• Emmis

Era bästa restips!

Jag och min sambo har inte varit utomlands tillsammans på snart sju år. Då var vi fyra dagar i Rom. Jag börjar känna att det är dags till våren. Men vart ska vi åka?
    Vi föredrar städer och sevärdheter framför stränder så jag är mest ute efter någon intressant stad som inte ligger alltför långt bort (inom Europa då kanske). Vad får man inte missa enligt er?

• Svar på tråden Era bästa restips!
  • Dixie

Jag tycker Palma är en trevlig stad - då kan man ju även få in lite solsemester om man vill! 

Finns ju massor av trevliga städer - Amsterdam, London, Barcelona, Hamburg Berlin!

• SVejsan

Några ställen vi gärna återvänder til och tycker lite extra om är:

Edinburgh
    Prag
    Krakow
    Brügge
    Tallinn
    Riga
    Salzburg
    Köpenhamn
    Verona
    Venedig
    Florens
    ----

Några ställen som ligger på att göra listan:
    Lissabon
    Rom
    Barcelona

Några som vi blev mätta på vid första besöket var och kommer ta tid innan vi tar oss till igen::
    Amsterdam
    Berlin
    Budapest
    Helsingfors
    Wien

• nevermind

London! Såklart, jag bodde ju där i sex år. Men det är faktiskt urvackert, dock har jag aldrig varit turist där så jag kan inte tipsa om nåt turistigt. Däremot vet jag att du ska skippa Madame Tussades (stavning..?). Zzzzz..

Promenera är bäst, glöm inte att även promenera på kvällen.

När jag var i Berlin för några år sen så gick vi med en guidad pub-tur. Jäklar vilken kväll alltså! Det finns i fler städer i Europa, googla!

Berlin är däremot skittråkigt på dagen tycker jag...

Jag jobbar på hotell och en resejournalist tipsade mig om Prag och Barcelona.

• nevermind
    nevermind skrev 2014-10-12 21:57:54 följande:

London! Såklart, jag bodde ju där i sex år. smile5.gif Men det är faktiskt urvackert, dock har jag aldrig varit turist där så jag kan inte tipsa om nåt turistigt. Däremot vet jag att du ska skippa Madame Tussades (stavning..?). Zzzzz..

Promenera är bäst, glöm inte att även promenera på kvällen.

När jag var i Berlin för några år sen så gick vi med en guidad pub-tur. Jäklar vilken kväll alltså! Det finns i fler städer i Europa, googla!

Berlin är däremot skittråkigt på dagen tycker jag...

Jag jobbar på hotell och en resejournalist tipsade mig om Prag och Barcelona. smile1.gif

Och Paris för fan!!!! Hur kunde jag glömma?! Så himla vacker stad!! ALLT är vackert. Där ska man bara promenera runt överallt, på våren. Finns många och stora grönområden man kan sitta i och mysa. Åååh, baksidan på Notre Dame. <3
Svar på tråden Era bästa restips!