Inlägg från: solen13 |Visa alla inlägg
  • solen13

min son pussar pojkar, 7år

Hej!
    Jag vet inte vad jag skulle lägga detta under. Min son som är 7år pussar sina pojk kompisar på kinden. När jag frågar varför så säger han att det gör ju du och Ola eller pappa och Anna. Jag försöker då förklara att vi är ju pojk och flicka och vuxna som är kära och ihopa. Får till svar att han gillar honom och att pojkar vist kan pussa pojkar. Jo ja, vad svarar man på det? Han är bara 7år. Gillar att gå i flick kläder och glitter.
    Ni som har äldre barn, betyder detta något eller är det en fas?

• Svar på tråden min son pussar pojkar, 7år
  • solen13

Jo jag pussar min son, men försökte förklara att jag ju inte pussar mina kompisar. Men han menar att han vill bo med sin kompis och tycker om honom.

• solen13

okej, vad bra att ni tycker det. Då är det inte konstigt heller att han älskar klänningar och kjolar och vill ha det i skolan? eller att han vill ha långt hår? eller att han vill ha smink? eller att han säger att han vill vara en tjej?

• solen13
    Julligulli skrev 2014-09-23 23:57:30 följande:
    Jodå, kan hon nog mycket väl vara. Jag är inte förvånad över något längre.
    Varför skulle inte jag vara på riktigt? Det är ju rent personangrepp! 

Och varför frågan om min son så är jag orolig för honom, det finns flera faktorer som jag inte tänker ta upp här då det tydligen finns människor som bara hoppar på en och idiotförklarar en. 
  • solen13

jag ger honom stöd, han får klä sig som han vill förutom i skolan, vill han ha klänning hemma får han ha det, jag vill bara inte han ska bli mobbad om det är så att inga andra barn pussar sina kompisar tex, min större son gör inte det och inte heller min dotter, 
    han får vara den han är och vill vara, jag hade bara en undran

• solen13
    vampyria2 skrev 2014-09-24 16:31:48 följande:

Du skriver i din profil att du är sjuksköterska har du verkligen inte läst något om såna här saker när du pluggade till det? Låter väldigt märkligt faktiskt.

Vi läser inte om barn  när man läser till sjuksköterska, det gör man först om man läser till distriktsköterska. Sjuksköterskelinjen är väldigt grundläggande med mycket anatomi och biologi så som celldelning och hur mediciner verkar.

Ni som bara gör personangrepp kan sluta med det. Ni lever på att trycka ner andra istället för att hjälpa, det är rena mobbingen!!
Svar på tråden min son pussar pojkar, 7år