• Svar på tråden Nya BF Februari 2015!
  • Vädurtjejen

Uppdatering av läget. Slemproppen började släppa vid midnatt med en rosa flytning ( ursäkta). Vaknade kl 0230 av värkar på 1 min med ca 7 -8 min emellan. Har ringt fl och de sa att jag var Välkommen när jag kände att det var dags. Håll tummarna nu för att det är på riktigt.

• elless
    Vädurtjejen skrev 2015-03-08 03:28:26 följande:

Uppdatering av läget. Slemproppen började släppa vid midnatt med en rosa flytning ( ursäkta). Vaknade kl 0230 av värkar på 1 min med ca 7 -8 min emellan. Har ringt fl och de sa att jag var Välkommen när jag kände att det var dags. Håll tummarna nu för att det är på riktigt.

Lycka till!
    Ebbe född 20150209, v. 40+0
  • Slumpan
    Vädurtjejen skrev 2015-03-08 03:28:26 följande:

Spännande!! Lycka till nu :)
  • ebe91

Ligger på förlossningen just nu, hemska värkar med 2-3 min mellanrum. Kanske kommer en bebis tillslut iaf :) bf+9 idag

• carooanna

Här händer det grejer! Kul! :) lycka till för er som det äntligen är dags.

Själv frågade jag BM om hinnsvepning i fredags men fick svaret att de inte gör det på förstagångsföderskor för att de inte tycker det ger tillräckligt bra effekt... Men jag vet ju att det funkar för många. Fick i varje fall tid för ultraljud imorgon.

Sen dess har det äntligen börjat hända nått! Vaknade igår (BF+6) med sammandragningar/förvärkar (?) som höll i sig hela dagen med ca tio minuter emellan. De gör verkligen ont, men inte åt ryggen till, så antar att det inte är riktiga värkar. Sovit okej i natt men vaknade av aj aj aj med jämna mellanrum. Var upp och tog alvedon och sedan sovit på rätt bra. Ska bli intressant och se hur dagen blir :)

• Jolise

Kul att det händer grejer för er! Håller tummarna för att bebisarna tittar ut snart:)

Själv händer här ingenting:( BF+9 idag och över 48h sedan hinnsvepningen gjordes så jag antar att den inte funkade:(

• carooanna

Nu har jag värkar igen, ungefär var tionde till var sjätte minut, inte kunnat sova nått än i natt. Tens och andning. Och där gick slemproppen! :)

Ska göra ett till sovförsök nu efter ha ätit, men känner mig alldeles för exalterad.

• ebe91

Igårkväll kom våran fina gosse, hade en tuff förlossning då pojken ville ut med sidan av huvudet först och med hjälp av klocka o klipp. Han ligger på neo men mår under omständigheterna bra, jag mår som en säck gammal potatis men det ska vi väl komma tillbaka från :)

Svar på tråden Nya BF Februari 2015!