BF Juni 2015
Hur kommer man med i facebookgruppen? Länken funkar inte
Hur kommer man med i facebookgruppen? Länken funkar inte
Igår friade han till mig! Nu är frågan om vi ska satsa på giftemål innan förlossningen eller efter? Skulle ju vara så mysigt med ett gravid bröllop
Vår dotter var 2,5 vid vårt bröllop nu i somras. All släkt och nära vänner var på festen. Så vi bad en bekant vara barnvakt, mot betalning såklart. Vi såg till att de fick lära känna varandra innan och så. Men är såklart skillnad att ha bröllop när bebisen bara är några månader. Vi var inte så noga på att det skulle vara 1 år efter förlovningen. Tog oss betydligt längre än så :p
Jag blev diskriminerad förra gången jag var gravid. Hade avslutat studier och sökte jobb som en galning då jag inte ville sitta hemma och rulla tummarna i över tre månader.
Men de rakt ut 'hade du varit beräknad senare hade du fått jobbet'. Ångrar att jag inte spelade in det samtalet... Vi har en relativt ny avdelningschef som bott de senaste 6 åren i USA men han är från Schweiz ursprungligen. Bävar inför att berätta för honom. Tack och lov vet HR, min närmsta chef och resten av teamet. Och sen är jag med i facket så han kommer få det hett om öronen om jag får dåliga reaktioner från honom.
Var på inskrivning idag och KUB i måndags. Fick remiss för aurorasamtal då jag har svårt att tänka mig vaginal förlossning och hela mitt liv tänkt mig kejsarsnitt. Har inte ens vågat skaffa barn förrän nu (är 37år). Någon som har erfarenhet av denna process, planerat kejsarsnitt mm?
Är det någon som har bra koll på försäkringar, vad man bör teckna och när?
För ett tag sedan läste jag att någon skrev om någon försäkring som täckte foglossning. Vad innebär det och hur fungerar det?
För några veckor sedan fick jag något som känns som en nerv som sitter i kläm i vänstra skinkan. Det hugger till då och då när jag belastar på det benet. Den senaste veckan har det blivit värre och jag börjar misstänka att det kan vara foglossning på gång. Kan det yttra sig så? Jag har inte ont på natten och bara lite ont på morgonen. Sen blir det värre ju längre dagen går och värst är det på kvällen. Jag hoppas fortfarande att det bara är en nerv som spökar men det känns som att det börjar sprida sig och bli värre. Suck.
Jag är i vecka 16 nu.
Funderar med på försäkring, vilken rekommenderar ni?
Tycker allt sånt är dötråkigt :-P är min kära sambo som sköter det i vanliga fall
Träffade mamman till en av dotterns bästa kompisar när jag hämtade på fsk idag. Sa då att jag är sjukskriven för foglossning när vi pratat lite och då sa hon att hon hade en period med det men att det blev bra sen. Hoppet är väl det sista som lämnar människan ;) tack och lov har jag lite små oavslutade projekt som jag kan göra stillasittande. Fick en ny MAMA i brevlådan idag och har inte varit så glad för en tidning på länge. Perfekt timing :)
Ska prata med jobbet och se om de kan ordna en bärbar dator till mig så jag kan jobba hemifrån i alla fall en del. Har stationär nu men mycket av mitt jobb går att göra hemifrån. Är ju inte gratis att stå för två veckors sjukskrivning heller...