Inlägg från: Isabella89 |Visa alla inlägg
  • Isabella89

BF Juni 2015

emm84 skrev 2014-11-27 15:19:35 följande:

Hur kommer man med i facebookgruppen? Länken funkar inte

Du kan kontakta tinkywinky här på fl så bjuder hon in dig :)
  • Isabella89
    kanien skrev 2014-12-04 06:31:41 följande:

Igår friade han till mig! Nu är frågan om vi ska satsa på giftemål innan förlossningen eller efter? Skulle ju vara så mysigt med ett gravid bröllop smile1.gifphpbvO9oT61835.jpg

Grattis! Min chef gifte sig gravid, hade så ont av fogar att hon fick sitta på en stol på dansgolvet.

Men om man mår bra är det ju kul tror jag :)
  • Isabella89

Vår dotter var 2,5 vid vårt bröllop nu i somras. All släkt och nära vänner var på festen. Så vi bad en bekant vara barnvakt, mot betalning såklart. Vi såg till att de fick lära känna varandra innan och så. Men är såklart skillnad att ha bröllop när bebisen bara är några månader. Vi var inte så noga på att det skulle vara 1 år efter förlovningen. Tog oss betydligt längre än så :p

• Isabella89

Jag blev diskriminerad förra gången jag var gravid. Hade avslutat studier och sökte jobb som en galning då jag inte ville sitta hemma och rulla tummarna i över tre månader.

Men de rakt ut 'hade du varit beräknad senare hade du fått jobbet'. Ångrar att jag inte spelade in det samtalet... Vi har en relativt ny avdelningschef som bott de senaste 6 åren i USA men han är från Schweiz ursprungligen. Bävar inför att berätta för honom. Tack och lov vet HR, min närmsta chef och resten av teamet. Och sen är jag med i facket så han kommer få det hett om öronen om jag får dåliga reaktioner från honom.

• Isabella89
    Kattungen skrev 2014-12-10 12:54:23 följande:

Var på inskrivning idag och KUB i måndags. Fick remiss för aurorasamtal då jag har svårt att tänka mig vaginal förlossning och hela mitt liv tänkt mig kejsarsnitt. Har inte ens vågat skaffa barn förrän nu (är 37år). Någon som har erfarenhet av denna process, planerat kejsarsnitt mm?

Vet inte om du fått svar än (håller på att går igenom alla sidor jag missat Glad ). Gjorde planerat ks med första barnet då hon låg fel. Fick snittiden ett tag i förväg, fick välja på två dagar, antingen tisdag eller torsdag. Valde då tisdagen så vi slapp vara på sjukhuset över helgen. Gick inte genom aurora-svängen så där kan jag inte hjälpa tyvärr. 
    Har bra erfarenheter från snittet och allt gick jättebra. Tog ett tag innan nervtrådarna hittade tillbaka så jag fick tillbaka känseln ordentligt men det är inga som helst problem nu, förvisso snart tre år sedan. Men var som innan redan efter lite drygt 6 månader. 
  • Isabella89
    avenell skrev 2014-12-16 10:45:59 följande:

Är det någon som har bra koll på försäkringar, vad man bör teckna och när?

För ett tag sedan läste jag att någon skrev om någon försäkring som täckte foglossning. Vad innebär det och hur fungerar det?

För några veckor sedan fick jag något som känns som en nerv som sitter i kläm i vänstra skinkan. Det hugger till då och då när jag belastar på det benet. Den senaste veckan har det blivit värre och jag börjar misstänka att det kan vara foglossning på gång. Kan det yttra sig så? Jag har inte ont på natten och bara lite ont på morgonen. Sen blir det värre ju längre dagen går och värst är det på kvällen. Jag hoppas fortfarande att det bara är en nerv som spökar men det känns som att det börjar sprida sig och bli värre. Suck.

Jag är i vecka 16 nu.

