Inlägg från: JellyBean |Visa alla inlägg
  • JellyBean

Magdalena Graafs son

Är det bekräftat nu att det var självmord?

• JellyBean
    Anonym (Yvonne) skrev 2014-09-23 19:26:44 följande:

Jag vet nästan inte någonting om Magdalena Graaf men det är hemskt när unga människor dör. Barn ska överleva sina föräldrar! Jag rös inte när jag läste texten. Jag kände mig beklämd. Varför skriver hon detta på sin blogg samtidigt som hon ber om att få vara ifred och att inte någon ska kopiera texten? Det verkar ju som att hon vill ha uppmärksamhet för att hon inte vill ha uppmärksamhet. Men hon är kanske, av förståeliga skäl, inte klar i huvudet nu.

Håller tyvärr med.

• JellyBean
    Virriga Vera skrev 2014-09-23 21:48:31 följande:
    Hon har förlorat sin son och sörjer och du tycker att hon har en skyldighet att informera allmänheten om dödsorsak för att de inte skall spekulera? Du tror inte att hon har annat att tänka på än stilla främmande människors nyfikenhet? Låt henne och familjen sörja i lugn och ro.
    Att inte säga dödsorsaken är ju som att begära att folk SKA spekulera.
    Som man bäddar får man ligga. Hela hennes sätt att hantera detta verkar bara så se mig hör mig.
  • JellyBean
    mr me skrev 2014-09-25 11:00:31 följande:
    Jag tycker att den tråden på Flashback är bra och full av insiktsfulla inlägg.

Som jag förstått situationen tog Isak sitt liv och det kom inte som en blixt från en klar himmel. Jag tycker att det är superviktigt att få diskutera det och prata om det, istället för att lägga locket på.

Hur mår en ung man som har en kriminell och misshandlande pappa, en mamma som gör allt för att klamra sig fast i medieljuset, en mormor som är sektledare, en moster som suttit i polisförhör och varit inblandad i väpnade rån samt ständigt jagad av sociala myndigheter som rycker ut på orosanmälningar?

Visst kan man tysta en viktig debatt, om man är cynisk och känslokall nog för att inte vilja dra lärdom av det tragiska och försöka förhindra att fler utsätts för samma sak.
    Word.
  • JellyBean
    Anonym (Bla-bla-bla) skrev 2014-09-25 12:48:29 följande:

Ja, det är väldigt tragiskt att en nittonåring dör. Ännu mer tragiskt att hans mamma använder det för att få lite publicitet. Att folk spekulerar i hur grabben dog kan man tycka vad man vill om, men Magdalena ("Maggan"? Är ni så familjära med henne?") går med buller och bång ut med att hennes son dött, det är hemskt, det är så synd om henne - men hon vill bli lämnad i fred, spekulera inte i hans död. Ja, men lägg då inte ut alltsammans på det här sättet!

Jag tycker det är äckligt hur hon beter sig, ärligt talat. Jag tycker inte ett dugg synd om henne för att det spekuleras i hennes sons död. Hon bäddade för det själv. Dog han av en olycka som hon säger kan hon ju förklara lite närmare, för hennes agerande inbjuder till spekulationer. Man fattar ju varför hon säger att hon inte vill att man ska spekulera - på det sättet kan hon få uppmärksamhet lite längre.

Nu kommer jag förstås få höra att jag är okänslig, att jag är elak o.s.v, men det skiter jag i. Hon var själv okänslig som över huvud taget slog på så stort. Och "alla mina tankar går till henne"; vilket jävla trams. Är det mer syynd om henne än anhöriga till andra som dör varje minut; varje timme; varje dag? Knappast.

Btw; skulle det sättas odds på dödsorsaken är oddsen väldigt låga för fyllekörning.

Kan inte ha sagt det bättre själv.
  • JellyBean
    eslah skrev 2014-09-28 09:09:43 följande:
    Blir lite äcklad av vissa människors sensationslystnad, en mor har förlorat sitt barn och det borde lämnas vid det. Bara för att man syns i postkodlotteriet ibland så har man ingen som helst redovisningsplikt för att stilla allmänhetens nyfikenhet. Låt den barma kvinnan vara ifred!
    Om hon hade velat vara ifred hade hon inte bloggat om det alls eller gjort som hon gjort. Säger det igen. som man bäddar får man ligga.
  • JellyBean
    eslah skrev 2014-09-28 09:27:49 följande:
    Nu var inte frågan riktad till mig. Att fröken Graaf kanske beter sig irrationellt och förvirrat i detta skede är inget konstigt. Men vad är er ursäkt? Blodhundar i människoform som vittrar blod är faktiskt rätt obehagliga, det är den typen som drar fram kameran framför att hjälpa till när de bevittnar en bilolycka.
    Men det är väl ändå inte första gången hon beter sig irrationellt och förvirrat.

