Inlägg från: Nenne666 |Visa alla inlägg
  • Nenne666

Magdalena Graafs son

Tihi skrev 2014-09-23 21:08:26 följande:

Du tycker inte det är märkligt att inte säga något? Hade han fått en hjärtattack eller en drönare i skallen så hade hon ju sagt det så varför inte om det är självmord? Varför ska man skämmas om någon begår självmord? Och så värst nyfikna vet jag inte om folk är men det är ju ungefär det första man brukar fråga om någon dör: Hur gammal var han och vad dog han av? Det är liksom naturliga frågor och hur många personer vet du som gör allt dom kan för att dölja hur någon har dött? Jag vet inte någon som har gjort det innan henne. Jag tror att det blir betydligt mer skvaller och spekulationer om den stackars pojken och henne själv pga att hon inte går ut med vad han dog av.

Får man inte dödsorsaken så brukar det handla om självmord eller en överdos. Den vetskapen borde räcka för att ge sjutton i att spekulera vidare.
  • Nenne666
    Anonym (Z) skrev 2014-09-24 20:49:25 följande:

Familjen skulle slippa mycket spekulerande om de var öppna med orsaken till dödsfallet. Sorgen är de väldigt offentliga med så jag ser inte varför de inte kan outa allt.

Låt oss säga att det nu skulle va ett självmord och att hon går ut med det. Tror du då att spekulationerna skulle stanna där då menar du? Nä du... Det tror ju inte jag.
  • Nenne666
    MxMeNow skrev 2014-09-25 11:58:43 följande:

Om jag går ut och bloggar och låter kvällstidningar trycka uttdrag ur bloggen kring min sorg får jag också acceptera att människor ställer frågor då jag tystar ner omständigheterna.

Det är enligt mig inget som har tystats ner. Sonen är död och det är en tragedi. Hon gör ingen hemlighet i att detta hemska har skett, men låter dom privata frågorna vara privat. Med all rätt. Nu vet vi varför Magdalena pausar. Det räcker där.
  • Nenne666
    Anonym (Bla-bla-bla) skrev 2014-09-25 12:48:29 följande:

Ja, det är väldigt tragiskt att en nittonåring dör. Ännu mer tragiskt att hans mamma använder det för att få lite publicitet. Att folk spekulerar i hur grabben dog kan man tycka vad man vill om, men Magdalena ("Maggan"? Är ni så familjära med henne?") går med buller och bång ut med att hennes son dött, det är hemskt, det är så synd om henne - men hon vill bli lämnad i fred, spekulera inte i hans död. Ja, men lägg då inte ut alltsammans på det här sättet!

Jag tycker det är äckligt hur hon beter sig, ärligt talat. Jag tycker inte ett dugg synd om henne för att det spekuleras i hennes sons död. Hon bäddade för det själv. Dog han av en olycka som hon säger kan hon ju förklara lite närmare, för hennes agerande inbjuder till spekulationer. Man fattar ju varför hon säger att hon inte vill att man ska spekulera - på det sättet kan hon få uppmärksamhet lite längre.

Nu kommer jag förstås få höra att jag är okänslig, att jag är elak o.s.v, men det skiter jag i. Hon var själv okänslig som över huvud taget slog på så stort. Och "alla mina tankar går till henne"; vilket jävla trams. Är det mer syynd om henne än anhöriga till andra som dör varje minut; varje timme; varje dag? Knappast.

Btw; skulle det sättas odds på dödsorsaken är oddsen väldigt låga för fyllekörning.

En sån sak hade spridit sig som en löpeld och för att få det något sådär sansat skrev hon ett inlägg. Detta läste jag första dagen och inte en enda gång har media tagit upp det förrän nu efter begravningen. Media har visat full respekt och låtit den här storyn vara, enligt familjens önskemål. Hade hon velat ha publicitet så finns det säkert bra mycket smartare drag att göra.
  • Nenne666
    MxMeNow skrev 2014-09-25 13:10:05 följande:

Det mest sannolika scenariot är ett fall ftån hög höjd, efter lite googling kom jag fram till det. Den "privata" mamman som tagit en "paus" har skrivit något i stil med "varför valde du att göra såhär", vilket anspelar på att det varit ett val.

Så diskret och privat som Nenne hävdar har M inte varit!

Men dåså. Då 'vet' man ju hur han dog, genom ett självmord. Förstod rätt omgående att det nog rör sig om ett självmord. Att med några enkla meningar tala om vad som hänt, med egna ord utifrån sig själv förklara vad som hänt (att sonen dött) och hur familjen önskar att dom ska lämnas ifred. Talar för att hon vill reda i den här tragedin privat. Vilket media har anammat... Hade hon inte sagt någonting alls hade media rotat i hennes sons klasskompisar , grannar , fiskat i snabbköpet. Bilder på Magdalena hade lagts ut för analys om hennes mående... Fula grannar hade ringt in å tipsat om en smaskig story osv .Ja. Om man ska dra i dom värsta spakarna . Jag tror att hennes inlägg va det smartaste draget hon kunde göra för att hennes familj ska få lämnas ifred. Tror jag.
  • Nenne666
    MxMeNow skrev 2014-09-25 13:48:34 följande:

Att skriva av sig och att publicera till allmänheten behöver inte vara detsamma. Att be om få sörja privat och samtidigt blogga är hyckleri, oavsett sorg. Det saknar logik och bjuder in till rykten och spekulationer tyvärr.

men att rykten skapas utifrån att 'någon har hört' och sen fått samtal om att ryktet behöver bekräftas är bättre? I en situation där man har betydligt viktigare saker att ta i. Ett inlägg tar inte många minuter ...trots allt.
  • Nenne666
    MxMeNow skrev 2014-09-25 14:03:10 följande:

Bättre? Inget är väl bättre än något annat, mer eller mindre logiskt snarare. Att sörja privat är att göra just det, inte att blogga om eländet.

