Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Smutsiga sanningar om SD!

Tom Araya skrev 2021-11-01 19:07:51 följande:
    Syftet skapa en ny underklass med billig arbetskraft av lågutbildade flyktingar samt ha låga förväntningar och därmed heller inte ställa några krav är en form av rasism.
    Om syftet är att skapa en underklass baserat på etnicitet, härkomst, kultur så kan det vara rasism.

Om det inte är syftet utan resultatet av låga förväntningar och krav baserat på etnicitet, härkomst, kultur så kan det vara rasism.

Men annars verkar det vara en sorts kommunistisk/marxistisk klassanalys du gör.

Men visa gärna hur du fått belägg för att det är fråga om rasism, eller vad du menar med rasism. 
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2021-11-02 13:37:19 följande:
    Du är välkommen att försöka hitta annan grund.
    Ja, men det intressanta är vad du baserar din grund på.

Av din analys kan jag endera förstå det som att du har en kommunistisk/marxistisk grundsyn eller att du helt enkelt inte kan förklara vad du menar med rasism och varför det grundar sig på rasism.
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2021-11-02 20:10:31 följande:
    Är du inte medveten om fenomenet som kallas de låga förväntningarnas rasism?
    Jo, men jag ser inte att du ger den förklaringen eller bakgrunden - istället ser jag en kommunistisk/marxistisk klass-analys som är allt annat än de 'låga förväntningarna rasism' eller ens 'the soft bigotry of low expectations' som möjligen är en mer rättvis beskrivning.

Jag uppfattar det som att det strösslas med alla möjliga sinsemellan motsägande förklaringar och tankemodeller.
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2021-11-02 23:35:39 följande:
    Jag tror det är för att du blandar ihop underklassrasism med den låga förväntningarnas rasism. Den förstnämnda var en typisk högergrej hos Reinfeldt och Annie Lööf, medan de låga förväntningarnas rasism är mer en vänstergrej.
    Självklart har de inom högern inte varit öppna och ärliga med sina syften, men Reinfeldt försvarar än idag sin politik, så han anser sig inte ha gjort något fel, trots de uppenbara bristerna (som t.o.m. moderaterna vänt sig från).
    underklassrasism? Menar du rasism eller klassförtryck? 
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2021-11-02 23:35:39 följande:
    Jag tror det är för att du blandar ihop underklassrasism med den låga förväntningarnas rasism. Den förstnämnda var en typisk högergrej hos Reinfeldt och Annie Lööf, medan de låga förväntningarnas rasism är mer en vänstergrej.
    Självklart har de inom högern inte varit öppna och ärliga med sina syften, men Reinfeldt försvarar än idag sin politik, så han anser sig inte ha gjort något fel, trots de uppenbara bristerna (som t.o.m. moderaterna vänt sig från).
    Vem har mot dig varit öppen med deras syften  - så att du lärt dig om detta med deras dolda syften?
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2021-11-03 00:10:20 följande:
    Att det finns dolda syften lär man sig av erfarenhet.
    Ett bra exempel är försvarspolitiken (där Reinfeldt också försvarar sin regerings politik, trots att de skäl han anger inte håller). Således måste det syfte som egentligen styrde vara statsbudgeten ihop med att moderaterna driver frågan för anslutning till NATO.

Till viss del har Reinfeldt varit öppen med sina syften, eftersom han talat om behoven av arbetskraft och att den kan tillgodoses genom invandring.
    Det är det där som ligger utanför både 'till viss del' och 'av erfarenhet' som påstås utan vidare belägg som jag undrar om du kan ge några som helst källor till?

Det där som ligger utanför... låter i mina öron som upprepningar av illa underbyggda påståenden som sprids i alternativa media, främlingsfientliga kanaler och olika 'kritiska' tyckares bloggar.

Jag hade hoppats att du hade mer underbyggda källor än utanför 'till viss del' och 'av erfarenhet'  
  • Padirac
    nihka skrev 2022-02-19 10:01:20 följande:
    Det här är en tråd om Smutsiga sanningar om SD och det är en strid ström. Det vill du helst inte diskutera. Men det kanske inte är SDs fel det heller att SD är en riktig skabbmagnet alternativt leder in så många i kriminalitet?

I en annan tråd om regeringen lägger SD-sympatisörer upp inlägg om hur företrädare för andra partier har betalat sina räkningar på 1350 kronor för sent och menar att det skulle utgöra bevis på att de inte är kompetenta att sköta sina politiska uppdrag medan styckmord av SD-politiker passerar utan kommentar.
    SDs politiker har kanske i detta fall agerat enligt partiets värdegrund Spöke 
  • Padirac
    Trx skrev 2022-02-24 18:10:41 följande:
    Inte alls. Det är en rimlig förklaring till varför det ser ut som det gör. 
    Anledningen till att SD växt så pass mycket är problemen som uppstått. Gängkriminalitet, segregation, förnedringsrån, hat mot svenskar, intressekonflikter mm. De flesta sverigedemokrater är helt vanliga människor. Men engagerar sig inte poltiskt pga människor som dig som bara spyr ut hat och lögner. 

I din primitiva svartvita världsbild håller jag SD-linjen och är förstås ond. Det komiska i det hela är att du inbillar dig att du är moraliskt överlägsen när din inställning enbart är hatisk och destruktiv. Mycket hade varit bättre i samhället idag om man kunnat ha en nyanserad diskussion. Ett mångkulturellt samhälle är inte enkelt. 
    Eftersom SD uppenbarligen inte delar den svenska kulturen så föreslpr jag att SDs ledning helt enkelt lever upp till sina politiska ideal och kultur och lämnar landet.

SDs politiska ideal och kultur liknar inte på något sätt Sveriges position på WVS Cultural map - SD befinner sig i motstående kvadrant och passar inte in i Sverige (var det inte något liknane Åkesson sa i SVT slutdebatt inför valet  2018)

• Padirac
    KillBill skrev 2022-02-25 07:58:27 följande:
    Vilken kappvändare och populist han är den där Åkesson.
    Jag tror det är rätt att tro på vad folk säger.

Åkesson säger sig att har länge sett utvecklingen i autokraten Putins Ryssland 
    Åkesson kan inte välja mellan Putin och Biden.

mmm
  • Padirac
    nihka skrev 2022-12-09 10:27:48 följande:
    SD verkar tycka att de politiker före dem har jobbat för för lite pengar.
    Kanske har SDs gnäll om att politikerna skott sig vid köttgrytorna inte handlat om politikernas aptit utan handlat om att köttgrytorna inte varit en buffe av tryffel, kobebiffar, ostron och etisk gåslever
  • Padirac
    Anonym (Jan Peters) skrev 2024-06-06 22:47:15 följande:
    Börjar du bli desperat, ditt lilla vänstertroll?
    Svårt att se att SD sprider samma rasistiska konspirationsteorier som nazisterna i NMR?  

Nazzetroll?
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!