• Anonym (28 inte 14)

Förälskad (?) i kändis

Förälskad är ett konstigt ord. Men jag vet inte vad det är för känsla jag har. Och jag är inte 14, men det känns ju som när jag var det o va kär i Brian i BSB. Fjortisvarning delux.

Det är en manlig kändis från USA, 47 år. Han är egentligen inte ovanligt snygg. Men han har nånting. Spelar ingen roll vem det är.

Jag kan fantisera om honom i flera timmar. Följer hans o många fankonton på instagram o fb. Kollar hans filmer, intervjuer mm.

Jag fattar inte vad jag är för en patetisk människa som tänker så här mkt på nån som jag inte känner. Jag är dessutom gift o har barn..

Jag tänker på honom flera gånger varje dag. På hur ett hypotetiskt liv med honom skulle vara. Det är sjukt jag vet. På nåt sätt så flyr jag från min ångest o alla problem genom att leva mig in i en låtsasvärld. Och när sanningen kommer ikapp gör det ont.

Nån som varit med om nåt liknande?

Obs. Är MYCKET väl medveten om att det aldrig kommer bli vi. Och det är inte ett skämt.

• Svar på tråden Förälskad (?) i kändis
  • Anonym (yep)

Vet exakt vad du menar. Jag hade precis samma grej, håller fortfarande på tar mig ur det lite grann. Amerikansk skådis, 40+. Det som hjälpte mig komma ur det var att han dels gifte sig och bildade familj, dels att jag via ett fanforum fick kontakt med andra som också gillade honom. Och jag insåg att jag inte var den enda - och att det dessutom fanns folk som var verkligen besatta! Liksom, som var tvungna att äga varenda liten grej med killens namn/ansikte på, som svalde allt han sa med hull och hår, som delade varenda lilla tweet/instagrambild med honom och tyckte allt han sa och gjorde var fantastiskt. Jag började känna avsmak för andras besatthet och brist på kritiskt tänkande, och det hjälpte mig att bli av med min egen besatthet.

Men visst gillar jag honom ännu, men på ett mer "normalt" sätt: dreglar över hans snygga kropp, gillar hans filmer, kollar då och då professionella nyheter om honom.

Och nej, jag är inte heller 14 år :)

• Anonym (28 inte 14)

Tack så mycket för ditt svar. Det känns genast lite bättre att det inte bara är jag. Kanske ska kolla lite forum om det finns fler fans till "min" man.

• Anonym (yep)
    Anonym (28 inte 14) skrev 2014-09-26 18:42:58 följande:

Tack så mycket för ditt svar. Det känns genast lite bättre att det inte bara är jag. Kanske ska kolla lite forum om det finns fler fans till "min" man.

Du är absolut inte ensam! Jag kan ju säga att jag är 30 och att jag stött på folk som är mycket äldre än mig, till och med gifta och med barn, som varit bland de riktigt hardcore fansen. Skriver fanfic där de är kvinnan i Skådespelarens liv, följer vartenda steg han tar, delar hemska paparazzibilder (själv vägrade jag kommentera eller dela dessa) och diskuterar vad han kan tänkas bära i de där mataffärskassarna... och när han sedan gifte sig och fick barn var det alldeles förfärliga, vidriga saker folk skrev om den nyblivna frugan... Jag fick helt enkelt nog och började känna avsky för hela grejen, och på samma gång kom jag av mig helt i förälskelsen.

En bra sak med forumen är dock att jag fått väldigt goda vänner över hela världen, en del av dem har jag till och med åkt utomlands och hälsat på! Glad Och dessa är alltså folk som, liksom jag, inte varit helt slaviska utan faktiskt kunnat kritisera Skådespelaren också, och som själva tagit avstånd från hela saken.

Men jo... jag fantiserade ihop hur jag var hans hemliga flickvän (för han ville inte utsätta mig för rampljuset), jag onanerade till honom, jag levde helt i en drömvärld byggd kring honom... När jag kom ur det var det som att komma ur ett långvarigt förhållande: världen var grå, trist och tråkig utan honom. Nu har jag hittat andra glädjeämnen och kan njuta av honom som skådespelare (och objektifiera hans kropp, haha) men utan att helt förlora mig själv.

Så det finns hopp! Och återigen: du är inte ensam, det finns en hel massa människor som är långt värre än vad du är!
  • Anonym (28 inte 14)

Tack igen.

Jag är också en hemlig flickvän som skyddas från media. O framförallt känslan att HAN älskar just lilla mig, av alla människor..

Jag är ju gift. Men min man vet förstås inte alls om detta.

Jag har gått tillbaka till verkligheten emellanåt men hamnar alltid tillbaka i fantasierna igen. Det är nåt med det förbjudna också, 19 år äldre. Hade jag varit singel hade jag säkert tapetserat väggen med bilder. Som en fjortis som sagt..

• eslah

Haha, älskar sånt här. Fattar grejen, så länge du inte snor min kändisman (eh, fantasiman) så är det lugnt.

• Anonym (28 inte 14)

Nej jag håller mig till min kändisman, du får ha din för dig själv. :)

• Jolt

Vem?? Jag är nyfiken.

Själv har jag värsta crushet på Christian Bale. Mumma för ögat.

• Anonym (28 inte 14)
    Jolt skrev 2014-09-26 22:27:35 följande:

Vem?? Jag är nyfiken.

Själv har jag värsta crushet på Christian Bale. Mumma för ögat.

Ja visst. Skrev det inte i ts för att jag inte ville att diskussionen skulle bli om varför just honom, utan mer generell.

Det är Jason Statham. ????
  • Jolt
    Anonym (28 inte 14) skrev 2014-09-26 22:43:21 följande:
    Ja visst. Skrev det inte i ts för att jag inte ville att diskussionen skulle bli om varför just honom, utan mer generell.

Det är Jason Statham. ????
    Oh my, honom var jag jättekär i efter Snatch. Skrattande
  • Anonym (28 inte 14)
    Jolt skrev 2014-09-26 23:31:41 följande:

Oh my, honom var jag jättekär i efter Snatch.

Haha, ja eller hur! Såg honom i massa filmer tex Transporter, men det var nog efter Homefront det började. Fast när han klär av sig i transporter 3... Eller sexscenerna i crankfilmerna...

Häromdagen gick Bank job på sexan. Snygg i den med.
Svar på tråden Förälskad (?) i kändis