Hur ska jag fira min födelsedag?
Jag fyller år snart med en stor fet nolla efter. Jag förväntas antagligen fira det med närmast sörjande för vi brukar fira tillsammans när det är jämna födelsedagar. Problemet är att jag och min man bor en världsdel från min släkt. Det är kanske lite mycket att begära att släkten kommer hit och dessutom vill jag inte ens vara hemma när jag fyller utan skulle gärna åka på en resa. Jag borde säkert fira med mannen men vi kan inte lämna djuren hur som helst för vi har ingen som kan ta hand om dom så att mannen åker med mig till min släkt går inte heller.
Min alldeles egna önskning är en resa till något spännande och fint resmål. Men pga släkt och man så går det ju inte. Vi kan ju inte heller lämna djuren.
Andra alternativet är att vara hemma och de släktingar som vill får komma hit. Men usch vad tråkigt att vara hemma på en stor födelsedag. Det kommer ju inte att kännas det minsta speciellt.
Tredje alternativet är att jag åker till min släkt och firar i mitt gamla hemland och att jag inte firar med mannen.
Hur jag än gör så känns inget rätt. Hjälp!
/ Ett desperat och ledset födelsedagsbarn