• Svar på tråden Nya BF Februari 2015!
  • elless

oj vilken meningsbyggnad.. varit lite för lång dag med en dålig natts sömn dessförinnan! jag menar att de som träffat mig senaste tiden inte kan ha missat gravidmagen, och därmed måste ha förstått. 

MF v. 5+2 (20140506) I BF 20150208
  • Loncelot

Många som väntar flickor här, ni som vet kön, stämmer det med den kinesiska kalendern?

Enligt kinesiska kalendern ska ja få en flicka dock hoppas ja på pojke, men blir glad oavsett kön men har en av varje o skulle gärna ha en pojke till.

• Cariol

28 år, väntar en pojke 20/2. Har en dotter sedan innan på snart 16 månader <3

• örnen
    Loncelot skrev 2014-09-25 21:34:20 följande:

Många som väntar flickor här, ni som vet kön, stämmer det med den kinesiska kalendern?

Enligt kinesiska kalendern ska ja få en flicka dock hoppas ja på pojke, men blir glad oavsett kön men har en av varje o skulle gärna ha en pojke till.

Mitt stämmer med kinesiska kalendern. Hjärtljuden är 150/minut och enligt myten är det så med flickor. Soda-testet flicka och två personer har sagt att jag har tjejmage. Eftersom flicka va svårare att se sa bm "stäm mig inte om jag har fel" så vågar inte tro något fullt ut men känslan från början har varit flicka.
  • Loncelot
    örnen skrev 2014-09-25 21:50:14 följande:

Mitt stämmer med kinesiska kalendern. Hjärtljuden är 150/minut och enligt myten är det så med flickor. Soda-testet flicka och två personer har sagt att jag har tjejmage. Eftersom flicka va svårare att se sa bm "stäm mig inte om jag har fel" så vågar inte tro något fullt ut men känslan från början har varit flicka.

Coolt, ja har samma cravings som med min son, men känns som att eftersom ja gärna skulle vilja ha en pojke till så är det säkert en flicka till... Hihi
  • kiriaki
    Loncelot skrev 2014-09-25 21:34:20 följande:

Bara 4 pojkar an sa lange! Enligt kinesiska skulle jag fa flicka men icke! :) 
    örnen skrev 2014-09-25 21:50:14 följande:
    Min pojkes hjartljud ar 165/minut! Bada pojkarna har haft ganska hoga faktiskt.. Fast jag har alltid haft typisk pojkmage daremot :)
    Jonej skrev 2014-09-25 21:34:52 följande:

31år, BF 24.2, andra barnet

Cariol skrev 2014-09-25 21:46:10 följande:

28 år, väntar en pojke 20/2. Har en dotter sedan innan på snart 16 månader <3

Grattis till er bada! :) Vart bor ni nagonstans?

• Slumpan

Unberbart att katten bajsar i badrummet medan jag är där precis när jag är riktigt illamående! Ännu mer underbart att jag trampar i skiten som måste hålla exakt kroppsvärme då jag inte märker detta och går runt och kladdar med det innan en enormt sur bajsdoft sprider sig. In med mig i duschen innan jag spyr och fram med rengöringsmedel för sambon, herregud hur dumt kan det bli!

• Sessan 1

Fick en underbar liten dotter för 1 år sedan. Graviditeten gick som en dans. Inga som helst problem. Jag märkte knappt av det. 

I somras blev jag sjuk och har varit riktigt dålig. Vi trodde t o m att det var något allvarligt. Kastade upp allt jag åt och drack. Fullständigt utmattad och orkeslös. Sambon har varit riktigt orolig och har satt in behandlingar för att få mig på benen. Han har ställt upp till 100 % och varit rädd för att jag skulle kasta in handduken och att han skulle bli ensamstående pappa. Så har vår sommar sett ut. 

För ett par veckor sedan kände jag att livmodern var annorlunda. Och tanken på graviditet slog mig. Den tanken hade inte slagit mig alls innan eftersom jag fortfarande ammar, inte haft nämnvärd mens mm. Enligt mig kunde jag helt omöjligt vara gravid.

Gick till bm akut för att kolla läget. Hon tog fram sin lilla doppler och hörde ett litet hjärta slå. Det visade sig att jag hade kommit nästan halvvägs in i graviditeten, ca 19 veckan. Jag blev helt perplex, kunde inte tro att det var sant. Men nu har all oro förbytts i glädje och sambon är jätteglad. Våran lilla flicka ska redan bli storasyster och det blir bara 1 1/2 år emellan dem. BF beräknat bli 11 februari-15.

Livet kommer med små överraskningar ibland. 

• kiriaki
    Sessan 1 skrev 2014-09-25 23:16:48 följande:

Fick en underbar liten dotter för 1 år sedan. Graviditeten gick som en dans. Inga som helst problem. Jag märkte knappt av det. 

I somras blev jag sjuk och har varit riktigt dålig. Vi trodde t o m att det var något allvarligt. Kastade upp allt jag åt och drack. Fullständigt utmattad och orkeslös. Sambon har varit riktigt orolig och har satt in behandlingar för att få mig på benen. Han har ställt upp till 100 % och varit rädd för att jag skulle kasta in handduken och att han skulle bli ensamstående pappa. Så har vår sommar sett ut. 

För ett par veckor sedan kände jag att livmodern var annorlunda. Och tanken på graviditet slog mig. Den tanken hade inte slagit mig alls innan eftersom jag fortfarande ammar, inte haft nämnvärd mens mm. Enligt mig kunde jag helt omöjligt vara gravid.

Gick till bm akut för att kolla läget. Hon tog fram sin lilla doppler och hörde ett litet hjärta slå. Det visade sig att jag hade kommit nästan halvvägs in i graviditeten, ca 19 veckan. Jag blev helt perplex, kunde inte tro att det var sant. Men nu har all oro förbytts i glädje och sambon är jätteglad. Våran lilla flicka ska redan bli storasyster och det blir bara 1 1/2 år emellan dem. BF beräknat bli 11 februari-15.

Livet kommer med små överraskningar ibland. 

Men ojsan, grattis!!! Vilken trevlig overraskning!! Solig Om du ger min din alder och vart du bor sa kan jag lagga till dig till BF-listan vi jobbar pa :)
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!