Hyresvärden "tvingar" mig att själv hålla i visningen på lgh
Jag håller på att flytta från min och min f.d. sambos lägenhet. I övermorgon flyttar jag och min f.d. sambo stack utan att ta med sig några av sina saker för 2 månader sedan.
I och med uppsägning av lägenheten, så måste ju såklart visningar hållas för nya hyresgäster.
Nu är det dock så att jag flyttar i övermorgon och det ringer folk hela tiden och vill boka visning. Ingen är på samma dag heller, utan det är tydligen meningen att jag ska boka upp varje dag till de här visningarna.
Till saken hör också att jag numer bor 15 mil bort och spenderar bra mycket mer tid där än i min gamla lägenhet. Jag är endast här nu i dessa två dagar för att flyttstäda och packa det sista.
Är det verkligen upp till mig att boka in dessa visningar? Borde inte hyresvärden göra det? Det står ingenting i mitt kontrakt och jag gillar INTE att min hyresvärd har lämnat ut mitt nummer till folk jag inte känner som sen ringer mig i tid och otid.
När allt är flyttat och klart, så kommer jag inte att komma tillbaka till den här lägenheten längre, men jag lämnar den med 2 månader kvar på kontraktet, så visningar kan ju komma att ske ett bra tag framöver.