• micra

BF Juni 2015

Åh jag blir alldeles nervös när ni pratar om cellprovtagning! Jag har aldrig gjort någon sådan... Vid varje kallelse jag fått har jag varit gravid eller ammat och min barnmorska har sagt åt mig att inte göra provtagningen då och istället boka en ny tid senare. Och sen har jag glömt bort det!

På morgonen när jag precis vaknat och ligger på rygg i sängen med sprängfylld urinblåsa, då känner jag livmodern redan nu. Jättehäftigt! Någon mer som har känt?

• micra
    VioloLaviose skrev 2014-10-16 10:16:07 följande:
    Du måste gå och göra cellprovet, det är så viktigt och världens privilegium vi har. Jag har gjort många, även under graviditeter. <3
    Märkligt att min barnmorska sagt som hon gjort. Ska prata med henne vid inskrivningen!
  • micra
    avenell skrev 2014-10-16 10:12:45 följande:

Hur gör ni andra med kaffe/te/coca-cola och annat som innehåller koffein?

Jag har begränsat mig till max 1-2 koppar av kaffe eller te per dag. Jag är väldigt sugen på Cola light men det har jag inte druckit alls sedan jag testade positivt.

Jag blir mindre och mindre sugen på kaffe så jag kanske kan byta en kopp mot ett glas cola.

Hur gör ni andra med ert koffeinintag?

Tre koppar om dagen har jag dragit ner till än så länge. Lite senare får jag nog minska mer för halsbränna och så, men just nu vill jag inte leva utan de där stunderna när jag får dricka mitt kaffe.
  • micra
    VioloLaviose skrev 2014-10-16 19:18:59 följande:
    Annars kan Du kanske göra det på efterkomtrollen :)
    Ja det skulle ju också funka men tidigare har de sagt nej då också om man har ammat.
  • micra
    Gozzan skrev 2014-10-17 01:00:34 följande:

Har tyvärr fått bekräftat nu att det var ett missfall så lämnar er nu med ett stort lycka till. Min tur kommer en annan gång.

Vad synd och väldigt tråkigt. Lycka till i framtiden!
  • micra

Här kom illamåendet med full kraft idag. Äckligaste känslan som finns och ändå är jag glad att den kom. Fast nu kan den få gå igen. ;)

• micra
    kanien skrev 2014-10-17 06:35:35 följande:

Iiiihh smile1.gif idag ska jag åka till vås och göra ett tidigt ul för att se om det möjligtvis kan finnas två stycken i min mage då chansen är väldigt stor då vi har ca 8 tvillingpar i släkten, jag har haft kraftiga symptom (varit sjukskriven i 2,5 veckor), jag är jätte svullen över magen och jag åt äggstimulerande tabletter innan jag blev gravid! Är i v. 8 (7+2) idag. Jag blir överlycklig vilket som, men börjar oroa mig att dom inte ska hitta någonting alls?! Om 2 timmar får vi se!! smile1.gif

Jag är så himla nyfiken nu!

Hur har det gått? Var det två?
  • micra
    VioloLaviose skrev 2014-10-19 11:21:50 följande:

Mina systrar är tvillingar, det är typ min högsta önskan att få tvillingar :D
    Men det ska också hoppa en generation om jag förstått rätt. Så mina döttrar har större chans/risk att få twins.

Det stod även att om man fått många barn så är det större chans att få tvillingar MEN det skulle kanske hägna ihop med åldern, att när man fått 4 eller fler så är man en bit över 30. Jag har 4 och är 26 . Så inga bra odds där :P

Jag har läst på lite om tvillingar förut eftersom jag också har anlag för det och det ska tydligen vara en myt att det hoppar över en generation. :)
  • micra
    Diamant skrev 2014-10-19 11:11:50 följande:
    What?! Vaddå, typ Viasat? Haha
    Hahaha jag dör lite!
  • micra
    kanien skrev 2014-10-19 14:07:55 följande:
    Var på vul i fredags då jag har väldigt stor chans för tvillingar. Vi har ÅTTA stycken tvillingpar på mammas sida, alla är tvåäggstvillingar och 7 av paren är pojke/flicka, jag är dessutom väldigt svullen och åt även äggstimulerande tabletter vilket också ökar chansen till 2 st, men i min mage låg det bara en liten bäbis även fast jag hade typ högsta oddsen i världen till 2, mina syskon är tvillingar, min morfar har tvilling syskon, min mammas kusiner är tvillingar, en av dom tvillingarna har själv tvillingar, min kusin fick tvillingar för 3år sedan m.m, min sambo skulle även ha haft tvillingsyskon så visst hade vi alla chanser i världen, ändå var det som sagt 1 knodd smile1.gif det är ju så himla olika vem som får det eller inte smile1.gif
    Ja visst är det olika, annars skulle ju alla i din släkt vara tvillingar. Men detta är ditt första barn, eller hur? Det är väl ganska troligt att du i framtiden vill ha fler och chansen/risken ökar ju med åldern.

Jag har inte så många som åtta tvillingpar men ändå ett flertal, bland annat min mamma. Tror dock att jag bara har en i magen och det är jag tacksam för. Vill inte ha tvillingar.
Svar på tråden BF Juni 2015