Det ska finnas någon. Tyvärr kommer jag inte kunna få för det då jag redan sökt hjälp för just foglossning. Tror man får 1000kr. Är sjukskriven till 30/12 på grund av foglossning nu. Fick hyra kryckor (100kr för så länge jag behöver) på vårdcentralen idag och ska till sjukgymnast imorgon. Har beställt ett bälte med så hoppas det kommer snart! 

För mig hugger det i princip konstant bak vid höften på höger sida. Idag kände jag även mellan benen. Var såhär det började sist. Sen kunde jag gå varannan dag. Varannan dag var det soffläge som gällde. Trodde inte de skulle sjukskriva mig då jag har ett stillasittande arbete men då jag knappt kan gå 100 meter utan att det gör jätteont så kan jag nu knappt ta mig till eller från jobbet (åker kommunalt, har bil men är oerhört begränsat med parkeringsplatser och då måste jag kanske gå långt ändå, plus att sitta i köer brukar ge mig ont i benet i vanliga fall). 

Min mamma blev helt sjukskriven från v16 när hon väntade mig. Är i samma vecka själv nu. Sist kände jag inte av det förrän i v20. 
  • Isabella89
    vikarien skrev 2014-12-16 15:27:58 följande:

Funderar med på försäkring, vilken rekommenderar ni?

Tycker allt sånt är dötråkigt :-P är min kära sambo som sköter det i vanliga fall smile1.gif

Hade trygg hansa med dottern. Har nyss tecknat gratisvarianten nu. Ska ordna betalvarianten snart :) har själv TH och de har hjälpt mig otroligt mycket även i vissa fall då de egentligen inte behövt
  • Isabella89

Träffade mamman till en av dotterns bästa kompisar när jag hämtade på fsk idag. Sa då att jag är sjukskriven för foglossning när vi pratat lite och då sa hon att hon hade en period med det men att det blev bra sen. Hoppet är väl det sista som lämnar människan ;) tack och lov har jag lite små oavslutade projekt som jag kan göra stillasittande. Fick en ny MAMA i brevlådan idag och har inte varit så glad för en tidning på länge. Perfekt timing :)

• Isabella89

Ska prata med jobbet och se om de kan ordna en bärbar dator till mig så jag kan jobba hemifrån i alla fall en del. Har stationär nu men mycket av mitt jobb går att göra hemifrån. Är ju inte gratis att stå för två veckors sjukskrivning heller...

• Isabella89
    Kattungen skrev 2014-12-17 10:44:48 följande:
    Tack! Hur tyckte du att det funkade att ta hand om din bebis direkt efter snittet på BB och sedan typ första veckorna hemma? Jag menar med hänsyn till smärta efter snittet, jobbigt att resa sig kanske etc.
    Min man reste bort med jobbet när hon var två veckor men då kom min mamma hit ett tag på kvällarna så jag fick duscha i lugn och ro. Har skötbord som står på badkaret så hon hjälpte mig att lyfta ner det. Annars gick det väldigt bra tycker jag. Gick och handlade, med scanner så la ner en vara i taget. När jag packade ur hemma så tog jag en, max 2 varor i taget. Reste mig så som jag gjorde på slutet med foglossningen. Ur sängen så låg jag på sidan, tryckte mig upp och sen ner med benen. Inte direkt upp från ryggen, det gick inte då magmusklerna var svaga (berodde nog på graviditeten och inte snittet dock). Jag åt lite ibuprofen när vi kom hem men bara under några dagar och inte full dos. Min utmaning var att hitta byxor som satt skönt. Gravidbyxor var bra men de är hu låga där själva byxan är, före mudden och på mig hamnade den kanten precis på snittet. Hade som ett stort plåster och det dämpade lite. Men jag har ett pat träningsbyxor som är grymt sköna då de är höga och inga kanter. Håller på att sy ett par mjukisbyxor själv som är så nu
Svar på tråden BF Juni 2015