• Malin8702

Vägrar mössa!! Tips?

Mitt barn vägrar ha mössa på sig. Jag har en slit och släng mössa då hon drar och sliter i den. Det är en mössa med snören då utan åker av direkt. Jag ger mig inte men hon blir så arg ! Försöker distrahera henne med leksaker men fungerar bara en stund. Vi har haft samma kamp i en vecka nu .. någon som har något bra tips?
    Ingen jag känner har haft detta problem

• Svar på tråden Vägrar mössa!! Tips?
  • Malin8702

Det glömde jag ju skriva! :) 11 månader

• sextiotalist

Det kanske är för varmt för mössa, eller så är den obehaglig att ha på.

• louisep87

Hon kanske tycker att det är för varmt? Försök kanske att ta på henne vantar med? Kanske bli svårare att få av sig mössan då? Mössa vantar och tjockare strumpor. Lättklädd i övrigt med en tunnare filt uppepå. Bökigt för dig. Förstår din frustration

• Malin8702

Det är en tunn mössa. Och så varmt är det inte ute. Ja det är klart det är obehagligt, hon vill ju inte ha den. Men det spelar ingen roll vilken sorts mössa hon har. Allt åker av

Vantar var ett bra tips. Ska försöka! :)

• sextiotalist

Jag vet ju inte var i detta långa land du bor. Men här i södra Sverige så är det absolut för varmt för både mössa och vantar, även för små barn.

• Evelinawahlstrom

samma problem här. skulle ut igår och då fick vi nästan stanna hemma för på kvällen var det 4 grader ute och mössan skulle av och det var skrik och gråt och hon blir verkligen jätte jätte arg! sliter och har sig. Som tur är tyckte hon om att ha luva iallafall så det löste sig! 

• anikiz

Om mössan är för tajt prova en större och lösare variant, eller en i ett annat material. Ge henne nått att hålla i handen och pilla med så hon glömmer bort mössan. Det funka på min tjej.

• Solen11

Sätt på den när ni kommer ut i kylan. Inte inne i en varm hall.. Låt henne vara utan mössa 1 minut ute så kommer hon känna hur skönt det väl är när den åker på. :)

• Rainbow Dash

Köp en hjälmmössa, de är jättesvåra att få av. En såndär rånarluva som har mössa och halsskydd i ett. Hoppas du förstår vad jag menar.

• nozpa

Båda mina är mössvägrare om det inte är riktigt kallt.. Samma sak med vantar. Det åker av direkt. Jag har faktiskt låtit dom varit utan. När det varit kallt, alltså vinterkallt har dom haft dom på. Vantarna har varit svårare..

• Snow Crash

Luvtröja under och tunnare jacka utanpå funkade för oss! Och som nån sa, ta inte på luva/mössa och vantar förrän ni kommit ut.

Svar på tråden Vägrar mössa!! Tips?