Inlägg från: Anonym (MA juni) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MA juni)

bruna flytningar i två månader efter missfall

För att svara på din fråga om flytningarna, ja det är (tyvärr) normalt. Jag fick MA i juni, tog Cytotec, och det tog 2 mensar innan de brun/röda flytningarna försvann för mig. Men om de fortfarande håller i sig om några veckor kan det vara lönt att kolla upp hos gyn. Har de kollat så att själva graviditeten kommit ut helt och hållet? Jag fick bekräftat på VUL några dagar efter Cytotecbehandlingen att graviditeten var borta men att det fanns rester i form av blod och slemhinna som skulle ut. För mig kändes det som att jag gick runt hela sommaren och hade mens, det kunde upphöra i någon dag för att sedan komma tillbaka som en färgad flytning eller lite slemhinna. För övrigt var min första mens efter missfallet väldigt riklig.

• Anonym (MA juni)
    Anonym (depp) skrev 2014-10-01 13:54:24 följande:

Hur går det för er ? Mår ni bättre ? 

jag känner mig ännu trött ( inte alltid, men ibland ) och nästan lite aptit-lös. Eller hur jag ska beskriva det. Jag äter varje dag, alla mål jag ska, inget konstigt med det liksom. Men jag är bara så himla osugen på mat. All mat överhuvudtaget. Undrar om det kan ha något med hjärnspöken efter missfallet och göra ? 

Har även funderat om man har någon brist på något i kroppen, typ som B-vitaminer eller liknande. Jag har iallafall varit och köpt B-vitamin i hopp om att känna mig lite bättre. 

Jag tänker mig att eftersom att det känns som att man är dränerad blodmässigt när man blödit så länge, så kanske man även är dränerad på annat så som vitaminer och mineraler ? Vad tror ni om det ? 

Haha, jag kan inte låta bli att skratta för mig själv när man försöker sätta någon slags diagnos på allt och försöka googla reda på varför man mår som man gör. Istället för att bara acceptera att läget är som det är... 

Efter jag fick min första mens 5 veckor efter MA:t var jag supertrött! Misstänker dåligt blodvärde. Nu har det rättat till sig och min kropp kännas normal igen. Tror tyvärr det är mens på g här de närmaste dagarna, mensvärken har kommit på besök:( Men har varit kvitt allt vad mellanblödningar heter den här månaden så får väl se det positivt trots allt.

Jag har fortsatt ta mina gravidvitaminer. Som du säger behöver nog kroppen lite extra efter att man blödit så mycket. Sen är det alltd bra att fylla på depåerna inför nästa plus:)

Svar på tråden bruna flytningar i två månader efter missfall