Magdalena Graafs son
Är det bekräftat nu att det var självmord?
Är det bekräftat nu att det var självmord?
Jag vet nästan inte någonting om Magdalena Graaf men det är hemskt när unga människor dör. Barn ska överleva sina föräldrar! Jag rös inte när jag läste texten. Jag kände mig beklämd. Varför skriver hon detta på sin blogg samtidigt som hon ber om att få vara ifred och att inte någon ska kopiera texten? Det verkar ju som att hon vill ha uppmärksamhet för att hon inte vill ha uppmärksamhet. Men hon är kanske, av förståeliga skäl, inte klar i huvudet nu.
Ja, det är väldigt tragiskt att en nittonåring dör. Ännu mer tragiskt att hans mamma använder det för att få lite publicitet. Att folk spekulerar i hur grabben dog kan man tycka vad man vill om, men Magdalena ("Maggan"? Är ni så familjära med henne?") går med buller och bång ut med att hennes son dött, det är hemskt, det är så synd om henne - men hon vill bli lämnad i fred, spekulera inte i hans död. Ja, men lägg då inte ut alltsammans på det här sättet!
Jag tycker det är äckligt hur hon beter sig, ärligt talat. Jag tycker inte ett dugg synd om henne för att det spekuleras i hennes sons död. Hon bäddade för det själv. Dog han av en olycka som hon säger kan hon ju förklara lite närmare, för hennes agerande inbjuder till spekulationer. Man fattar ju varför hon säger att hon inte vill att man ska spekulera - på det sättet kan hon få uppmärksamhet lite längre.
Nu kommer jag förstås få höra att jag är okänslig, att jag är elak o.s.v, men det skiter jag i. Hon var själv okänslig som över huvud taget slog på så stort. Och "alla mina tankar går till henne"; vilket jävla trams. Är det mer syynd om henne än anhöriga till andra som dör varje minut; varje timme; varje dag? Knappast.
Btw; skulle det sättas odds på dödsorsaken är oddsen väldigt låga för fyllekörning.
Men det är väl ändå inte första gången hon beter sig irrationellt och förvirrat.