• fridahlouice

Vattnas i munnen HELA tiden - Gravid

Jag har ett STORT problem. Är gravid i vecka 12 och har sedan ca. 2 veckor tillbaka haft stora problem med att det vattnas i munnen och jag får liksom ökat saliv och en "tom" smak i munnen. 

Tänk dig att du är sådär extremt sugen på något och innan du stoppar det i munnen så vattnas det till. DEN känslan har jag i munnen HELA tiden, trots att jag inte är sugen på något eller hungrig heller för den delen :(

Känns dock som jag behöver äta/stoppa något i munnen heeeela tiden för att det ska försvinna, men så fort jag inte har ngt i munnen är det tillbaka.

Jag mår inte illa eller annat.

Mår så fruktansvärt dåligt pga. detta och det gör mig på dåligt humör och ledsen. Kommer ju sluta i hur många kilon som helst om jag ska fortsätta stoppa saker i munnen.

NÅGON som känner igen sig och hur har ni gjort? Ingen BM jag pratat med "har aaaaaldrig hört något liknande"

• Svar på tråden Vattnas i munnen HELA tiden - Gravid
  • AgnesEmilia

Hej! Jag är i v 16 och klagar då och då för mig själv över allt vatten i munnen! Är inte hela tiden men sjukt jobbigt när det händer så jag lider med dig!!!

• villnu13

Det där hade jag med men det gick över av sig själv efter några veckor. 
    Satt med en spottkopp på skrivbordet på jobbet Obestämd

Svar på tråden Vattnas i munnen HELA tiden - Gravid