Inlägg från: Julligulli |Visa alla inlägg
  • Julligulli

min son pussar pojkar, 7år

Det är väl snarare en kulturell fråga än sexuell. Jag håller dessutom med baktakt att det är obehagligt att tolka in sexuella meningar bakom små barns vänskapsbetygelser. 

Har ni väldigt lite fysiskt kontakt i er familj och bland era vänner ? Hos oss är det rätt vanligt att både killar och tjejer, inom familj och vänkrets, pussar varandra på kinden (med vissa pussas även på munnen, och då även av samma kön, det är kulturellt som sagt). Jag ser inget som helst fel i det.

solen13 skrev 2014-09-23 19:01:24 följande:

okej, vad bra att ni tycker det. Då är det inte konstigt heller att han älskar klänningar och kjolar och vill ha det i skolan? eller att han vill ha långt hår? eller att han vill ha smink? eller att han säger att han vill vara en tjej?

Nej, det är inte heller konstigt, men det har som andra säger inget att göra med att han visar sina kompisar att han gillar dem. 

Bor ni väldigt ensligt, så att ni kanske har ett väldigt begränsat umgänge, eller varför så upprörd över detta? Är man van att träffa människor av alla de slag brukar saker som dessa inte ses som några problem. 
  • Julligulli
    Heysoulsister skrev 2014-09-23 23:50:20 följande:
    Du bör hålla käften och stänga din mun. Idiot hon är mamman och hon har all rätt att undra och fråga . Var lite mogen och svara istället ordentligt
    Du förstod inte vad Fluu menade förstår jag, nämligen att mamman bör hålla tyst och inte ta upp det med sonen. Helt enkelt eftersom det inte finns något att ta upp. Det är och bör vara en ickefråga om man är en någorlunda vettig människa. 

Sorry Fluu, för att jag svarade i ditt ställe. 
  • Julligulli
    vampyria2 skrev 2014-09-23 23:52:08 följande:
    Gå in och läs hennes profil, är hon på riktigt tror du?
    Jodå, kan hon nog mycket väl vara. Jag är inte förvånad över något längre.
  • Julligulli
    Heysoulsister skrev 2014-09-23 23:53:17 följande:

Han kommer bli bög .

Jag har läst om det , så fort ett barn (pojke) börjar tänka på kjolar , klänningar eller smink så är hans känslor /hormoner annorlunda än en vanlig pojke . Hoppas det är okej för dig i framtiden.

See what I mean Vampyria? Som sagt, jag är inte förvånad. Det finns folk till allt, 
  • Julligulli
    solen13 skrev 2014-09-24 08:35:39 följande:
    Varför skulle inte jag vara på riktigt? Det är ju rent personangrepp! 

Och varför frågan om min son så är jag orolig för honom, det finns flera faktorer som jag inte tänker ta upp här då det tydligen finns människor som bara hoppar på en och idiotförklarar en. 
    Om du ser efter så skrev jag precis motsatsen. 

Att vi undrar är inte så konstigt. Det du tar upp känns som småsaker, och har dessutom inte med varandra att göra. Men finns det fler saker du oroar dig över kan ju läget bli annorlunda.

Om du verkligen är orolig för att han ska vara transperson, gå in och läs lite här sv.wikipedia.org/wiki/Transgender. Där fanns en del länkar också, men det går även att googla för fler. Det är inget konstigt att vara transgender, men det är en väldigt utsatt grupp i samhället på grund av människors intolerans och okunskap. 
Svar på tråden min son pussar pojkar, 7år