• Anonym (fundersam)

Hur ta kontakt med vän man ej pratat på länge?

Jag hade en vän för ca 7 år sedan som jag tyckte om väldigt mycket. Vi var inte jättenära men hon var min bästa väns nära vän och vi träffades ofta dagligen en period. Nu efter flera år vill jag ta upp kontakten med henne eftersom jag är övertygad om att hon kan bli en perfekt vän till mig! Men känns sååå dumt såhär 7 år efter...
    Vi gillar varandras bilder lite då och då på fb men har inte pratat... Är idet knäppt att ta kontakt såhär långt senare? Hur skulle ni reagerat om någon kontaktade er såhär?

Och den viktigaste fråga, hur ska jag börja att skriva???

• Svar på tråden Hur ta kontakt med vän man ej pratat på länge?
  • Anonym (fundersam)
    Tjofaderittan hambo skrev 2014-09-21 22:17:14 följande:

Hej

Det var länge sen vi sågs :) Det vore roligt om vi kunde ses någon gång, på fika kanske?

Jo, visst, men känns det inte lite för "på" ? typ att man börjar med något lite inte lika påträngande :P vet inte...
  • Anonym (Tjej)

Jag har en vän som jag gick en utbildning med, men som bara försvann ifrån skolan och sen hörde jag inte ett ljud på 3-4 år. Hittade honom på facebook vill jag minnas. Kommer inte ihåg hur vi började prata igen, men jag antar att jag frågade hur han hade det och att jag hoppades att han hade det bra. Sen brukar det lösa sig om den andre väljer att svara.

• Anonym (fundersam)

Är bara rädd att vi inte kommer ha så mycket att prata om men hon är väldigt skämtsam och öppen och jag med så kanske...

Känns bara så pinsamt

Svar på tråden Hur ta kontakt med vän man ej pratat på länge?