• Norskskogkatt

termobyxor och jacka TIPS!

Hejsan.

Nu börjar vintern komma allt närmare och jag funderar på att köpa en uppsättning med vinterjacka och termobyxor då sonen redan har en overall. 

Han blir 2,5 år till jul och är väldigt aktiv. Vi är ute mycket så behöver ha slittåliga och som håller värmen, andas och som är vattentätt. 

Alltså behöver vi lite tips på vilka olika märken/affärer som rekommenderas av er?
    Har hittat ett set på Ellos, men vet inte hur deras kvalité är? Vad har ni/har haft för märken på era små knatar?

• Svar på tråden termobyxor och jacka TIPS!
  • pigglet

Nu tycker jag iofs att en overall räcker...

Men som svar på frågan så kör vi på Gneis här hemma. Supernöjd! De är så tunna och smidiga, samtidigt som de är varma. Vattentäta, andas bra. Och nu är de riktigt slittåliga också, barnen kan ha dem flera vintrar utan att de nöts. Sonen har haft sin overall 2 säsonger, den ser inte ens använd ut.
    Bra andrahandsvärde gör att de blir dyra i inköp men man får tillbaks pengar sedan, när syskon ärvt klart.

• honeydew

Har hunnit pröva Polarn o Pyret, Didriksons, Lindex, Kappahl (Kaxs), Everest och Intersport 8848. Prövat dem olika år alltså. Favoriten av dessa har blivit Didriksons och Kaxs. De är även de mest populära på förskolan där våra barn går, och det är ur-och-skur. Så de har verkligen blivit testade och hållt måttet.

• fluu

Har bra erfarenhet av: Kax, Didriksons, villervalla, minymo.

Har dålig erfarenhet av: Pop, fix(lindex).

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden termobyxor och jacka TIPS!