• Anonym (Lillasyster)

    Bli tillsammans med systers expojkvän?

    Min syster har brutit upp med sin pojkvän och sambo då hon träffade en annan. Jag har alltid gillat hennes kille och de var ihop flera år. Runt 5 år kanske. inga barn inblandat eller så. Jag var inte kär i honom då, men gillade honom jättemycket. Nu när inte de är ett par längre känner jag mig förälskad i honom.

    Vi har träffats några gånger ute och jag har ringt några gånger bara för att prata lite så vi har kontakt. Skulle det vara helt fruktansvärt fel av mig om vi blev tillsammans? Helst vill jag att han skall bli min pojkvän.

    Nu vet jag inte ens om han vill det så det är bara en idé. Men vill han så blir jag världens lyckligaste!

  • Svar på tråden Bli tillsammans med systers expojkvän?
  • Anonym (tradition)

    Min mormors syster gifte sig med mormors ex och min svågers moster gifte sig med hans mammas ex. Vi brukar skämta om att min svåger borde dumpa min syster och bli tillsammans med mig eftersom det är en familjetradition.

  • Anonym (tfcyvgjbhnkm)

    Jag har en vän som tycker att det är totalt otänkbart att bli ihop med sin lillasysters ex. Detta trots att de passar perfekt för varandra. Han och systern passade inte något vidare ihop men var ihop ganska länge dock.

    Länge sen de gjorde slut men de umgås fortfarande och han hjälper lillasystern fortfarande med en massa saker.
    Om lillasystern hittade en ny så kanske kanske min vän tar sitt förnuft till fånga.

    Ett ex är ett ex och ingen man kan 'paxa'. Däremot är det ju bra om man pratar om det innan så det inte kommer som en chock på julmidda´n eller så.

  • Anonym (tradition)
    Anonym (tradition) skrev 2014-09-21 19:12:28 följande:
    Min mormors syster gifte sig med mormors ex och min svågers moster gifte sig med hans mammas ex. Vi brukar skämta om att min svåger borde dumpa min syster och bli tillsammans med mig eftersom det är en familjetradition.

    Det blev fel smiley!
  • Anonym (tfcyvgjbhnkm)
    Anonym (Lillasyster) skrev 2014-09-21 19:00:21 följande:

    Tack! Jag skall göra det. Men vad gör jag om syrran blir sur? Jag tror hon kan bli det även om hon var den som gjorde slut.
    Det riskerar du förstås, men om du lägger upp det som så att du känner att du börjar bli intresserad av honom men du vill höra med henne först hur hon känner inför det så borde hon bli glad för hänsynen du visar henne. Tala också om att du inte har pratat med honom om detta alls.
  • Anonym (Schnabel_fantomen)

    Killen måste ha fantastisk Schnabel och det ha mumsiga syrran sagt. Så då vill andra syrran också scmaka på samma Schnabel.

    Bekvämt att hålla Schnabeln inom familjen. Kanske mamzzis också får scmaka på den?
    Är pappizz Schnabel död! Så blir mamzzis glad för ung och frisk Schnabel

    En ung och frisk Schnabel kan ge hela familjen Schnabel-terapi

    har grabben lååång Schnabel eller råder det Schnabel brist?

    Men vad gör ni om pappizz också vill scmaka på Schnabeln?

  • Tecum

    Bara kör på, det var ju hon som gjorde slut. Hon har förverkat all rätt att ha synpunkter både på ditt eller hans agerande i sammanhanget. Tänk om han är ditt livs kärlek,ska du avstå den bara för att syrran känner lite obehag?

  • Anonym (t)
    Anonym (Schnabel_fantomen) skrev 2014-09-21 19:55:44 följande:

    Killen måste ha fantastisk Schnabel och det ha mumsiga syrran sagt. Så då vill andra syrran också scmaka på samma Schnabel.

    Bekvämt att hålla Schnabeln inom familjen. Kanske mamzzis också får scmaka på den?
    Är pappizz Schnabel död! Så blir mamzzis glad för ung och frisk Schnabel

    En ung och frisk Schnabel kan ge hela familjen Schnabel-terapi

    har grabben lååång Schnabel eller råder det Schnabel brist?

    Men vad gör ni om pappizz också vill scmaka på Schnabeln?


    Du är inte rolig.
  • ludenfot

    Kör på! 
    Blir din syster sur är det hennes problem. Kärlek är alldeles för värdefull för att inte ta tillvara på och jag tror du kommer att ångra dig hela livet om du inte ger det ett försök. 

  • Anonym (t)
    ludenfot skrev 2014-09-21 20:07:56 följande:

    Kör på! 
    Blir din syster sur är det hennes problem. Kärlek är alldeles för värdefull för att inte ta tillvara på och jag tror du kommer att ångra dig hela livet om du inte ger det ett försök. 


    Fast nja, om man ser till statistiken så håller inte kärlek i många år. Är det värt att offra en syster för det?
Svar på tråden Bli tillsammans med systers expojkvän?