Inlägg från: Anonym (Z) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Z)

Magdalena Graafs son

Familjen skulle slippa mycket spekulerande om de var öppna med orsaken till dödsfallet. Sorgen är de väldigt offentliga med så jag ser inte varför de inte kan outa allt.

• Anonym (Z)

Lite googlade och allt står klart. Men varför inte bara berätta? Hon skriver om sorg och "olycka" så varför inte berätta allt, om man inte vill ha spekulationer.

Jag förringar på inget sätt sorgen, önskar ingen skulle behöva uppleva det. Tio år senare och sorgen är fortfarande lika stark i vågor. Hur skulle han sett ut, vad skulle han inyre

• Anonym (Z)

Vad skulle han intressera sig för, osv. Mängder med frågor man som Mamma aldrig kommer få svar på.

• Anonym (Z)
    eslah skrev 2014-09-28 09:09:43 följande:

Blir lite äcklad av vissa människors sensationslystnad, en mor har förlorat sitt barn och det borde lämnas vid det. Bara för att man syns i postkodlotteriet ibland så har man ingen som helst redovisningsplikt för att stilla allmänhetens nyfikenhet. Låt den barma kvinnan vara ifred!

Hon vill inte vara ifred, då skulle hon inte blogga om det!
  • Anonym (Z)
    eslah skrev 2014-09-28 09:29:05 följande:

Återigen, att hon beter sig skumt just nu är väl inget konstigt? Nej, skärp er!

Men snälla du, damen outar allt och alla i sitt liv. Hade hon inte gjort der hade hon för mig varit ett ninne från nittiotalet. Jag läser inga bloggar och tittar inte på Postkodlotteriet, men passerar löpsedlar där hon dyker upp. Misshandel, missbruk, otrohet allt luftas i kvällspressen, av henne. Här ber om om att få bli lämnad ifred, skriver att hon ska pausa från bloggen men kliver inte in i det dolda utan fortsätter vända sig till allmänheten.

Och det är jag som ska "skärpa mig"?
  • Anonym (Z)
    eslah skrev 2014-09-28 19:17:31 följande:

Vi kommer inte vara överens i den här frågan. Låt oss säga såhär, om det var din bästa vän som drabbats av exakt samma sak som Graaf(minus känd). Hon kanske skriver om sorgen i sin blogg, icke kändisar bloggar ju faktiskt också. Skulle du då resonera på samma sätt, kräva att hon minsann ska gå ut och bekräfta för alla vad det är som hänt? Fälla metaforer "som man bäddar får man ligga", nej det tror jag faktiskt inte att du skulle.

Låt människan vara, hon kanske ångrar sitt bloggande längre fram.....men samtidigt så hanterar alla sorg olika.

Nu har jag förlorat ett barn och jag vet att om jag nämner det så kommer följdfrågor, om inte till mig så bakom min rygg. Människor spekulerar!

Att sen blogga om delar av det och tro att spekulationer kommer utebli är naivt. Allt eller inget annars uppstår rykten och osanningar. Att dessutom be att få bli lämnad ifred men sen söka uppmärksamhet (vilket man gör när man bloggar) är ologiskt! Vill man skriva av sig behöver man inte dela med sig av texten offentligt.
Svar på tråden Magdalena Graafs son