• JellyBean
    eslah skrev 2014-09-28 09:29:05 följande:
    Återigen, att hon beter sig skumt just nu är väl inget konstigt? Nej, skärp er!
    Just nu? Men hallå. Gör lite research, detta är inte första gången hon gör lite konstiga saker, eller uttrycker sig konstigt.
  • JellyBean
    eslah skrev 2014-09-28 10:32:10 följande:
    Vad hade varit bättre i det där läget tycker du? Bli telefonterrad av media, vänner och annat löst folk som är nyfikna? Känner inte henne så ska inte uttala mig om det, men människor i kris agerar inte efter en strategisk plan. Står fast vid att det är ruskigt otrevligt att sparka på den som ligger, oavsett om denne är en offentlig person eller ej.
    JellyBean skrev 2014-09-28 10:20:50 följande:

Men det är väl ändå inte första gången hon beter sig irrationellt och förvirrat.

Jag vet inte vad du syftar på riktigt, provocerar hon dig på något sätt? Hon är en snygg tjej, räcker väl för att det sticker i ögonen på folk. Är det hennes utvik, böcker eller trassliga relationer till män du pratar om? Alla har ett mer eller mindre brokigt förflutet, tacka fan för att man inte är en offentlig person.
    At inte blogga alls om det om man VERKLIGEN inte ber om att någon ska nysta i deyt här. Det hade definitivt varit bättre. Då hade hon ju sluppit allt sånthär eller hur?
    Hon läser nog inte ens detta men om hon känner sig sparkad på är det ju hennes val.
    Varför skulle hon provocera mig på något sätt? Ingen aning.
  • JellyBean
    molly50 skrev 2014-09-28 13:06:00 följande:
    Men om hon inte hade skrivit om det här på sin blogg,tror du att hon hade fått vara ifred då?
    Du tror inte att media hade börjat telefonterrorisera henne osv då?
    Är man offentlig person så brukar sådana här händelser ändå komma fram på ett eller annat sätt.
    T ex genom snokande journalister eller nyfikna människor som pratar lite för mycket.
    Och hur hade spekulationerna blivit då?
    Vad hände,hur gick det till osv?
    Jag tror faktiskt att folk hade velat ha mer detaljer då.
    Genom att hon skriver om det på sin blogg så kan hon berätta om händelsen och samtidigt ge de detaljer hon själv vill.
    Vill hon inte  berätta mer så ska det respekteras.
    Och det spelar ingen roll vad hon har gjort tidigare i sitt liv.
    Ja, jag tror att hon hade fått vara i fred, längre iaf. Ja men klart , absolut ska människan bara få berätta vad hon vill. Men sätter på HUR hon berättar bäddar för mer frågor. Varför inte bara sätt punkt. Ingen kan rubba en punkt. Och nej, det spelar heller ingen roll vad hon gjort i sitt liv tidigare, ALLA har historia.
  • JellyBean
    eslah skrev 2014-09-28 19:17:31 följande:
    Vi kommer inte vara överens i den här frågan. Låt oss säga såhär, om det var din bästa vän som drabbats av exakt samma sak som Graaf(minus känd). Hon kanske skriver om sorgen i sin blogg, icke kändisar bloggar ju faktiskt också. Skulle du då resonera på samma sätt, kräva att hon minsann ska gå ut och bekräfta för alla vad det är som hänt? Fälla metaforer "som man bäddar får man ligga", nej det tror jag faktiskt inte att du skulle.

Låt människan vara, hon kanske ångrar sitt bloggande längre fram.....men samtidigt så hanterar alla sorg olika.
    Men vaddå kräva, har jag krävt något. Om hon hade sagt det var självmord så hade iaf minst hälften av alla spekulationer blivit tystade för att det då inte skulle finnas något att prata om mer än det vanliga babblet som ingen kommer undan.
    Det är oxå vad jag hade rått min bästa vän till att göra och har gjort i liknade situation. Dock valde hon andra vägen och det är upp till henne.
    Och nej inte detaljer eller hur vad när, utran rent ut sagt bara säga " självmord".
    Punkt slut. Hade hon sagt det så hade iaf inte jag kollar en extra gång.
  • JellyBean
    eslah skrev 2014-09-28 19:44:00 följande:
    Beklagar verkligen sorgen! Måste vara det värsta en människa kan gå igenom.

Men gick in och läste hennes blogg efter att ha läst den här tråden, där skriver hon ju att skrivandet är hennes sätt att bearbeta sorgen. Tycker jag att man kan respektera det utan att ifrågasätta eller håna henne, alla hanterar saker och ting olika. Visst finns det frågetecken kring sonens död, men där har jag faktiskt ingen förståelse alls över allmänhetens nyfikenhet.
    Hennes sätt att bearbeta sorgen på, absolut men man kan ju faktisk tskriva i en dold blogg eller pennar och papper. Hon valde att skriva på sin offentliga blogg för att dom som läser det skulle se. O då blir det trådar ochg och var när saker utelämnas. Som hon medvetet skrev en cliffhanger.
    Ungefär : nu ska jag berätta A men inte B.

Som man bäddar får man ligga.
Svar på tråden Magdalena Graafs son