ute innan mitt nattjobb. När vi skildes åt såg jag att han inte åkte direkt utan bara satt å såg uppgiven ut i bilen. Gick dit å fann han gråtandes Han vet inte om de är oss, jobbet eller sig själv som är problemet.

Tycker så synd om honom men oxå om mig själv.

Förlåt deppinlägg men va tvungen å få skriva av mig

Min man va likadan när vi väntade vår första. För honom berodde de på allt som hänt i hans barndom och hans rädsla för vad skaffa barn skulle göra med honom om han skulle bli lika som sin egna pappa osv... vi pratade massor ibland hela nätter jag försökte hålla mig neutral och bara frågade när jag kände att han inte visste vad han skulle säga.. mycket om hur de kändes och vad han ville att vi skulle göra. Hur han ville ha det och så stöttade jag honom i det han valde utan några som helt fördomar. Han började plugga som han sen inte fölföljde och sen börja han jobba där han fortfarande jobbar kvar dock är de bara halvtid... Nu väntar vi vårt andra tillsammans och han får fortfarande dagar när han inte vet vart han ska vända sig eller titta eller känna... men vi tar en dag i taget och vi fortsätter prata... men samtalskontakt låter som en bra idé. . Kanske både tillsammans oxh enskilt för hans del..
  • Wilbes
    kanien skrev 2014-12-04 06:31:41 följande:

Igår friade han till mig! Nu är frågan om vi ska satsa på giftemål innan förlossningen eller efter? Skulle ju vara så mysigt med ett gravid bröllop

Åh grattis jag gifte mig 3 månader efter att sonen kom för oss blev de föe stressigt med ett bröllop innan. Men hade varit mer praktiskt med faderskaps papper och sånt att gifta oss innan.. men de är ju enkelt med ett papper också. Alltså att gå i väg och få det påskrivet.. jag gick på kryckor sista månaderna av graviditeten så var rätt orörlig.. annars hade vi nog gift oss innan :)
  • Wilbes
    Alvolina skrev 2014-12-05 23:51:30 följande:

Natten till torsdagen var första gången jag drömde om graviditet och bebisar. Drömmer väldigt mycket, alltid gjort men detta var första för denna graviditeten konstigt nog. Natten till idag drömde jag om att vi tog reda på könet och det var en pojk, sen var vi på sjukhuset och skulle föda. Jag är nog en av de lyckligt lottade som ser fram emot förlossningen. Förra var inte helt lätt men överlag en mycket positiv upplevelse.

Jag har inga som helst problem med förlossningen längtar snarare efter den har däremot stora problem med sista månaderna och oron för svår foglossning, kryckor för att lindra och min kropp som sparkar bakut när den aldrig får slappna av oxh ger mig prematura värkar... och så mycket annat... det är mitt problem själva förlossningen för mig är en bagatell den genomgår man sen är man klar oxh då vill man bara hem oxh börja sitt vardagliga liv för ingen ger sig en paus hemma sen... lika bra att börja på en gång :)
  • Wilbes
    naiw skrev 2014-12-07 13:51:27 följande:

Hej alla blivande mammor!

Jag behöver verkligen lite sympati och pepp. Är det någon mer än jag som blir helt tokig på att gå och vänta? Vi har fått tid till vårt RUL den 29 december och vi har inte varit hos barnmorskan sedan inskrivningen den 10 november! Har alla det som jag? Det förväntas bara att allt går bra med barnet och skulle det vara nåt som är tokigt får man inte reda på det förrän i vecka 18-19 (KUB är inte rutin och man får bekosta det själv om man vill göra det här i Halland). Snacka om att hållas på sträckbänken... Jag känner inga konstigheter. Magen börjar växa något (är inte pinnsmal sedan innan så det syns inte överdrivet mycket), sugen på rätt mycket skräpmat, flåsar en del och får lite ont i höften av snabbare promenader. Men för en människa med kontrollbehov och ett sjukt dåligt tålamod är detta tortyr. Hur funkar det för er? Någon som känner samma otålighet? 

Så är de här också även om man har en riskgraviditet de är inte förrän efter RUL som de börjar kolla mer.. innan dess anses de vara onödigt då de ändå inte finns något de kan göra. ..

för mig känns de ju jätte konstigt att man väntar så länge innan man sätter in insatser då de borde ju vara i deras intresse att upptäcka och hjälpa tidigt... men tydligen bättre att ta tag i det sent..

Nu ska väninna jag klaga för jag har ju pga akutbesök fått sett min bebis men känner ändå att min oro inge tas på allvar... tros två väldigt jobbiga graviditeter på slutet men många besök på förlossningen och förvärkar mm redan där känns de jobbigt oxh att inge få prata om de innan v 25 känns helt sjukt när jag med första barnet fick förvärkar v 26 oxh med andra v 29 så känns de redan sent men vi får väl helt enkelt se... det kanske blir bra.. ,
  • Wilbes
    brallanmallan skrev 2014-12-14 08:59:48 följande:

Nu är jag ganska långt fram men har ni börjat tänka på hur ni ska lägga upp f-ledighet? Hur länge/ska båda vara lediga/när slutar ni jobba osv?

Jag ska plugga distans hemifrån och min man ska vara hemma med bebisen på förmiddagen och jobba på eftermiddagen. Jag kommer dock börja med 3-4 månader med fp. Innan skolan drar igång.

Min förhoppning är att det ska fungera bra.
  • Wilbes

Jag glömde ju hälften. Jag slutar 9 januari på de kurserna jag läser nu oxh sen blir jag nog sjukskriven för foglossning mm

Oxh min tanke är att ha bebis hemma till i alla fall 2 år denna gång har jag tur kanske till och med 3 så jag kan sätta hen på samma fantastiska avdelning som sonen. Men den biten har ändrats förr så vi tar de lite som de kommer.

• Wilbes
    Beatrissan skrev 2014-12-14 11:00:56 följande:

Med våran första så var jag hemma i 2år, sen va pappan hemma på deltid. Och jag va hemma hela graviditeten i princip. Nu med 2:an är planen att jag ska gå hem 3-4v före bf. Sen tänkte jag va hemma så länge allt fungerar (sålänge alla mår bra av det, blev rastlös i slutet med första). Men tänkte va hemma på heltid i 2-3år sen jobba deltid. Pappa kommer få bara hemma långa somrar, jular osv och plocka på första barnet då vi har mer än hälften av våra dagar kvar på det. Så de löser sig.

Försöker planera så att vi ska ha många dagar sparade och kunna njuta av långa sommarledigheter och vid alla lov..

Så har jag gjort med de andra barnens dagar som varit kvar de har vi använt för att ge barnen långa sommarlov och ledigheter.
Svar på tråden BF Juni 2015