• Wilbes

BF Juni 2015

vikarien skrev 2015-01-26 10:53:56 följande:

Du gjorde det så tidigt alltså? :-O

Min BM sa att man tidigast gör det i vecka 20 och efter RUL.

Du fick inga biverkningar eller så?

Enda anledningen till att man inte ska ta den innan är för att dem inte ska få skit om de är något fel på barnet på ul. Det är alltså för att rädda sin egen rygg... men nej har inte fått några biverkningar
  • Wilbes
    Wilbes skrev 2015-01-26 11:44:48 följande:

Enda anledningen till att man inte ska ta den innan är för att dem inte ska få skit om de är något fel på barnet på ul. Det är alltså för att rädda sin egen rygg... men nej har inte fått några biverkningar

Och jag ligger i flera riskzoner, ledsjukdom, astma, gastric bypass opererad och förlorat 62 kg på ett år, å problem med njurarna och dessutom gravid på det. Så jag kände att de var läge brukar inte göra det annars. Men får nog kanske börja
  • Wilbes
    Citronmelon skrev 2015-01-26 19:52:58 följande:

Hej! Känner mig lite förvirrad över alla datum som florerar gällande vilken vecka man är i. Enligt läkaren på RUL den 7 januari så var jag då i 18+2, vilket innebär att jag går in i en ny vecka på måndagar, BF 7 juni.

När jag träffade BM idag så sa hon att jag går in i en ny vecka på tisdagar vilket innebär enligt henne att jag idag är i 20+6 eftersom BF är 7 juni. Så nu vet jag inte riktigt vad som stämmer, inte för att det spelar någon roll, barnet kommer ju ändå när den vill.. Några ideér?

Fick tyvärr ingen bild från RUL då läkaren glömde spara bilderna.. Någon som varit med om samma sak?

Jag byter på tisdagar en ul bm oxh jag har bf 8 juni
  • Wilbes
    lillsnuttan5 skrev 2015-02-03 13:23:55 följande:

Hallå.

Jag har bf 5 juni. Varit sjukskriven sen vecka 8.

Någon mer i samma trista sits?

Jag är väldigt uttråkad på dagarna. Jag har gott om tid att planera å fundera, så jag har skrivit en lista på sånt som behövs inhandlas.

Men det jag undrar är om det är för tidigt att inhandla saker?

Hittar ju en del fynd när jag sitter å surfar. Slutreor och sånt

Men blir lite osäker när jag kommer till kassan.. de är iaf 4 månader kvar.

Fick hem vagnen igår iaf

Är gravid i v 23 och har varit hemma hela tiden har endast pluggat på distans men annars hade jag varit sjukskriven nu är jag sjukskriven för foglossning och sammandragar.

Är fruktansvärt rastlös... har börjat virka på en filt till bebis för att ha något att göra.

Själv har jag handlat allt redan och är färdig finns inget jag måste handla till bebis mer än några paket blöjor nr 1.
  • Wilbes
    lillsnuttan5 skrev 2015-02-03 15:08:28 följande:

Oj allt redan

Är de första barnet?

Jag väntar andra, men känns ändå märkligt handla bebis saker redan

hade tydligen inte så mycket kvar från första barnet. Jag har en dotter och ska få en grabb nu. Och jag vill inte ha massa rosa till honom heller så

jag har också foglossning. Så att springa i affärer är inget att fördriva dagarna med direkt.

Nej är tredje barnet. Har en dotter på 8 år och en son på 3.
  • Wilbes
    lillsnuttan5 skrev 2015-02-03 15:46:10 följande:

Å 5 år emellan alltså. Då blir jag nyfiken på hur det gick när han var nyfödd och hur det går nu?

Min dotter blir 5 när lillebror tittar ut. Hon verkar se framemot att bli storasyster.

Men självklart har jag sedan hon va typ 1 blivit tillfrågad när de blir syskon innan de är "för sent"...

När han var nyfödd var han jätterolig och fin och mysig på alla sätt och storasyster ville helst sitta uppe på mig när jag bytte blöja eller amma osv. Favoriten va att ligga i babygymmet med lillebror (inte fullt så uppskattat av oss vuxna dock eller lillebror i alla lägen ) med tiden och ju mer hon märker att hon ibland får vänta eller måste göra saker själv (för att hon är äldre) så kommer den sedvanliga svartsjukan. Men det går över lag bra.

Hon älskar sin lillebror mer än nånting annat även om hon ibland tycker att han är en pain in The as.... typisk syskonkärlek.