En smaksak kanske. Hon har nog följt någons råd och gjort sitt bästa utifrån den kaos som hon befann sig i där och då. Svårt att sätta sig in i. Tycker iaf att hon kan få slippa stå till svars för sitt blogginlägg. Tror Hon nog gjorde det som va bäst för henne där och då. Hur som helst så kommer vi nog få veta mer om det, tids nog. Hennes blogg är säkert en skön ventil och kommer säkert vara till hjälp för andra och inte minst för henne själv i framtiden. Hoppas jag. Nåja.
  • Nenne666
    molly50 skrev 2014-09-25 14:25:29 följande:

Men vd är det som säger att hon har gett media tillåtelse att publicera hennes blogginlägg?

Hon har skrivit att hon vill få vara privat om det här,varför ska det inte kunna respekteras?

Är det bättre att skriva rakt av att det var ett självmord och sedan börjar det spekuleras om hur det gick till?

Ja och spekulationerna om vem som pajat hans liv värst och allt skit som kommer rotas fram. Tror ingen mamma orkar det.
  • Nenne666
    MxMeNow skrev 2014-09-25 14:36:49 följande:

Jag läser inga bloggar, det intresserar mig inte. Jag hade inte ens vetat att hon haft barn om det inte varit för spekulationerna kring dödsfallet. Hade hon gått ut med att det varit självmord och att hon ville sörja ifred, låtit bli bloggen och kvällspressen hade jag knappt reflekterat över händelsen. Men när hon valt att göra såhär får hon uppmärksamhet hon inte skulle fått annars.

Det ligger något i det du säger . I det stora hela finns det nog inga rätt eller fel här.
  • Nenne666
    molly50 skrev 2014-09-28 13:06:00 följande:

Men om hon inte hade skrivit om det här på sin blogg,tror du att hon hade fått vara ifred då?

Du tror inte att media hade börjat telefonterrorisera henne osv då?

Är man offentlig person så brukar sådana här händelser ändå komma fram på ett eller annat sätt.

T ex genom snokande journalister eller nyfikna människor som pratar lite för mycket.

Och hur hade spekulationerna blivit då?

Vad hände,hur gick det till osv?

Jag tror faktiskt att folk hade velat ha mer detaljer då.

Genom att hon skriver om det på sin blogg så kan hon berätta om händelsen och samtidigt ge de detaljer hon själv vill.

Vill hon inte  berätta mer så ska det respekteras.

Och det spelar ingen roll vad hon har gjort tidigare i sitt liv.

Exakt !
  • Nenne666
    JellyBean skrev 2014-09-28 20:30:36 följande:

Men vaddå kräva, har jag krävt något. Om hon hade sagt det var självmord så hade iaf minst hälften av alla spekulationer blivit tystade för att det då inte skulle finnas något att prata om mer än det vanliga babblet som ingen kommer undan.

Det är oxå vad jag hade rått min bästa vän till att göra och har gjort i liknade situation. Dock valde hon andra vägen och det är upp till henne.

Och nej inte detaljer eller hur vad när, utran rent ut sagt bara säga " självmord".

Punkt slut. Hade hon sagt det så hade iaf inte jag kollar en extra gång.

Hade du haft minsta koll på hur media funkar så skrivs aldrig självmord ut i media, tidningar bloggar, radio och tv. Det blir oavkortat jävligt tyst -alltid,alltid! Om det plötsligt blir tyst om en persons död, så kan man väl fatta det själv att det är dags att knipa igen och respektera det. Tom paparazzi lägger sig å kniper igen, trots att dom

Är blodtörstiga svin. Vad är det för fel på tex dig som inte fattar en sån småsak?
  • Nenne666
    Anonym (sorgligt ) skrev 2014-09-28 15:24:06 följande:

Gissar på att Magdalena betalade en slant till media att inte skriva något i tidningarna då det hände. När det kom ut hade det gått en månad sedan olyckan.

Hennes sätt att "tala om" det, är på hennes blogg för dom som känner henne genom den. Allmänheten har inget vetat förrän det gick att läsa i kvällstidningarna.

Det räcker enligt god sed med att det är självmord. Finns inga pengar i världen och hämta där... Trist att du är så oupplyst. Beklagar !
  • Nenne666
    eslah skrev 2014-09-28 10:41:10 följande:

Jag mår inte dåligt, tack för omtanken.

Säg inte åt mig vad jag ska läsa och inte läsa, vill du omge dig med en massa ja-sägare som bara håller med dig i alla dina åsikter så bege dig då till Rikets sal. Jag har lika stor rätt att tycka att ert beteende är illa, precis som vissa av er ogillar Maggan Graafs.

Jehovas bevisa du precis att du inte har en aning om med tanke på hur du uttalar dig.
  • Nenne666
    JellyBean skrev 2014-09-28 19:01:22 följande:

Ja, jag tror att hon hade fått vara i fred, längre iaf. Ja men klart , absolut ska människan bara få berätta vad hon vill. Men sätter på HUR hon berättar bäddar för mer frågor. Varför inte bara sätt punkt. Ingen kan rubba en punkt. Och nej, det spelar heller ingen roll vad hon gjort i sitt liv tidigare, ALLA har historia.

Hon satte punkt . Hennes som är död och hon betackar sig övrig media. Hur kan man vara mer rak och koncist ? Hon hade önskemål om hur hon ville bli bemött. Punkt slut! Felet ligger i dom som inte kan nöja sig med det.
Svar på tråden Magdalena Graafs son