Inlägg från: Påven Johanna |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna

Klassfoton

Nej, så har vi aldrig haft det men om jag varit du/er så hade jag köpt bilderna ändå.

Barnen tycker att det är kul när man köper skolfotona och dokumentationen över deras liv går ut på att skildra det som det är. När ungarna växer upp brukar de roligaste fotona vara sådana där de är lortiga, har en falukorv på huvudet eller brottas med pappa i en lerhög, alternativt någon bild där mamma ser ut som om hon lider av ett begåvningshandikapp medan hon leker hund med barnen under matsalsbordet. Foton tagna i ateljé där kidsen har stylat hår och kläder från Ralph Lauren brukar inte vara så intressanta att kolla på eftersom de säger noll och intet om det riktiga och viktiga livet som de levt och lever. 

• Påven Johanna
    Anonym (BoNuS MoRsA 1) skrev 2014-09-22 14:28:03 följande:

Ja men det är ALLTID vi som åker iväg och klipper ungarna,  ett tag skulle vi se om hon tog tag i det och killarna hade så långt hår att jag va tvungen att ingripa för att inte skämmas. Men sånt ser hon inte!?

Samma sak med att inhandla nya skor , jackor, m.m. 

Lortiga vardagliga hemma bilder kan man ta GRATIS men skolfoton som man faktiskt betalar en hel del när man har 4 barn borde man för fan kunna se något snygg ut på. !

Ville pojkarna ha kort hår? De kanske gillar långt?
    Ni betalar ju inget för bilderna vad jag förstår, eftersom ni inte köper dem. Det är ju bara mamman som köper skolfoton står det. 

Jag begriper inte upprördheten över en sådan här sak faktiskt. 
  • Påven Johanna
    Anonym (sant) skrev 2014-09-22 14:28:54 följande:

Vi har studiofoton från min barndom där femåringen valt sina egna kläder, sjuåringen ler mycket ansträngt eftersom fotografen var jättetöntig och ett-och-ett-halvt-åringen är sur och försöker ta av sig skorna hela tiden. Det är helt klart de detaljerna som gör bilderna bra. Själv var jag tre år, välstajlad och log vackert mot fotografen som jag tyckte var rolig. Ganska trist alltså, men lite kul i kontrast mot de andra.
    Ja, så tycker jag att det brukar vara. Roligast med bilder där perfektionen uteblivit. 
  • Påven Johanna
    Anonym (BoNuS MoRsA 1) skrev 2014-09-22 14:36:41 följande:

Jamen det väll klart att killar ska ha KORT hår , men ja de ber oss alltid att klippa dem då deras mamma aldrig får tummen loss.

Och nej vi betalar inget för att vi inte vill köpa dessa fula bilder! Hade de varit snygga så hade vi köpt bilderna. NU är det inte värt pengarna, Fattar du ??????

Jag tycker inte alls att det är klart att killar ska ha kort hår. Jag tycker att killar ska ha håret långt om de vill ha det långt. Men nu skriver du ju att de ber er klippa dem så då är det som det är med det. 

Jo då, jag förstår ditt resonemang (det är ju trots allt inte särskilt komplicerat), jag håller bara inte med om det. 
Svar på tråden Klassfoton