Hon är ibland lite för kärvänlig och lite för hjälpsam så han hinner inte riktigt med att lära sig saker på samma sätt som hon gjorde när hon var ensam och inte fick hjälp med i princip allt av storasyster. Men vi stoppar henne naturligtvis. Men ibland tar hon lite för mycket ansvar trots att vi inte ber henne så vi har ständig koll och får påminna henne att hon inte är förälder och inte behöver dela ut konsekvenser eller tala om vad han ska göra. Nu är de förvisso så att vi har två väldigt olika individer med två olika diagnos problematiker som komplicerar deras relation ytterligare Som kanske förstärker vissa känslor hos dem. Han är lycklig som slipper lära sig för han blir bekväm i att få allt serverat och hon lite för ansvarstagande känslomässigt och anklagar sig själv om de hände någoy om de så handlar om lite utspilld mjölk. Men inga stora problem på daglig basis.
  • Wilbes
    lillsnuttan5 skrev 2015-02-04 07:15:35 följande:

Men det är väl kul att hon bryr sig att han finns iaf. men du kanske får lite mer hjälp än du önskar. Leker dem nånting idag? Spel, bilar, dockor, ute å springer, pulka åkning?

Det ska bli spännande få se hur min dotter reagerar. Just nu verkar hon glad över att få en lillebror iaf

Ja de spelar, leker med bilar och lego och när de är ute så leker dem i klätterställningar och busar tillsammans pulka har vi faktiskt inte prövat då jag varit då extremt dålig i vinter. Men nästa år lär de bli en del sånT.
  • Wilbes
    Citronmelon skrev 2015-02-13 17:05:12 följande:

Har en massa problem med uvi, någon annan?

Är inne på min 3:e antibiotikakur, ska sedan fortsätta äta profylax i 2 månader (furandatin)

Vad gäller Bf datum, min barnmorska vägrar rätta sig efter fastsatta datumet som gjordes på ultraljudet ( jag byter enligt ultraljudet vecka på måndagar) min BM säger tisdagar..men mitt bf datum är 7 juni. BM kollar på sin snurra och tycker jag ska rätta mig efter hennes datum och inte efter det datum som KUB testet eller RUL fastställde. Är inte detta märkligt?

Min BM kunde inte förklara detta, hon har aldrig varit med om detta. Det ska tilläggas att hennes kollega höll med mig vad gällde datum efter snurran. Jag kommer nog att byta BM, hon känns väldigt arrogant. Någon som vart med om liknande?

Jag ska äta furatandin mot uvi fram till förlossningen då jag fick 3 stycken första månaderna och tillslut satte de in en behandlande dos..

Ang datumet så känns de som de kvittar föe mig då de misstänker att lilltjejen är ute långt innan bf. Är beräknad den 8 juni så jag byter tisdagar enligt ul oxh bm. Men däremot är det egentligen ingen som tror att den ligger maj ut... men de återstår att se.

Ska på tillväxt ul om 10 veckor drygt. Och då får vi se vad de säger då medtanke på att jag enligt kontrollen i början av veckan hade en lite föreliggande moderkaka så nu får jag gå oxh oroa mig för att de kanske blir kejsarsnitt... nått som vore den största mardrömmen ever...
  • Wilbes
    kanien skrev 2015-02-15 09:28:44 följande:

igår blev vi man och hustru samtidigt som dottern låg och mös i magen!! MAGISKT <3 <3

Grattis va kul :)
  • Wilbes
    josefinost skrev 2015-02-23 20:25:36 följande:

Dom flesta är nog inne på Facebook och hänger. Jag var med i den gruppen men har nu gått ur då jag tyckte alla hela tiden "visste bäst", men det var ändå en trevlig grupp och alla höll god ton ????. Jag håller mig nog till den här sidan nu iaf ????

Jag är på båda ställena.. men kan nog känna att fb grupperna passar mig bättre i alla fall när de gäller att skriva. Här blir de så hattigt och alla inlägg ligger huller ombuller på fb så kan man läsa om man får svar på det man skrivit oxh undrat här får man leta efter svaren det funkar väl om man sitter vid datorn men på telefon blir de inte lika lätt.. men läser flera ggr om dan här även om jag skriver lite..
  • Wilbes
    Carri12 skrev 2015-02-23 23:12:32 följande:

Jag får inte tag på någon som kan "släppa in mig" i Facebookgruppen. Har skickat meddelande till Tinkywinky utan resultat. Någon som har ngt förslag på vad jag ska göra?

Om du lägger till mig som vän på fb kan jag lägga in dig i gruppen. Jessica Persson Hjorth.
  • Wilbes

Har lagt till er som lagt till mig som vän. Men en av er hade hunnit tagit bort förfrågan innan jag la till er i gruppen. Jag har haft annat att göra därför dröjde de lite.. ber om ursäkt.

• Wilbes

Vill bara säga att så vårat efternamn byte har gått igenom äntligen så är de nu Jessica Zyrenia som jag heter Om de är fler som vill bli tillagda i gruppen på fb för att undvika missförstånd.

• Wilbes
    Nhv skrev 2015-03-04 18:04:34 följande:

Ingen annan här som har mycket sammandragningar? Ja får de jättelätt. Kan max gå ut o gå ca 10min därefter måste ja vila varannan minut. Och städa osv är svårt. Börjar tröttna totalt pga alla jobbiga besvär! :(

Jag har är, ordinerad vila snudd på sängvila

Lagom kul så där med två Barn hemma.
Svar på tråden BF Juni 2015