BF Juni 2015
Du gjorde det så tidigt alltså? :-O
Min BM sa att man tidigast gör det i vecka 20 och efter RUL.
Du fick inga biverkningar eller så?
Du gjorde det så tidigt alltså? :-O
Min BM sa att man tidigast gör det i vecka 20 och efter RUL.
Du fick inga biverkningar eller så?
Enda anledningen till att man inte ska ta den innan är för att dem inte ska få skit om de är något fel på barnet på ul. Det är alltså för att rädda sin egen rygg... men nej har inte fått några biverkningar
Hej! Känner mig lite förvirrad över alla datum som florerar gällande vilken vecka man är i. Enligt läkaren på RUL den 7 januari så var jag då i 18+2, vilket innebär att jag går in i en ny vecka på måndagar, BF 7 juni.
När jag träffade BM idag så sa hon att jag går in i en ny vecka på tisdagar vilket innebär enligt henne att jag idag är i 20+6 eftersom BF är 7 juni. Så nu vet jag inte riktigt vad som stämmer, inte för att det spelar någon roll, barnet kommer ju ändå när den vill.. Några ideér?
Fick tyvärr ingen bild från RUL då läkaren glömde spara bilderna.. Någon som varit med om samma sak?
Hallå.
Jag har bf 5 juni. Varit sjukskriven sen vecka 8.
Någon mer i samma trista sits?
Jag är väldigt uttråkad på dagarna. Jag har gott om tid att planera å fundera, så jag har skrivit en lista på sånt som behövs inhandlas.
Men det jag undrar är om det är för tidigt att inhandla saker?
Hittar ju en del fynd när jag sitter å surfar. Slutreor och sånt
Men blir lite osäker när jag kommer till kassan.. de är iaf 4 månader kvar.
Fick hem vagnen igår iaf
Oj allt redan
Är de första barnet?
Jag väntar andra, men känns ändå märkligt handla bebis saker redan
hade tydligen inte så mycket kvar från första barnet. Jag har en dotter och ska få en grabb nu. Och jag vill inte ha massa rosa till honom heller så
jag har också foglossning. Så att springa i affärer är inget att fördriva dagarna med direkt.
Å 5 år emellan alltså. Då blir jag nyfiken på hur det gick när han var nyfödd och hur det går nu?
Min dotter blir 5 när lillebror tittar ut. Hon verkar se framemot att bli storasyster.
Men självklart har jag sedan hon va typ 1 blivit tillfrågad när de blir syskon innan de är "för sent"...
Men det är väl kul att hon bryr sig att han finns iaf. men du kanske får lite mer hjälp än du önskar. Leker dem nånting idag? Spel, bilar, dockor, ute å springer, pulka åkning?
Det ska bli spännande få se hur min dotter reagerar. Just nu verkar hon glad över att få en lillebror iaf
Har en massa problem med uvi, någon annan?
Är inne på min 3:e antibiotikakur, ska sedan fortsätta äta profylax i 2 månader (furandatin)
Vad gäller Bf datum, min barnmorska vägrar rätta sig efter fastsatta datumet som gjordes på ultraljudet ( jag byter enligt ultraljudet vecka på måndagar) min BM säger tisdagar..men mitt bf datum är 7 juni. BM kollar på sin snurra och tycker jag ska rätta mig efter hennes datum och inte efter det datum som KUB testet eller RUL fastställde. Är inte detta märkligt?
Min BM kunde inte förklara detta, hon har aldrig varit med om detta. Det ska tilläggas att hennes kollega höll med mig vad gällde datum efter snurran. Jag kommer nog att byta BM, hon känns väldigt arrogant. Någon som vart med om liknande?
igår blev vi man och hustru samtidigt som dottern låg och mös i magen!! MAGISKT <3 <3
Dom flesta är nog inne på Facebook och hänger. Jag var med i den gruppen men har nu gått ur då jag tyckte alla hela tiden "visste bäst", men det var ändå en trevlig grupp och alla höll god ton ????. Jag håller mig nog till den här sidan nu iaf ????
Jag får inte tag på någon som kan "släppa in mig" i Facebookgruppen. Har skickat meddelande till Tinkywinky utan resultat. Någon som har ngt förslag på vad jag ska göra?
Har lagt till er som lagt till mig som vän. Men en av er hade hunnit tagit bort förfrågan innan jag la till er i gruppen. Jag har haft annat att göra därför dröjde de lite.. ber om ursäkt.
Vill bara säga att så vårat efternamn byte har gått igenom äntligen så är de nu Jessica Zyrenia som jag heter Om de är fler som vill bli tillagda i gruppen på fb för att undvika missförstånd.
Ingen annan här som har mycket sammandragningar? Ja får de jättelätt. Kan max gå ut o gå ca 10min därefter måste ja vila varannan minut. Och städa osv är svårt. Börjar tröttna totalt pga alla jobbiga besvär! :(