• Anonym (Odus)

Vad jobbar du med och varför?

Vad jobbar du med? 
    Vad var det som gjorde att du jobbar med det du gör?

Blev din yrkeskarriär som du tänkte en gång i tiden? 
    Om du hade fått välja om hade du gjort samma val i dag?

• Svar på tråden Vad jobbar du med och varför?
  • Anonym (Urk :()

Jobbar som kundsupport - visste inte vad jag ville plugga efter högstadiet, så jag tog ett sommarjobb som blev en deltidstjänst som blev ett heltidsjobb. 14 år senare sitter jag här och vill dö varje gång jag måste gå till jobbet.

Men, fick jag göra om rubbet med facit i hand så skulle jag troligen agera lika ändå, då jobbet tagit mig genom halva Europa, gett mig många erfarenheter och fört mig samman med vad jag helt ärligt tror är mitt livs kärlek.

Och jag KAN fortfarande byta bana - det är i planeringsstadiet just nu. OM jag lyckas så tänker jag bli sopbilsförare. Förhoppningsvis behöver jag ALDRIG mer smöra för självrättfärdigande idioter igen då. Det är helt sjukt hur människor förändras när de pratar med support för olika företag. Jag har sagt upp bekantskapen med tre personer som jag tyckte jävligt bra om efter att ha sett hur de betedde sig mot support-telefonister, när tanken slog mig att det är människor som mina egna vänner som får mig att hata mitt jobb och bli kliniskt deprimerad flera gånger om året.

TL;DR - Jag jobbar som support-telefonist och hatar varje jävla sekund. Men med facit i hand skulle jag göra om det likförbannat, på grund av de erfarenheter det medfört utanför kontoret.

• LifeIsWhatLoveMakes

Maskinförare med en bruttolön på 52400:- hur jag hamnade här? jag hoppade av skolan i 9an så jag har aldrig haft så mycket val när det gäller yrkesval men jag är nöjd och ångrar inget

• Anonym (Odus)
    LifeIsWhatLoveMakes skrev 2014-09-25 18:48:22 följande:

Maskinförare med en bruttolön på 52400:- hur jag hamnade här? jag hoppade av skolan i 9an så jag har aldrig haft så mycket val när det gäller yrkesval men jag är nöjd och ångrar inget