• Anonym (Död)

Är smala bajskorvar = tarmcancer?

Fick en gigantisk hemorojd vid senaste graviditeten. Den satt utvändigt. Den är nu borta. Jag ser den inte längre iallafall.
    Men jag bajsar numera supersmala bajskorvar. De är kanske 1,5 cm i diameter. Googlade på detta och överallt står det TARMCANCER.

Varit till doktorn då jag också har magont. Gjort ultraljud på övre mage. Kollat efter blod i avföring. Gjort gastroskopi. Tagit blodprover. Allt ser fint ut. Får inte göra koloskopi pga att de inte hitta blod i avföringen.

Jag gråter. Är livrädd att det är cancer.

Någon som vet om smala bajskorvar kan bero på annat än cancer???

• Svar på tråden Är smala bajskorvar = tarmcancer?
  • Hanks

Lyssna på sjukvården istället för ett forum. Om du är rädd att det är tarmcancer så sök för det hos sjukvården.

• fannybk

Jag har gjort allt som du plus koloskopi och ett antal avföringsprover. De har inte hittat någonting. Vet att det är svårt men försök ta det lugnt och lita på sjukvården. Får du blod i avföringen så ring dem direkt så du får göra en koloskopi.

• Anonym (Död)
    fannybk skrev 2014-09-25 10:14:06 följande:

Jag har gjort allt som du plus koloskopi och ett antal avföringsprover. De har inte hittat någonting. Vet att det är svårt men försök ta det lugnt och lita på sjukvården. Får du blod i avföringen så ring dem direkt så du får göra en koloskopi.

Har du också smalt bajs?
  • Anonym (J)

Kan det inte bero på vad du äter, vad det är för konsistens på avföringen? Jag har en idé som du kan prova, prova att äta något som gör dig hård i magen, så kanske det blir ett annat resultat. Men det bästa är förstås om du söker vård och kollar upp det med läkare som är kunniga inom det där.

• fannybk
    Anonym (Död) skrev 2014-09-25 10:28:33 följande:

Har du också smalt bajs?

Ja det är smalt men ganska mjukt. Det är också ett problem, att det är mjukt/löst, så det är därför jag gjort så mycket undersökningar. Har också ont i magen och mår illa ofta.
    Anonym (J) skrev 2014-09-25 10:31:20 följande:

Kan det inte bero på vad du äter, vad det är för konsistens på avföringen? Jag har en idé som du kan prova, prova att äta något som gör dig hård i magen, så kanske det blir ett annat resultat. Men det bästa är förstås om du söker vård och kollar upp det med läkare som är kunniga inom det där.

Tror också det kan vara annorlunda om man är mer hård i magen. Så har i alla fall jag upplevt det.
  • Anonym (igen?)
    Anonym (Död) skrev 2014-09-25 10:28:33 följande:
    Har du också smalt bajs?
    Nej och inte heller samma fetish som dig.
  • Anonym (Död)
    Anonym (igen?) skrev 2014-09-25 10:39:01 följande:
    Nej och inte heller samma fetish som dig.
    Va?
  • Anonym (Död)

Vill påpeka att jag sökt vård. Se mitt förstainlägg. Men nu är det stopp. De tar inte min oro som anledning till att göra en koloskopi.

• Anonym (Död)

Vill påpeka att jag sökt vård. Se mitt förstainlägg. Men nu är det stopp. De tar inte min oro som anledning till att göra en koloskopi.

• Hanks

Klart dom inte ska slösa resurser på dig om du bara är orolig. Om du är tillräckligt orolig kanske du får något ångestdämpande dock.

Svar på tråden Är smala bajskorvar = tarmcancer?